Minkä Gm mallin rattiputki?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Chevy-74, 26.6.2007.

  1. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Pikkarissa 1973-87 korimallissa on minusta omien muistikuvien perusteella vaihdenäyttö mittaristossa, kuten henkilöautoissakin!

    Kyllä kai tuoon vanista? Monitoimivilkunviiksestä päätellen 80-luvun puolivälistä > eteenpäin? Tietysti tuo voi olla peräisin jostain niinkin ihmeellisestä, kuin jostain Motorhome-alustasta tai Stepvanista..

    Voisiko vaneissa olla eroja eri vuosimalleissa, tai kantavuussarjoissa ? Siis G10, G20, G30? Niissähän käytetään erikaliberin alustaosia kantavuuden mukaan? Tämä vain arvaus?
     
  3. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Nyt näyttäs siltä että omassa vanissa tuo putki menee alemmas tulipeltiin, kuin monessa muussa, vaikka alusta sama g20. Oma putki on myös pitempi kuin tuo.

    Kuva omasta systeemistä:[​IMG]
     
  4. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    En tiedä faktoja mutta tämmösiin oon törmänny:

    1971-198? vanin simpukka oli kolmella pultilla kiinni (G20 ja G30):
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... -8xvan.jpg

    Rattiakseli on vanhemmissa vaneissa "keihäsmallia" suoraan simpukassa kiinni, vain rättinivel välissä. Lattian läpivienti päärynänmuotoisella kumilevyllä:
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... -8xvan.jpg


    1989 G20 vanissa simpukka 4 pultilla kiinni (90astetta eri asennossa):
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... -89van.jpg

    Rattiakseli on 1989-mallissa enemmän vaaka-asennossa, läpivienti neliskanttinen, kaksi ristiniveltä välissä... rattiakseli-paketti on siis "kokoonpainuva" nivelistä, myös rattiputken kiinnitys kojelautaan on kitkapaloilla. Akselin pää D-muotoinen...:
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... -89van.jpg
     
  5. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Joo, eli miula on omassa tuo päärynänmallisella kiinnityksellä (5-pulttia) oleva, ei kokoonpainuva akseli. Eli onko se sitten 1971-1988 malli. Oma vani on vm.89 Gmc Vandura, mutta kaikki korin osat valot ym. mukaanlukien vanhempaa mallia -86, esim. etuovissa ei ole niitä keskipokkauksia jne... johan on.. :odroll:
     
  6. janiluo

    janiluo Gearhead

    Pickupeissa siirtyi pitkien valojen vaihtaja lattiasta rattiputkeen joskus ´82 ja tuulilasinpyyhkiän säädin muutama vuosi myöhemmin. Vaneista en tiedä. Vaihteen näyttö ja läpivienti viittais vaniin eli karkea vuosimalliarvaus olis 1989+-3vuotta.
    :odroll:
    - Jani -
     
  7. kojo

    kojo Gearhead

    mulla olleissa 84 ja 85 vaneissa on ollu jo toi uudempi pylväs...
     
  8. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    GMC Van Ohjauspylväs

    Muistan kuulleeni joskus huhun että GMC Vandura olisi alkuperältään kanadasta ja osien yhteensopivuus USA-GM-Vanien kanssa ei aina ole varmaa. Ehkä tässä olisi selitys?
     
  9. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Kanadastahan tämä rakkine on...
     
  10. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Re: GMC Van Ohjauspylväs

    GMC ja kanada = satuja. GMC:n alkuperäinen orgiskokoonpano paikka / kotikaupunki 30-luvulta on/oli Pontiac, Michigan.

    Nämä 70-80-90-luvun Chevy ja GMC-tuotteet ovat tulleet ihan samoilta tuotantolinjoilta useista kokoonpanopaikoista saman aikaisesti. Erona vain eri logot, ja eri Dealer-kanavat USA:ssa (Ja Kadassa ja Meksikossa). Eli Chevyä ja GMC:tä on tehty kaikilla Vaneja ja Pikkareita tuottaneilla tehtailla tarpeen mukaan.. Jokainen molemmat tavannut kyllä ymmärtää miksi!

    Eli todennäköisyys, että GMC tulee Kanadasta on aika pieni.

    Toki kokoonpanotehdas on voinut vaikuttaa, että jossain on iskettu jotain komponettia pidempään, kuin muualla. Mutta luulisi sen vuosimallin olevan merkittävin asia. Enää esim. 80-luvulla ei hirveasti osia varastoitu, enintään noin 1-2 kk tuotannon verran (on time-ideologia)..

    OK. autosi voi olla ns. ylivuotinn , kiitos rekisteröintisäädötemme.. Tai sitten sulla on joku korinvaihto/ kolari/ruostekorjaus(uudet ruosteettomat ovet purkuautosta yms) auto..
     

Kerro tästä muillekin!