Mikä MÄTTÄÄ RP:n toimituksissa ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Markuk, 5.11.2010.

  1. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kannatan myös osien ostamista pääsääntöisesti kotimaisilta liikkeiltä. Jo ihan senkin takia että pysyisivät hengissä ja ei tarttisi tilailla öljynsuodattimia amerikasta sitten jatkossa.
     
  2. maurizio

    maurizio 1st gear

    Olen kokeilunhalusta joskus tilannut ulkomailta osia ja kaikki tullut mitä tilannut.Aina ei hinta ole ollut halvempi mutta onpahan tavara tullut.Olen myös ostanut (tai yrittänyt)kolmelta kotimaiselta liikkeltä josta US Parts vetää pisimmän korren ,tavaraa hyllyssä,palvelu hyvää/asiantuntevaa/opastavaa ,päsee hypistelemään eri vaihtoehtoja ennen ostopäätöstä ja viimeisimpänä pointtina ostin Demonin kaasarin josta tuli bensalinjan juntturin mukana kierteet ulos kohokammiosta ekalla avauksella niin mukisematta takuuhomma.Support your local dealer sanon minä ja kumarran siihen suuntaan.
     
  3. Piilofarkku

    Piilofarkku 1st gear

    Racers Place

    Itse annan Ison Plussan RP:lle!!!

    Näin vaikka asiakkuus ei ole aina ollut niin ruusuista, ruusuissakin on piikkejä ni välil sattuu ja tapahtuu väkisinkin... Isoin hämmästys, posiitivisesti, oli uuden padan tilaus Capriceen... GMPP:n 290/350:n tuli neljäs viikos, luvattua nopeammin. Hinta jäi myös hieman alle arvion, eikä Make suostunu multa ottaa ees etumaksuu vaik tyrkytin!!! No, kai siel o rampattu tarpeeks et luottoa löytyy molemmin puolin...

    Hinnat ovat olleet ihan kohtuullisia, tukkurista se paljon riippuu mennäänkö samas kuin Summitin alehinnat... Ja nykyään kun on merkkiliikeidenkin varastot käyneet sarasvuon opit läpi, ni ei niistäkään välttämättä löydy kaikkee hyllystä! Ei ainakaan nykysestä duunipaikastani..

    Itse suosin RP:tä, jo sijainninkin puolesta... Ja ymmärrän et puhelimeenkin on välillä hankala vastata, jos sattuu olee yksin tiskin takana ja pari kolme pokaa nenän edessä... Senkin vuoksi lähden mieluummin paikanpäälle, tilailee ja kysymään, ajan kanssa!

    Ovat näköjään muuttaneet hieman aukiolo aikoja, maanataina suljettu, ti-pe 10-18 ja la 10-14, sunnutai suljettu (ylläri)... Toivottavasti RP: vauhtiputka pysyy pystys, ite kannan euroni sinne. Saa palvelua mitä nettimyynnin ohjelmat ei ikinä pysty tarjoomaan!!! :D
     
  4. audiq

    audiq Gearhead

    Harvassa paikassa on ollut niin huonoa asiakaspalvelua kuin RP:ssä. Että ei hyvin mene, jos asiakaspalvelussa parhaansa yrittävät. Itse haen nykyään osat muualta, koska en halua tukea tuollaisia "huomenna tulee" -yrityksiä.

    Olen miettinyt myös yleisemmällä tasolla varaosaliikkeitä, että miksi palveluun ei panosteta, kun se olisi kuitenkin melko hyvä kilpailuvaltti autoalalla, eikä siitä synny edes kovin paljon lisäkustannuksia.

    Ja laitetaan mainoksia lehteen, jotta saadaan lisää asiakkaita, mutta kun saadaan se tuleva asiakas soittamaan liikkeeseen, niin ei kuitenkaan vastata puhelimeen. Eli ollaan saatu se asiakas vaikka toiselta puolen suomea jo siihen langan päähän ja maksettukin siitä mainoskuluja, mutta viimeiset metrit sitten kämmätään huolella.

