Minne ruostesuojattavaksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Temppu, 4.10.2002.

  1. Temppu

    Temppu 1st gear

    .... Talla kertaa kayttoauto farmari, Audi vuosimallia -93, tarttis ulkomailta tuotuna ruostesuojata, etta kestais jonkun talven suomenkin suoloissa. Minne kantsis vieda?
    (n. 50 km sateella Tikkurilasta).
    Mita maksaa ja saako takuun?

    Vai kantsiiko suojata ite?
    (pohja alta ja paalta, kotelot, lokarit, ovien sisapellit, takontin pohja, mita muuta?)
    (Onko oleellista/hankalaa putsata kunnolla ennen suojausta?)

    Jotkut puhuu Inertasta suojamaalina, ilman massaa riittais?
    Siis kumpi parempi, epoxi pohjaan vai massat (kotelo- + alustamassa)?

    Temppu
     
  2. Kerberos

    Kerberos Gearhead

    Itsekkin Audimiehenä olisin melkeimpä sitä mieltä, että täydellistä suojausta se tuskin tarvii?
    Tehtaan suojaus on melko hyvä, lisäksi se on sinkitty mikä auttaa asiaa.
    Koteloihin on tehtaan toimesta laitettu vahapohjainen suoja-aine, ja jos ruikit mitä tahansa ainetta, niin se voi reagoida ei-toivotulla tavalla.
    Omaa Audiani ei ole jälkikäteen suojattu (-85) eikä ole yhtään reikää vielä tullut.
    Alustapesu silloin tällöin, ja jos suojaus on jostain lähtenyt niin se kannattaa tietysti aina paikata.
    Pintapesu, vahaus ja kiveniskemien korjaus, niin autosi kestää korin osalta pitkään siistinä.
     

Kerro tästä muillekin!