miksi ei starttaa lämpimänä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kauko-63, 29.6.2014.

  1. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    kylmänä caddy syttyy niinku pitääki mut lämpimänä muutama kerta jääty millon mihinkin ku ei syty, pyörittää akun loppuun mut ei vaan lähe,sitte ku apuvirtaa saa ja aikansa pyörittää ni sit jossain vaiheessa lähtee,ja käynti on ihan hyvä sitte ku lähtee mut mikä on ku ei lähde? ennen lähti.
     
  2. kotr

    kotr 3rd gear

    Oisko samoja vikoja ku mopseisa, eli syttylaatikko. Vai minkälainen sytty kaukosa on?
     
  3. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    vai olisko startti finaalissa, ottaa niin pajon virtaa ettei virtaa riitä kipinälle. Yleensä alkuun temppuilevat lämpöisenä ja sitten ei enää käynnisty ollenkaan. Kannattaa kuitenkin tutkia maadotukset ja virtaliitokset ennen kun säntää starttikauppaan.
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Puola voi olla kyspsymässä. Se voi oireilla monellatavalla.
     
  5. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    startti voi olla finaalissa, jotenkin ihmeellisen kuulonen just lämpimänä ja saattaa jäädä päälle ku starttaa voiskohan se lämmetä liikaa, putki menee ihan vierestä.mutta heti ku lopulta starttaa niin käynti on hyvä.
     
  6. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    niin ja hetken ku on startannut niin akun maakaapelista nousee savu..lämpee aikalailla mut se kai on normaalia..
     
  7. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mulla ainakin chevelle teki sitä, että kylmänä hyvin käyntiin ja lämpimnä starttas kun ois ollut huono akku.
    Startin kun putsas hiilipölystä, loppui temppuilu.
     
  8. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    voiskohan just toi päälle jääminen kertoa siitä että on hiilipölyssä ja liikkuvat osat jumissa
     
  9. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    jos savu nousee maakaapelista niin suosittelen tutkimaan kaapeleiden ja liitosten kunnon. Tämä voi myös huonon kosketuksen lisäksi viitata suureen virran kulutukseen eli paskaan tai paskaiseen starttiin.
     
  10. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    aivan! ja sillonen ei sytkylle riitä virtaa.
     
  11. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    mutta jos startti on paskanen tai liittimet huonot niin miksi oireilee vaan lämpimänä? onhan ne kylmälläkin koneella samassa kunnossa :odroll:
     
  12. Make.S

    Make.S Gearhead

    Itellä ainakin auttoi toi startin putsaaminen. Se jälkeen pyöritti kylmänä niin että oikein pelotti ja lämpimänä sen minkä aikaisemmin kylmänä.
    Tietysti jos lämpimänä starttaa hyvin, voisko vika löytyä sitten sytkä/kaasaripyolelta, etuvastus tjsp.
     
  13. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mulla tossa farkussa kun ostin aikoinaan talvella niin kuulu nakutusta ylämäessä, vähän pienensin perusennakkoa kun oli niin hirmusesti laitettu ja nakutus helpotti, sitten kun tuli kesähelteet alkoi tökkiä starttaus vastaan kuumana niin vielä vähän ennakoa pois niin jopas pyöritti taas iloisesti.
     
  14. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    tässä tapauksessa tuskin ajoituksessa vikaa, ei oo koskettu moneen vuoteen jakajaan.
     
  15. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Sitä mä kans ajattelin jos kyse vielä -63 cadistä kun ei tossa omassakaan -65 ole perusennakko kuin 5 astetta et sillä ei pahemmin vastaan potki.
     
  16. Substitute

    Substitute Gearhead

    Toi startin puhdistaminen on varmasti hyvä lähtökohta. Jos hiilet ja solenoidin kontaktit yms. on hyvät ja pyörittää heikosti senkin jälkeen, niin kenttäkäämin vaihto.

    Solenoidilla on apukytkin joka kytkee esivastuksen ohituksen päälle startatessa, eli antaa puolalle suoraan akkujännitteen startin aikana = tehokkaampi kipinä (keltainen johto). Jos esivastuksen ohitus ei toimi esivastuspuolallisessa autossa, niin ei lähde käyntiin kunnolla. Esivastus on GM:ssä toteutettu johtosarjaan rakennetulla esivastusjohdolla.
     
  17. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    eli jos ei ohita esivastusta niin solenoidissa vikaa vai?
     
  18. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Juu startin kautta pitäs tulla täydet 12v puolalle, muuten tulee esivastusjohdon kautta.
    Mut mites se nyt oikeen olikaan vika oliko se niin et kylmänä startti pyörittää nopeasti ja kuumana hitaasti, vai eikö vaan lähde kuumana käyntiin ?
     
  19. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    ehkä vähä hitaammin lämpimänä pyörittää mutta kuitenkin niin että käyntiin pitäs lähtee!mutta ku ei lähde ja kohta akku zippaa.ja startti ei kyllä ihan kuulosta siltä miltä pitää.
     
  20. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Eli voi olla vähän startissa ja sytkässä ja kaasarissakin vikaa ?
    Mites onko tulpanjohdot vastuksella varustetut, nehän kannattaa tutkia mittarilla et on kunnossa ja onko tulpissa vsatusta tai pyörijässä ?
     

Kerro tästä muillekin!