Mikä mättää myyjillä ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja KALE, 22.4.2008.

  1. KALE

    KALE Gearhead

    Taas joutuu ihmettelemään että miksi myynti ilmoitukseen ei
    voi myyjä laittaa selkeitä yhteyden otto tietoja. Luulis ainakin että tavara
    menee paremmin kaupaksi jos edes ostaja sais myyjän kiinni.
    Joo vi..... laita yv! sitten siihen ei kuitenkaan vastata vaikka ois
    oman puhelinnumeronsa lähettäny.
    Mulla ainakin ostot tapahtuu 95% ilman sen suurempia pähkäilyjä.
    Selailen myynti ilmoituksia , tulee tavara kohdalle jota tarvitsen ja
    lompakossa sopivasti hilloa eikuin ostamaan. Mutta kun olis sopiva tavara
    sopivalla hinnalla ja etpä saa myyjää kiinni :mad:
    Lienenkö ainut harrastaja joka ei osaa säästää rahojaan ja siihen kun vielä
    lisää että viinanjuonnissa ei kursastella niin saadaan yhtälöksi että jos
    on rahaa se pitää saada heti sijoitettua tai se luikahtaa kurkusta alas.

    Tulipas taas avaudutua, se helpotti kiitos :rotfl:
     
  2. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Joo ja vois kysyä kans, yleisesti ottaen, että minkä hemmetin takia sitä hintaa ei voi noihin ilmoituksiin tökätä? Jos on saanut koneen päälle, surffattua paikkaan X ja viitsinyt vielä hiirikättä vaivata ja raapustaa jonkun myynti-ilmoituksen, niin ainakin se hinta on varmuuden vuoksi jätetty pois.

    Korkeintaan joku "soita ja kysy" siellä lukee...ja v*tut soitan, tai jos soitan niin täytyy ensi kerralla kysyä, että "ootko syntyjäs kyrpä vai ootko joutunu treenaamaan". Jos ei kerran ihminen saa raavittua ees hintaa romuilleen, niin tunkenkoon sen sitten vaikka hanuriinsa.

    Anteeksi, jos loukkasi jotakuta, mutta helpotti tämä avautuminen.

    -JJ-
     
  3. MudMax

    MudMax Gearhead

    Nuo tyypit kuuluvat samaan joukkoon kuin puutteellisilla otsikoilla ilmoittavat ja linkittäjät jotka eivät mainitse mitä linkissä on.
    Kyseisestä porukasta käytetään nimitystä YLIMIELISET M*LKUT :wc: ja ko. porukka kannattaa kiertää kaukaa :argue: :mad:

    Kaikkia se leipä elättääkin :rotfl:
     
  4. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    joo mä kuulun kai kans tohon mudmaxin mainitsemaan m*lkkuryhmään.

    Omaa numeroani olen ilmoituksiin laittanut, mutta sen jälkeen kun pari "mäoonmaalimankomeinmiesjasulonhyväperse" soittelee suunnilleen mihin vuorokaudenaikaan tahansa "öödeen ilomotuksen johdosta" kännipäissään jostain paikallisesta räkälästä,ja jauhaa puol tuntia pelkkää paskaa, saa mun numeron myyntitilanteessa nykyään enää yksityisviestin kautta.

    Nyt ainakin tiedän ite kuka soittelee :poff:

    ja kyllä, oman työni takia mä pidän mun puhelinta ihan koko ajan päällä, enkä laita edes äänettömälle.
     
  5. MudMax

    MudMax Gearhead

    Et kuulu, tarkoitin KALEn mainitsemia "myyjiä", jotka eivät edes vastaa viesteihin, eikä ilmeisesti ole tarkoituskaan vastata :-?

    Eipä silti, esm nettiauton päättömille kyselijöillekkään ei oikein viitsisi vastata asiallisesti, eli aina vastaamattomuus ei johdu siitä että myyjä olisi m*lkku, näyttäisi "ostajissakin" niitä riittävän :poff:
     
  6. repecab

    repecab 1st gear

    Olen samaa mieltä näistä myyjistä jotka ei laita hintaa tai puhelinnumeroa ilmoituksiinsa, pikkulasten kaupankäyntiä. Ilmeisesti kuunnellaan minkälainen urpo soittaa ja keksitään hinta sitten sen mukaan, ei muuten toimi. .Toinen pellehermannijoukko on nämä ylimieliset autonmyyjät jotka ehkä itsekin kuvittelevat omistavansa jonkun käsittämättömän hienon ja ihmeellisen tavaran vaikka myisivät minkälaista paskakasaa. Maailmassa ja jopa Suomessa on myynnissä niin paljon hienoja vehkeitä että ylimielisyyteen ei luulis olevan varaa, myy sitten mitä tahansa. Nyt kun näitä jenkkejä taas tulee Jenkkilästä laivalasteittain ja harrastajakunta vaan pienenee on näitä vehkeitä jo varmasti ensi syksynä sopivasti tarjolla ja paljon. :eek: :eek:
     
  7. toivaja

    toivaja Gearhead

    No minä ainakin laitoin hinnan näkyville, mutta en puhelin numeroa.
    Joskus joutunu yhden ku...pään tähden vaihtamaan numeroa, hitonmoinen härdelli.
    Ilmeisesti täytyy ostaa joku kioskiliittymä myynti numeroksi.
     
