Mikä siinä V8:ssä on seksikästä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Cartman2000, 29.10.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onkos tämä overdrive nyt sitten virallisesti jenkkiauto-foorumi vai harrasteauto-foorumi?
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tää on virallisesti vierailevien älykköjen foorumi.
     
  3. CCvan

    CCvan 1st gear

    Imusarja :pinup: tietenki
     
  4. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Noilla varsinaisilla merkkisivuilla nää vieraat älyköt vasta mellastaakin. Itse vanhana relluilijana kuulun rellukerhoon ja luen säännöllisesti heidän sivustoaan ja että siellä saa nauraa näille rienaajille, jotka koittaa trollata aikaiseksi ihan turhaa kinaa ja siinä usein onnistuvatkin, se merkkifanaattisuus... Rambler on paras, vai oliko se Renault, tai joku muu ifa ... 8) :D :D
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    jepjep, on tullut käskettyä viilattua 454 vetteä pikatiellä laittomilla nopeuksilla ja karvan alle 500hp karvanoppaturboeuroa. On iso kasi aika äijälaite ja helppo ymmärtää että siinä tulee hyvä fiilis kun semmoista möykkyä käskee, mutta isommat kiksit on tullut siitä kun kuorma-autoluokan turbo herää neljän tonnin jälkeen reilussa parilitraisessa "starttimoottorissa" ja voima on ihan sumeata vieden koppaa kuin heikkopäinen. Tulee enää mieleen, että mitä jos saman tekisi johonkin kivaan eurokutos-koppaan ja lähtisi tavoittelemaan nelinumeroista teholukemaa.
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Toi on aivan totta tuokin, mutta ei se sitä kasin viehätystä poista. Ahtimella saa osaava ihmeitä aikaan, sillä saa nelosestakin jo moottorin oloisen.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kai se on aika pitkälle se vähän epätasanen käyntiääni, joka tekee V8 moottorista aina ihan omanlaisensa. Siinä vaan on munaa.

    Jos vaikka ajelee 112 mallin turbokutos Scanialla ilman kuormaa, se on taatusti ihan yhtä hyvä kulkeen kun 142 Scania turboveekasillaan, mutta silti se kasin röhinä on aina jotain ihan muuta kuin kutosen pöhinä. Ja tulee varakkaampi vaikutelma, kun kaverit tietää, että löpöö kuluu kasilla toistakymmentä litraa enempi satkulla :lol:
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Vähän sama homma kun vertaa jotain perinteistä HD:tä joihinkin sofistikoinempiin vinosilmäkakspyttysiin; eihän niissä HD:ssä mitään järkeä oo, mutta munaa on ja se taas vastaavasti noista singereistä hienouksineen aika lailla puuttuu. Toisen moottorin olemassaolosta on koko ajan tietonen, toisessa se on vaan osana liikuttelemassa sitä peliä.
     
  9. BRC1

    BRC1 Gearhead

     
  10. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Kyllähän noista nelosturbovärkeistä saa kaakkeja mutta se alavääntö, myöhään heräävällä ahtimella oleva värkki on muuten sama kuin ajelisi vakiolla ennenkuin se herää, kasilla saa ajaa isoin pykälä silmässä viittä/kuuttakymppiä reilu tonni kierroksia koneessa ja silti jaksaa hypätä järjellisesti sataseen keppiä liikaa vatkaamatta kun ei tarttee ettiä sitä turbon heräämistä. On kyllä käyny idea rakentaa omaan autoon turbo ja mikä ettei olisi hyvä idea, ei tartteis tehdä turhaan mitään kompromisseja alaväännön kannalta :wink:
     
  11. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    Mikä siinä V8:ssä on seksikästä?

    MYLVINTÄ :wink:
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    No ei oo kyllä alaväännössä hurraamista myöhään heräävällä isolla kasillakaan. Eli ahtimella saa kyllä aika dorkan alaväännönkin nelipyttyseen jos haluaa. Mutta mitä sillä saa sitten neljä kertaa isompaan kasiin? Eiköhän se tossa selvinne.
     
  13. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Joo ne on niitä rahamiesten juttuja ne tuplaturbo isolohkot :wink:
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä se on kasi mikä puhuttelee äänellään, ja vielä tarkennettuna lättäpää todella persoonallisella äänellään tai huippuunsa viilattu isolohko 7-8000rpm jylinällään. Mutta toisaalta, jos jenkki padat olisivat v12 mosia niin niitä kehuttaisiin ainoiksi oikeiksi:) Eli kyseessä on vain periaate oikeasta ja ainoasta moottorista. Se että joku morkkasi rivi6 diiseliä niin kannattaisi lähtee hänen kokeilemaan riviin joko Dodge Ramia mikä löyty suomalaisesta kuljetusalan myyntilehdestä +400hp/+1000Nm, tai Nettiautosta löytynyttä -82 diesel Marsua vastaan 12.7s/402m 5.1s 0-100km/h, josta mentiin 200m renkaat tyhjää lyöden automaatilla. Eli henkilökohtaisesti olen mieltä että paljon sylintereitä, kuutiotuumia, ja kierroksia 6500<(mielellään ahdettuna turbolla).
     
  15. barfly

    barfly Gearhead

    Samaa mieltä!
    Viis siitä, kulkeeko auto 150 Kmh vai 250 Kmh, kunhan vääntöä riittää.
     
  16. napa

    napa 3rd gear

    savussa on voimaa

    on sitä 6 sylinteriseskin vääntöä ja voimaa (vielä dieselissä, kaiken lisäksi tuo on vielä traktorikin :p)

    kyllä tuossakin on sitä jotain :odroll: tosin harva jenkkiauto harrastaja ymmärtää tuon lajin päälle :)
     
  17. IROC-Z

    IROC-Z Gearhead

    Jumalauta hianoo!! 8)
     
  18. olli_n

    olli_n 1st gear

    Vielä tuohon edellä mainittuun diiselin äänen haukkumiseen niin kyllä diiselistäkin komeat äänet saa mutta se vaatii turbon ja suoran putken! Oikein aurinko kirkastuu minun päivään kun joku vanha lavetti sisu menee vedättäen kodin ohite. :D
    Ja mitä merkki uskollisuuteen tulee niin se on niitten juttuja ketkä olosuhteiden pakosta joutuvat ajamaan sillä paljon puhutulla suzuki pv:llä mutta haluavat esiintyä auto miehinä niin ainut keino on vetää se stuntmanista hommattu merkki lippis päähän ja olla sitten sen merkin puolesta henkeen ja vereen tekee varmasti lähtemättömän vaikutuksen niihin 13v tyttöihin joita hakevat ne kenellä ei itseluottamus riitä oikeisiin naisiin mutta se on jo ihan eri juttu.....???? :wink:



    kaikki muut autot joutaa paaliin paitsi dodget ja ne sinne vasta joutaakin :D
     
  19. dollarihymy

    dollarihymy 1st gear

    no kasi on aina kasi :rotfl:
    tässä omassani ei vaan kasi (305) mylvi eikä murise..
    sisälle ei kuulu juuri mitään vaikka paukkais pedaalin pohjaan..
    suhinaa vaan... kait tää on sitä nykyaikaa mutta se helpottaa oloa kun tietää siellä kummiskin kasin olevan konepellin alla :rotfl: :rotfl:

    eikä voi konetta moittia on toiminut kun engeli :D
     
  20. Buikki Palanteri

    Buikki Palanteri 1st gear

    Tollasen mäkin haluun ku täytän 15-vuotta ens viikolla. :p :p
     

Kerro tästä muillekin!