    Kauankohan pysyisi "huomenna tulee" ruokakauppa pystyssä. -Tilaat kauppaan kilon lohen nimelläsi seuraavaksi päiväksi, niin kahden vuoden päästä soi puhelin, että meillä on nyt se tilaamasi kahden kilon siika täällä... -Autoalalla tuokin laskettaisiin vielä hyväksi asiakaspalveluksi.
     
  5. vette77

    vette77 1st gear

    onk audiq Ilen trollaaja kätyri :odroll:

    Niin mikä olikaan oikea nimi?

    Tuskin tulee siikaa jos lohta tilaa, huono vertaus. Olitko ihan selvinpäin lohta tilatessasi :wink:

    Itse olen olen AINA saanut sitä mitä jenkeistä lähettävät 8)
     
  6. M.S

    M.S 1st gear

    Täältä kiitosta Racers Placen suuntaan! Osia hankkinut heiltä moottori projekteihin ym. Tasapainoituksetkin hoitaneet erinomaisesti. Erittäin reilua ja asiallista kohtelua osakseni saanut. Suosittelen!
     
  7. saresks

    saresks Gearhead

    No tätähän varten mä Amerikasta suoraan osia tilaan, ei tartte lähteä paikanpäälle

    :poff:

    ja täälläkin on saatu on aina sitä mitä muut lähettää, se on ihan normaalia.

    Mutta kun en ole paikanpäällä käynyt, niin puhelimessa saatu vaikutelma on siitä kiireisen oloisesta herrasta sellainen, että tahtoo tosiaan äkkiä eroon, kuin olisi kymmenen puhelua jo jonossa ja viisi Daltonia tulossa tiskin yli. Asiakaspalvelun seuraava vaihe olisi itsepalvelu, kun pitää itse jo muutenkin tietää mitä haluaa.

    Mutta yksi poikkeus, kerran tilasin sieltä ei niin kiireisen oloiselta herralta (onko siellä useampia ukkoja?) lohkobetonia, selitti käytön ihan rauhassa puhelimitse ja antoi neuvoja, sen kerran jäi mukava maku "asioinnista".
     
  8. vette77

    vette77 1st gear

    Toisinaanhan siellä on kolmaskin "hessu", taitaa vastata Nipa nimellä puhelimeen
     
  9. mopar-a-body

    mopar-a-body 1st gear

    eipä

    ole kyllä mitään valittamista ko. liikkeen toimituksissa.hyvin osat on tullu viikko suuntaan tai toiseen ei kesää tee...täst eteenpäinki tilaan heidän kautta :D
     
  10. Quest

    Quest Gearhead

    Jep, aikataulut piti, rahdit edulliset ja hyvät kanavat rapakon takana suoraan valmistajille reiluilla rabateilla.
    Nimim: Lincolnin keulapellit
     
  11. galaxie 68

    galaxie 68 1st gear

    Kymmenen vuoden aikana useaan autoon ja useaan kertaan Laakkoselta osia tilanneena voin sanoa että huonoksi on RP:n touhut mennyt!
    Ensin tilaukset toimivat hyvin ja osat tulivat ajallaan, nykyään useiden tuhansien eurojen kimppatilauksetkin venyvät lupauksista huolimatta 4 kuukauteen ja sittenkin saa kysellä useaan otteeseen ja aina luvataan ensi viikolle..(tämä 4kk:n viivästys tapahtunut jo 2 kertaa joista jäkimmäinen tilaus peruttiin meidän toimesta 4kk:n jälkeen) tämä esimerkki oli yksi viimeisen kahden vuoden tilauksista, eräänkin kerran tuli 2kpl renkaita yhden sijasta yms... Jos kysyn muilta osa toimittajilta he kertovat kauan toimitus kestää tai eivät ainakaan anna katteettomia lupauksia. Nykyään tilaan erikoisemmat osat suoraan itse tai kimppatilauksena Summitilta tms. Toimitus 2-3vkoa joten on jotenkin käsittämätöntä ettei Laakkonen saa samoja osia alle 4kk:n jotka yksityinen saa alle kuukaudessa eikö herralle enää kelpaa harrastajien pennoset vai mikä mättää?? Olen päättänyt olla asiomatta kyseisen herran kanssa jatkossa, joten ompahan ainakin yksi asiakas vähemmän palveltavana jos on niin helvetinmoinen kiire ettei ehdi tavaroita tilata.
    Jotain täytyy olla vialla jos viikossa tällainen topicci saa yli 10 sivua ihmisiä kirjoittaan eikä kaikki suinkaan positiivista mainosta RP:lle
    ps. vähän auttaa kun hankkii lisää osaavaa henkilökuntaa..
     