  8. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Nooh, ehkä ei aina ole kyse mistään ylimielisyydestä. Itse laitan välillä hinnan kanssa ja ilman hintaa vehkeitä myyntiin, välillä on puhelinnumero ja välillä ei - myönnetään, ei mitään logiikkaa, mutta enpä olekaan mikään turhan tärkeä loogikko, joka ottaa itsensä aivan liian vakavasti. Ja kun pistän toivomuksen että vastatkaa yv:llä, joka ikiselle joka on vaivautunut sellaisen laittamaan, oon myös vastannut takaisin aivan varmasti. Kaipa jokaisella on oikeus kaupata vekottimiaan omalla tavallaan. Jos se jotakin ärsyttää, pahoittelen omalta osaltani.

    Mutta purkakaa vaan höyryjä jos se helpottaa. :wink:
     
  9. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Minuakii alkanu kyrpiä noi "hinta: tarjoa" tyypit... Ilmeisesti luulevat/toivovat että ostajaehdokas tarjoaa jostain kyrpätynnyristä miljoonia ja pääsisi näin rikastumaan...

    Nettiautossakin oon tässä muutaman kuukauden aikana kysynyt hintaa parille autolle, niin mailiin on tullut vastaus "tarjoa jotain", ja siihen loppuu meikäläisen mielenkiinto yleensä. Jos jotain myy, niin kyllä myyjän pitää tietää kauppatavaran hinta, huutokaupat sitten toki erikseen.

    Mielenkiintoinen asia myös nettiautossa nuo ei hinnoitellut, sitten siinä tietojen alla käydään sillä treffipalstalla keskustelua kun jokainen vuorollaan kysyy hintaa, ja myyjä vastaa jokaiselle @ @ @ @ @ @, mutta ei uskalla laittaa hintaa näkyville....


    EDIT: mikä helvetin patonkitynnyri? en mie niin kirjottanu :lol:
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tästähän on väännetty ennenkin mut edelleen oon itekin sitä mieltä että kyllä kaikissa myynti-ilmoituksissa tulis olla tieto hintapyynnistä.
    Ja toinen hyvinkin oleellinen juttu on tieto paikkakunnastakin jotta missä päin maata joku osa on kaupan kun etenkin isommissa osissa tai autokaupoissakin sillä on usein kuitenkin selvä merkitys potentiaaliselle ostajalle.

    OD:llä homma on kai paisunu sen verran isoks ettei valvojatkaan ehdi tarkkailla kaikkea kuten eri merkkifoorumeilla tekevät mut mun mielestä niillä on lähes kaikilla hyvät periaatteet eli tossa kopsattuna eräältä sellaselta myynti-ilmoitusten säännöt :wink:

    ILMOITUS:

    Jokaisessa myynti-ilmoituksessa oltava:

    * YHTEYSTIEDOT --- Vähintään sähköpostiosoite, mieluusti myös puhelinnumero
    * PAIKKAKUNTA --- Mistä myyt osaa, vai postitatko ympäri suomen, kirjoita jo heti ilmoitukseen!
    * HINTAPYYNTÖ --- Hintapyyntö on pakollinen tämä ei ole huutokauppa, eli mitä summaa osasta haluat esim; "hp.45€".

    * Mikäli ilmoitus on puutteellinen ja siitä puuttuu pakolliset tiedot niin ILMOITUS POISTETAAN ilman varoituksia ja kehoituksia ja joudut tekemään uuden viestin. joten muista laittaa vaadittavat tiedot!


    Tossa esimerkissä tuo hinnan pakollisuus on mun mielestä sanottu hyvin:
    Hintapyyntö on pakollinen, tämä ei ole huutokauppa :poff:
     
  11. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Itse kyllä usein laitan hinnaksi >tarjoa jotain<...
    Tosin yleensä ilmoitukseen kun joku on jotain tiettyä osaa ostamassa, ja itse en tiedä mikä olisi käypänen hinta...
    Jos hinnoittelen, niin silloin ilmeisesti kalliilla vain myisin, mutta jotain osia /raatoja on joille ei itsellä ole tarvetta (esim. jotain :mad: saaste-vehkeitä), mutta ei olisi tilaa/halua säilyttää pihalla/ osavarastossa...
    Eli siksi annan ostajan hinnoitella että en ainakaan ylihintaa pyydä jostain itselleni tarpeettomasta.
    Ja puhelinnumeron lähes aina laitan heti näkyviin...
     
  12. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    voisin vaikka veikkaa et toi on volvo foorumilta :rotfl:
     
  13. kippis

    kippis Gearhead

    mä voisin veikkaa että manne keikkaa minimarketin :rotfl:

    asiaan, mua ainakin jurppii kun saa / joutuu hintoja oikeen kaivelee myyjiltä !

    sitten tää klassinen tarjoa/myydään tarjousten perusteella myyjät jotka vetää herneet hengityselimiin kun tarjoo jotain. vaikkakin ihan aloitus summaa mistä ruvetais vasta hieromaan . menee koko fiilis ketuiks. :wc:
     
  14. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    No sitten, kun tarjoaa jotain (ehkä alakanttiin, koska ei tiedä mitä myyjä on aikonut), niin naureskellaan ja pidetään ääliönä.

