Mikähän perä caminossa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja iikka-, 10.7.2011.

  1. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Terve,

    Kaverilla olis tollanen auto ja taka-akseli vähän selvityksen alla parannuksia varten. 10 pultilla tais peräkoppa olla kiinni, ja oikeestaan siihen oma tietämys noista gm peristä loppuukin. Perä todennäköisesti ihan alkuperäinen. Mistäs muusta tuon saa tunnistetuksi?

    Onko tuohon perään järkeä lähteä hommaamaan lukkoa, vai kannattaisiko akseli vaihtaa johonkin toiseen? Ajatuksissa pyöri detroit locker. Tehoa olis tulossa johonkin 400-500hp väliin, niin sen verran sais se perä kestää ainakin.
     
  2. W201

    W201 3rd gear

  3. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Kiitos, vuosimalli näköjään unohtu tosta ja sehän on 1980.
     
  4. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Näyttäisi olevan tuo 7.5" 10 bolt. Täytyy varmaankin vaihtaa siis isompaan.

    Ilmeisesti 8.5" 10 bolt on ainakin suoraan käypänen kiinnityksistään? Onko leveydet kaikissa henkilöautomalleissa sopivat vai täytyykö katsoa jonkun tietyn auton alta se akseli?

    12 bolt perä taitaa mennä jo vähän liian heavyksi vai? Lukot noihin kaikkiin kolmeen oli aikalailla saman hintasia.
     
  5. 383

    383 Gearhead

    unohda toi 7.5 heti alkunsa. hyvä vaihtoehto olisi buick gran nationalin perä mutta täältä ei löydy ebay joskus tyrkyllä. täältä löytyy sitten 12bolt ja kaikkea muuta http://www.moserengineering.com/
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    ^ Tai sitten Jaffu Holm 0505003503 8)

    Häneltä saat paljon paremman 9"perän sopuhintaan :rotfl:
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Tuolle linjalle mäkin lähtisin,pitkään vastaavanlaisen auton omistaneena ja monta perää rikkoneena...
     
  8. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Juu mitä tuolta jenkkilän päästä katselin niin ei nyt aivan älyttömissä hinnoissa olleet loppujen lopuks nuo 9" kuoret noilla käypäsillä kiinnikkeillä. Siis verrattuna esim. noihin 8.5" purkuautoista kotoisin oleviin periin.

    Onkos tossa jousituksessa jotain parannettavaa mikä olis ehkä kannattavaa tehdä samalla? Auto näillänäkymin katuajossa.
     
  9. stinnes

    stinnes 3rd gear

    9" suositelen, ainakin kestää mahdolliset konepäivitykset tulevaisuudessa. Omassa caminossa tuo moserin perä. Säädettävät ylätukivarret kannattaa sit laittaa niin saa kardaanin kulman säädetettyä. Jarruiksi wilwoodin levysarja! (jos haluaa levyt) Moserin halppis levysarja ei toimi caminos, koska parkkijarrun vivusto ottaarunkoon kiinni :cry:
     
  10. Hai

    Hai Double Gearhead

    Ei ihan jousituksessa, mutta muu resepti pitäis päättää/toteuttaa ensin, koska välityksen valinnalla loppu sitten viimeistellään/pilataan.
     
  11. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Moottorin resepti on itseasiassa ainakin tältä erää lyöty lukkoon ja lähes kasattukkin, loota on th350 ja se on vielä kokonaan käsittelemättä.

    Tossa koneen speksejä noin pääpiirteissään:

    383 stroker
    Brodix IK200 kannet
    Comp cams XR274R mekaaninen rolleri

    Tarkotus olis käyttää santalalla tässä lähiaikoina dynossa. Välitys noin perstuntumalla vois olla varmaan 3.5-3.7 luokkaa?
     
  12. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Saman tuumainen kone ja laatikko omassani. Välitys 3.5, kierrokset 100kmh vaudissa siinä 3000. Mukavampi olisi matka-ajossa matalammat kiekat...mutta kyllä tuon kanssa pärjää.
     
  13. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Juu eiköhän se tuohon 3.5 tuntumaan haeta se välitys. Renkaat tais tällähetkellä olla 275/60-15 jos en väärin muista.

    Mites jarrut tuon 9" kanssa? Käykö jotkut rummut, chevy/ford? Levyt olis tietty parhaat mutta maksaahan nekin jotain.

    Ens talven juttuja tuo perä jokatapauksessa, sais nyt koneen tähän loppukesäks kiinni niin pääsis rikkomaan tuon perän/lootan.. :lol:
     
  14. stinnes

    stinnes 3rd gear

  15. Achti

    Achti Gearhead

    Kysytään täälläkin, jos on gm perä spesialisteja liikkeellä niin osaatteko sanoo tälläisistä stanssauksista jotain: 6btk074, 100x1677k, 667878N
    7.5" perä se on, mutta kertooko noi muuta tietoa?
     
  16. Toho edelliseen kysymykseen en osaa vastata mitään.. Mutta itselläni on koneesta kans siihen johonkin 400hp pintaan voimaa (ainakin pitäisi olla? :odroll: ) ja 8.5" 10-bolt perä yukonin 3.73 välityksellä ja olen todenny hyväksi. Ei äännä eikä tee mitään muutakaan mitä ei pitäisi. Lukkona on vakio kitkalukko. Myös yksi mikä itsellä oli pakollinen ratkaisu niin tuli vaihdettua perän tukivarret + iskarit, että olisi edes lähelle inhimillinen ajaa :poff: Nyt ei perä kyykkää kiihytyksessä, eikä keinuta muutenkaan. Tietty itsellä on TH-700 aski, että on tiheällä välitykselläkin mukava vielä ajaa.. Että itse näen sen ainakin sinäänsä parempana vaihtoehtona kun TH-350 askin.. Ainakin näin matka-ajoa paljon ajavalle. Tosin autonahan toimii farmari ja aiheestakin poikettiin, mutta kerroin vain mielipiteeni jonka itse todennut ihan hyväksi setiksi.. Nou hard fiilings. :wink:
     

Kerro tästä muillekin!