  12. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Yhden ainoan (ja viimeisen) kerran tarvi RP:stä yrittää tilata osia. +4000€ oli osien kokonaissumma, kaikki osat ja niiden tiedot oli valmiina ja kerättynä. Kun soitin, niin käskettiin laittaa meilillä osaluettelo ja siihen meiliin ei koskaan vastattu.

    Ruåtsissa vastasi joka ikinen firma, mihin tarjouspyynnön lähetin. US-parts oli lopulta se paikka, mistä osat tilasin. Hinta, toimitusaika, palvelu, sekä rahti ratkaisivat. Ei mitään ongelmia, vaikka oli erikoisempiakin osia samassa tilauksessa.

    Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia takuiden kanssa, jos niitä on tarvinnut ulkomaille hoitaa. Yleensä olen saanut pitää vialliset osat itsellä ja saanu uudet tilalle ilman korvausta. Jenkeistäkin. Suurimmat ongelmat on aina olleet Suomalaisten firmojen kanssa. Luvataan, luvataan, perutaan ja luvataan. Kai mä sitten puhun parempaa englantia, kuin suomea. :eek:

    Us-parts, South West Trade, Rockauto ja TA-motors (Cadillac-osia, Ruotsi) saavat täydet pisteet palvelusta.
     
  13. NineBall

    NineBall 1st gear

    Harmikseni joudun myöntämään RacersPlacen (Kerava) toimitusvaikeudet. Odotin 2 kuukautta. Tuen mielelläni suomalaista yrittäjää, mutta tarvitsen tavaran kohtuuajassa.

    Mailasin viikko sitten Floridaan Amerikan Joelle, että tarvitsen pari bensaputken nippeliä. Vahvistusmaili tuli samana päivänä, PayPal ja sit olikin tracking numberin vuoro (toimitusnumero). Tavara tuli tänään pöydälleni. Hintaeroa ei ollut näin halvassa ja pienessä tavarassa, mutta toimituksen nopeus oli kiitettävä.

    Rockauto on toinen hyvä mesta hankkia perustavaraa. Toimitus kiitettävää.
     
  14. moimoi

    moimoi 1st gear

    tilasin jotain osia kaks ja puol viikkoo sit. sanottiin, et neljän viikon toimitus aika.. mut, mut tavarat oliki jo tänään haettavis matkiksesta.. et voin sanoo,että toimii !!
     
  15. maurizio

    maurizio 1st gear

    Oiskohan RP:n ukot ottaneet jotain opiksi näistä kirjotuksista.Silti en osta sieltä mitään enää koskaan v....u
     
  16. Minimies

    Minimies 3rd gear

    Luvattiin 2-3 viikkossa, neljäs kuukausi menossa että pitäkööt tunkkinsa.
     
  17. Jaska Betala

    Jaska Betala 2nd gear

    Strange

    Outo huhu jo parista eri suunnasta tullu et strangella toimitus ongelmia
    Eli soitin äsken suoraan herra strangelle ja kysyin onko heilla määrätyt
    osat loppu. Tarkensin vielä ne osat mistä muka toimitus vakeuksia.
    Osat löytyy suoraan hyllystä ei mitään ongelmia.
    Herra strangea kiinosti kovasti kuka levittää moista huhua että siel ei tavaraa olis .Eli jos ongelmi ni kysykää suraan sieltä tai minulta ni taatusti
    asia selviää
    Terv Jarl jaffu Hom 050-5003503
     
  18. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    ^ Jaffua voin muuten suositella monien muidenkin raceosien myyjänä 8)
     
  19. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Omalla kohdalla on edelleenkin RPn toimitukset pelanneet niikuin pitääkin. Huomiseksikin on tulossa pakettia juuri niinkuin sovittiin 8)
     
  20. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tälläkin viikolla tilatut kamat oli sitä mitä pitikin ja saapuivat silloin kun sovittiin 8)
     

Kerro tästä muillekin!