Minkä vuosiluvun jenkeistä et pidä paljoa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Ruumis, 21.11.2005.

  1. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    1961
    Tuona vuonna oli jotenkin jenkit ihmeellisiä.
    ihmeellisiä ei hienoja muotoja miun mielestä tuon vuosluvun autoissa. :eek: 8)


    Paras vuosluku on 1957.
     
  2. Ootpahan taas aiheen keksiny. Tästä tulee varmaan hauskaa luettavaa. Munkin mielestä noi -61:set, varsinkin MoParit on aika ufon näkösiä. Tällä hetkellä tallista kyllä löytyy -61 Dodge Dart ja onhan meillä -61 Ford Galaxiekin. Vähiten kuitenkin pidän -62 malleista. Ne on jotenkin lattean näkösiä.
     
  3. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    :lol: Pitkän hiljais elon jälkeen annettiin lupa säätää kalluppeja täällä pääotsikoissa.. :rotfl: :rotfl: Nämähän menee taas mielipide tiedusteluiksi...Kyllä se on niin merkki ja mallikohtaista...ollaanko nätisti vai pistetäänkö ukot äkäisiksi ihan julmasti kritisoiden... :wink: Varmaan '61 malleistakin löytyy sanomista useankin merkin toimesta ja sama pätee muillakin vuosikymmenillä...Aika pitkän listan voisi kirjoittaa...jos jaksais...Esim '60 fullsizereistä on ceebo huomattavasti komeampi kuin fordi ja vuonna '61 asia on toisin päin...Mielipide homosteluja... :odroll:
     
  4. SamiL

    SamiL Gearhead

    1964.
     
  5. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    1974. Se on mun syntymävuosi, mutta energiakriisi oli pahimmillaan ja governmentin johdosta autotehtaat kusessa. Turva- ja päästömääräyksiä puski enemmän kuin insinööri pystyi toteuttamaan. Tarvittiin siis asianajajia tekemään autot. Autot oli tolkuttoman isoja ja sisätilat pieniä. Turvapuskurit lerpatti kuin Mick Jaggerin alahuuli. Moottorit oli n. 8 litraisia, mutta litrateho pienempi kuin Corollassa. Ay-liike, siirtolaisduunarit ja säästökampanjat (=lue kustannustehokkuus) aiheutti merkittävän laadun heikkenemisen. Alkeelliset saastelaitteet ei toiminut uutenakaan, miten nyt. Kaiken kaikkiaan hulppean näköisiä harrasteautoja, mutta jos ne oli huonoja jo uutena, niin miten nyt?
     
  6. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Mitähän Valiant/ Lancer mallin piirtäjien päässä on mahtanut liikkua autoa piirellessään. He ovat varmaan piirtänyt sen krapula päissään tai sitten huumeiden vaikutuksen alaisena. sama pätee myös muihin aika kauden Mopar tuotteisiin.
    Ja mitä tulee 80 luvun alun etuvetoisiin compact jenkkeihin, niin ne kaikki aika karseita.
     
  7. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Yhdyn toki mielipiteeseen. :lol:
     
  8. Annie Mopar

    Annie Mopar 1st gear

    -75

    vuosimallin 75/76 (esim. dartit ja valiantit+-samannäkösiä v:sta 70 noihin vuosiin) jälkeen tulleita jenkkejä en harrastaisi. Sen jälkeen ne on vaan käyttöautoja. ja tuon 70-luvun lopulla ja 80-luvun puolella vielä helvetin rumia käyttöautoja (esim. Dodge mirada, aspen (anteeksi vain A.Lappalainen...:) ja noista GM:sta löytyy varmaan vastaavia...). Tosin joku Chevy van on tainnu olla aika samannäkönen "aina"???...Mutta näillä bensan/löpön hinnoilla, tuloilla ja liikkumistarpeella en tule tarvitsemaan käyttöjenkkiä. Eikä tämä nykymuotoilu muutenkaan niin miellytä...merkkiin tai malliin katsomatta.
     
