MIPA Super Black -paketti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja PPRCuda, 20.4.2014.

  1. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  2. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Pari autoa tolla tavaralla ylimaalannut. Suosittelen. Maali itsessään on hyvin täyttävää, riittoisaa ja kiilto kohdillaan, ku osais vielä paremmin maalata :D Ruukannut aina tulla enempi tai vähempi aplaria, oma teoria on, notta ei tullu tarpeeksi ohenneltua ja suutin ruiskussa 1,5
     
  3. Bowhill

    Bowhill 3rd gear

    Hyviä kokemuksia myös ko. paketista. Hinta ja laatu kohtaa.
    Mutta olisiko parempi laittaa noihin kohteisiin mieluummin polyuretaania kuin akryylia, noin niinkuin kulutus kestävyyden kannalta?
     
  4. roku65

    roku65 Gearhead

    Onko tuolla PPG:n selemix epoksilla jonkinlainen aikaikkuna, jonka sisään päällemaalaus on tehtävä tai sen ylittyessä pinta on karhennettava ennen uusintamaalausta? Melkoisen työlään näköinen välihiottava toi alusta,nonstop maalausmenetelmä lienee tavoitteena? Mun mielestä kannattaa varmentua onko MIPAN akryyli sopiva maali tuolle PPG epoksipohjalle "märkää märälle" tyylillä. Joskus alustan osia pohjustellut teollisuuden epoksipohjalla, josta nonstoppina maalattu akryyli hilseili iloisesti pois muutaman päivän päästä ja pinnat oli puhallettava uudelleen puhtaaksi. Vahingosta viisastuneena tullut tehtyä vastaavat maalaukset aina saman maalivalmistajan tuotteilla pohjasta pintaan. Esim Inerta epoksipohjat pintamaalaus saman tehtaan pintaepokseilla tai polyuretaaneilla. Dupontin autoepoksit maalannut yli saman tehtaan akryyleilla jne. Tietysti jos pitkäjänteisyys riittää noinkin konkeloisen rakenteen välihiontaan pohjaepoksin täysin kuivettua on pintamaalin valinta vapaampi. Just my 2 cents...
     
  5. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Tässä tapauksessa märkää märälle ei ole mahdollista, koska pohja vaatii vielä kittauksia, korisauma-aineet ja ehkä jopa pyöräkoteloihin massaa. Välihionta on siis muutenkin pakko tehdä eikä se työmääränä ole tässä projektissa muutenkaan kynnyskysymys.

    Tuo kysyinen Selemix on valittu juuri sen takia, että se ei vaadi pikaista päällemaalamista monien teollisuusepoksien tapaan.

    Täytyy vielä varmistua yhteensopivasti päälymaalista. Mulla on Barracudassa teollisuusepoksin päällä PPG:n akryyli ja ainakaan sen kanssa ei ole ollut minkäänlaisia irtoamisongelmia. Toisaalta, olen käyttänyt näitä Selemixin tuotteita tän GTX:n alustanosiin ja ne ovat polyuretaanimaaleja. Ne olis halvempikin ratkaisu tähän, mutta kun kiiltoasetta saa vaan 90% saakka. Täyttä kiiltoa ja vähän ylikin olis kuitenkin hakusessa.
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    itse en enää näitä mipa maaleja ostele,halvempaa mut jos vaikka vertaa ppg ei jakoa,jos edullisempaa mut kestävää ja ns tavalliset sävyt käy ost ppg delfleet.
     
  7. aik-gm

    aik-gm 1st gear

    hyvin toimii c5 corvetten maalasin tuolla,nätti pinta helposti ja hyvä kiilto.tuohon pohja hommaan voi tehä kittaukset,saumakitit.ym massaukset kun on tehnyt ja hionu niin kierroksen vetäsee mustaa märkää märälle väriä ja sit pinta värit niin jos sattuu että tulee kiven iskuja tai muuta niin on musta pohja alla valmiina niin ei paista tuo epoksin väri niin helposti.
     

Kerro tästä muillekin!