Mikä startti?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja FASTDOHC, 29.5.2020.

  1. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Eli lyhkäisyydessään: mikä startti ois kestävä ja oikeasti pyörittää 10,5 ruttuista 355cid chevyn konetta?

    Olen tässä nyt punninnut vaihtoehtoja ja en osaa päättää tai siis suoraan sanottuna en tiedä.
    Mulla oli hyvä alkuperäinen startti, joka ei pyörittänyt vasta koottua konetta ollenkaan niin lujaa, että olisi käynnistynyt. Lopputulos oli se, että startti kärähti ja siittä tuli muutenkin väljä, vaikka aluksi ei ollut.

    Ehdotuksia kaivataan. Yli 300€ startit unohdan, sellaiset maks 260€ sais maksaa. Kiitos.
     
  2. 383

    383 Gearhead

  3. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

  4. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Kysytään tälläistä: entä onko tuo POWERMASTER 9612 startti mikään?? Sitä olen vähän miettinyt, mut tuo merkki ei kerro mulle mitään, pitäisi kuvauksen mukaan olla hyvä ja vääntävä. Mutta kestääkö kolme starttausta vai onko kestävä? Onko kellään kokemuksia?
     
  5. 383

    383 Gearhead

    Ostin aikoinaan halviman pikkustartin 135e vuonna 2000 tuolla se vieläkin pyörittää vaikka välillä on puristusta ollut vaikka kuinka !!!
     
  6. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Muistakko yhtään mallia? No eipä 20v vanhaa ostosta harvoin muistaa, mut kysynpä kuitenkin.
     
  7. 383

    383 Gearhead

    echlin muistakseni
     
  8. julmajari

    julmajari Gearhead

    Mulla on reilun satkun Accel? kai, ensin pyöritti toyotan 3,5l dieseliä, ja nyt jo vuosikaudet letukan isolohkoa 9,5 ruttua, ei oo väsyny vielä. kai noi kaikki tehostartit kestää vakiota paremmin.
     
    Muokattu: 30.5.2020
  9. rodhot

    rodhot Gearhead

    Itsellä 10.2, 10.7 ja 11.7 puristeiset moottorit ja kaikissa gm:n orkkis startit. valmistettu varmaankin neljää eri variaatiota tehtaalta. Eroja käämityksen halkasijassa ,pituudessa ja kiinnityksessä .Ja kahdesta "teho"startista sauhut pihalle ...
     
  10. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tuo on muuten jännä, monesti jenkkipalstoja lukiessa tuloo vastaan et jos purkka on 10:1 pitää heittää orggis-startit roskii ja ostaa tehostartti; vaikka aikoinaan oli niitä 10:1-> puristuksisia koneita jo tehtaalta, niillä orggis starteilla.. Ja kuten sanoit, on niissäkin toki eroa.
     

Kerro tästä muillekin!