    Voitasko tehä silleen, et tehtäs jonkunlainen "tarjous hinnasto" Jos tulee "tarjoa jotain"-tilanne, niin vois listasta heittää myyjälle suoraan käypäsen - ja yhteisesti sovitun lähtöhinnan, niin ei jäis kaivelemaan. esim näin:

    - auton kori:

    20-luvulta 900,-
    30-luvulta 800,-
    40-luvulta 700,- jne
    (ihan paska puolet noista)

    - moottori:

    projekti 10e/sylinteri
    käyntikuntoinen 20e/sylinteri

    - etuakselisto:

    8e/kiinni oleva osa (ruuveja ei lasketa)

    - taka-akseli:

    20e/alkup. moottorin tilavuus litroina

    Tälleen ei menis hirveesti metsään - tai sit menis... 8)
     
  15. Käkö

    Käkö Gearhead

    Yep, on ihime :eek: homma toi tarjoo jotain systeemi, todellakin, kun tarjoo jotain niin myyjä tuloo silimille ja sen kax parasta kaverii kans :eek:
    Eikö toi tarjoo jotain nimenomaan tarkoota et alotetaan sit vaik viidestä centistä siis ei ihan eurosta, tarjoomaan?
    Ja sit noi ilmootukset yleensäkin, täällä oodeen ilmootuspalstallakin on paljon ilmootuksia missä lukoo esim; "myydään dodge vani , helvetin hyvä, lisätietoja nettiautossa" ei oo puhelin numeroo ei mitään muuta tietoo, noh, pitäköön tunkkinsa, samanmoisia ilmootuksia löytyy paljon...
    Jos oikeesti on autoaan myymässä niin vois oikeesti laittaa tietoja myytävästä kohteesta ja hinnan sekä yhteystiedot, mä luulen et ne helpoottas myymistä...
    Ja sit jos sattuu soittaan jollekin tarjoo jotain tyypille niin se yleensä alkaa kertoo et kaveri tarjos just x-donaa siitä et alle sen en ainakaan myy...
    No hyvä, mut sit se sama liuhu vuoden päästä on edelleen myynnissä samalla omistajalla ja ainoa joka siitä on rahaa saanut on nettiauto, ei paljoa mut kuitenkin...
     
  16. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Myynti ilmoituksesta saa selkeän kun laitta hinnat ja puh,numerot näkyvin ja minulla on vielä tapana linkittää photopucketin kautta kuvat niin näkee heti mitä on tarjolla,suosittelen kaikille myyjille tätä tapaa siten tavara menee hyvin sitä tarvitsevalle.
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Oikein veikattu, volga foorumiltahan se :wink:
     
  18. 370

    370 Gearhead

    Puli-song on asian ytimessä. Joku kaava pitäis olla tällekin hommalle. Vertaa kohtuuttomat hintapyynnöt suomi-jenkeille: -66 Dart 6500e, käyttökunto.
     
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No itekin pistin '49 Oldsin osia tarjolle ilman hintapyyntiä "keksitään hinta" maininnalla. Ja ihan vaan siitä syystä, että halusin pistää ko. osia mahdollisesti tarvivalle tiedoksi, jotta minulta löytyy.

    Yhtä hyvin olisin voinut jättää laittamattakin, kun ei koskaan tiedä milloin omaan autoon niitä tarvii joten mieluusti olen myymättäkin, mutta olisihan se mukava jos noiden avulla saadaan joku toinen vanha Oldsi tien päälle. Jos olisin noille kaikille alkanut jotain hintaa kaivelemaan eBayltä tai Fusickilta, niin johan siinä tunti-pari olisi vierähtänyt. Ja kun todennäköistä kumminkin on ettei kukaan noita tarvi. Ja jos tarvii, mutta ei voi ottaa yhteyttä (numero löytyy ilmosta) kun ei ole hintapyyntiä, niin voi voi.
     
  20. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Periaatteessa joillakin toimiva, mutta jos itse myyn vain jotain mitä on halvalla saanut (lue 80-luvun lopun GM) ja niitten eri osia kun ei kokonaisena kukaan (minusta kohtuullisella hinnalla) osta, niin tarpeettomat nippelit sitten myyn pois kun joku kertoo tarvitsevansa (ja kuvailee minkä näköisen osan tarvitsee kun en noitten jouto-härpäkkeitten nimiä tiedä)...
    Ja kun noita osia saa uutenakin , niin luulen ostajan osaavan kohtuullisen hinnan käytetystä tarjota (itse en viitsi selvittää hintaa osalle jonka nimeä en tiedä).
    Useinhan noissa hinnat on muutama euro pakkaamisesta ja postiin /matkahuoltoon viemisestä).
     

Kerro tästä muillekin!