  9. Annie Mopar

    Annie Mopar 1st gear

    http://www.autoweteran.gower.pl/concept ... oflite.jpg

    tarkotitko esmes tätä -61 chrysyä??? :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    Tai oikeestaan ei naurata lainkaan...:/ :eek:
     
  10. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Mun mielestä 1960 oli viimeinen vuosi kun jenkit oli hienon näköisiä,sen jälkeen joko aivan ufoja tai persoonattomia laatikoita!
     
  11. MJF

    MJF Double Gearhead

    `73 ja uudemmat. Turvapuskurimääräykset sen tekee. Toki poikkeuksiakin mahtuu mukaan. 80> poikkeuksetta :rotfl:
     
  12. MASI9

    MASI9 Gearhead

    Oon Fleetlinen kanssa samaa mieltä. Jos menee uudemmaks ku vuosimallia -60, ni mä miellän ne kyllä käyttö-autoiksi. Ei pahalla :argue: , mutta se on minun näkökulma. :odroll:
     
  13. Käkö

    Käkö Gearhead

    Ja missähän kunnossa ne pomot oli jotka päätti päästää noi tuotantoon... :eek:

    Eipä silti, mulle kävis jokanen '61 MoPar, ne on niin rumia että ne näyttää mun silmissä jo kauniilta...
     
  14. Mopar

    Mopar Gearhead

    Kyllähän ne siinä 70-luvun alkupuolella muuttu kaikki merkit aikas lailla sanmanlaisiksi laatikoiksi.
    -60 luvun alku oli uskomattoman hienoa ja mielikuvituksellista muotoilua kaikilla merkeillä. Silloin uskalsivat ennakkoluulottomasti kokeilla aivan uusia ja ennen näkemättömiä ratkaisuja. Olihan niissä tyyliä siinä 50-luvun lopussa, mutta sen jälkeen tuntui mopot karkaavan suunittelijoilta käsistä :rotfl:
     
  15. dollarihymy

    dollarihymy 1st gear

    oli jenkki miltä vuodelta tahansa se kääntää aina pään :D
     
  16. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Melekeinpä näin. Päästörajat ainaskin harrastevehjeksessä meinaa mulle liian uutta autoa.
     
  17. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Sitä on kameran kanssa heiluessa huomannut että melkeinpä mistä autosta tahansa saa kaivettua hienoja muotoja esiin oikealla kuvakulmalla, mutta jos nyt pitäisi sanoa jokin jenkkiauto, jonka muotoilua ei voi ymmärtää niin se olisi sellainen 80-luvun alun Cadillac, josta joku on tallannut peräkontin lyttyyn (jyy knöu wat ai miin).
     
  18. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    1961 muka huono, :argue: yksi kauneimpia Fordeja on Starliner
    http://perso.wanadoo.fr/trombinoscar2/ford/fd610302.jpg


    Kyllä toi mun -85 LTD on kanssa aika kova sana tässä kisassa. Neliskanttinelivalomaski voi olla joidenkin mielestä mielenkiintoinen. Takakontti näyttää siltä kuin olisi otettu fullsizerista ja lätkästy Mustangin perään. Silti siinä oli vielä jotain karseenpaa, jota ei heti tajunnut. Takaovet ovat lyhyemmät kuin etuovet, ok, niinhän ne yleensä. Mutta kun etuoven sivulasi on lyhyempi kuin takaoven sivulasi, niin se näyttää tosi leikkaaliimaa suunnitelulta, jossa kaksi suunnittelijaa on piirtänyt autoa eri skaalalla.

    http://www.yonderway.com/sleepers/valiu ... fore_3.jpg
    Ikkuna näkyy hyvin tuossa
    http://www.geocities.com/boomer__18/85LTDBrougham.jpg
    http://www.yonderway.com/sleepers/valiu ... mbnail.jpg
     
  19. Simo

    Simo 1st gear

    Tämä on nyt taas sellainen aihe, kun tarpeeksi kauan kysellään niin saadaan kaikki vuodet luetelluksi. Eli vähiten pidän 1898 - 2006 malleista ja päinvastoin. :eek:



    Esim. 61 Imperialista tai 76 Aspenista hienompia autoja on vaikea löytää! :D
     
  20. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    50/60 luvun vaihteen mopet on mut ihan kauheita. eikä vedetä hernekeittoo nekkuun
     

Kerro tästä muillekin!