Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    Kyllähän näitä varmaan eri jäykkyyksiä löytyy. Mulla on sellainen mutu, että kiinnityspaikoissa olisi eroo sämpylän ja kanttikoppasen välillä. Sopii kyllä keskenään. Sama runko jne, mutta sämpylässä olisi lyhyemmät. Nyt tarvitsisin tälle mutulle varmaa tietoo. Minua lähellä olevissa puodeissa, kun ei ole varastossa läjää eri mallien jousia, että vois vertailla pöydällä. Tätä Letukassa olevaa madallussatsia myytiin nimenomaan vm. -91-96 ja muistaakseni Sedan malliin. En nyt taas tumpelona netinkäyttäjänä löytäny koko vietereitä myynnistä :oops: Nämä on kuitenkin 2.75" madaltavat ja laski perän niin maahan, että ei pystynyt käytännössä liikkumaan suomen teillä. Ens`hätään pistin isot takarenkaat siihen saakka, kun sai airliftit. Jotain 1.5" madaltavia on vissiin myös myytävänä säpylä GM:seihin. Täytyy koittaa tutkia asiaa.
     
  2. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    meillä on buikis vissiin 2,25 madaltavat sämpylän jouset, ihan hyvin voi liikennöidä.
    Lyö joku kumiläpyskä rungon ja jousen väliin?
     
  3. Banzuik

    Banzuik Double Gearhead

    Ei tuohon puikkiinkaa juuri maavaraa jääny mutta hyvin tuolla ajelemaan pystyy kun vaan muistaa ettei oo mikään maasturi ja hiljentelee sopivasti töyssyihin vauhtia.
     
  4. Banzuik

    Banzuik Double Gearhead

    Jaahas kerkesit siihe väliin sitte kirjottaa :lol:
     
  5. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Esim 80-luvun camaroissa on jotain luokkaa tuuman paksuinen kummiläpyskä takajousen ja korin välissä. Ihan tehtaalta tullessaan
     
  6. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    Chevyssä ei riittänyt hiljentäminen vaan se piti valuttaa rotvalleilta ja hidastetöyssyistä pikkuhiljaa rohinan saattelemana alas. Ilman vetokoukkua ei olisi enään puskuria. Eikä vetokoukku ole tosiaankaan mikään kyläsepän vanhasta tiehöylän runkopalkista tekemä vaan matala ja siisti irroitettava malli. Renkaan puhjetessa maavara olisi ollut 0cm. Pieni joustovaran lisäys ei ainakaan siitä epämukavampaa tekisi. Siksi pitempiä jousia mieluilen. En kuitenkaan halua siitä mitään autosuunnistuskilpuria. Eli vakioo matalammalla olisi tarkoitus mennä jatkossakin!
    Kiitos silti vastauksista ja vinkeistä!
     
  7. Banzuik

    Banzuik Double Gearhead

    Pyllykuva!!!
    puikki vielä inan laskenu alemmas kuvan oton jälkeen. :oops:

    [​IMG]
     
  8. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    Tässä kuvassa siellä on takana 235/75 Aku Ankan automaiset pallot ja edessa huomattavasti matalammat 225/70. Silti takakenossa tyhjänä. Tankki täynnä, 6 henkilöä ja tavarat kyydissä meno oli melkoista "n*ssimista" noillakin renkailla. Matalemmilla erittäin vaikeaa. Nyt kyllä saan AirLifteillä sen näyttämään avaruudelle persittä, mutta se on hieman pomppu. [​IMG]
     
  9. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    On toi selvästi matalemman oloinen ku buicki. buickis on takana belltechin madallusjouset, belltechin, mutta kun en kuolemaksenikaan muista oliko ne sitä 2,25" vai 2,75" madaltavaa tyyppiä.
    Etupää on tiputettu ottamalla x-kierrosta uusista jousista poikkeen.
     
  10. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    Täytyy kesän aikana tutkiskella asiaa. Netissä vähä surhvaillu, niin jossain kaupattiin Roadmasteriin 1.5" madaltavia. Täytyy oikein ajan kanssa kahtella. Mulla, kun toi ameriikankieli on pirun heikko, niin se vähän rajoittaa tämän nettimaailman hyväksikäyttöö :oops:
     
  11. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Tuossa on lihavoituna se ongelman lähde.
    Seedanissa on löysemmät takajouset kuin vaakonissa.
    Banzuikin buikin takajouset taitaa olla meleko varmasti tuollaiset
    http://www.summitracing.com/parts/BEL-5105/
    91-96 mallin farkun 2,75" madaltavat kiekurat. On se melko matala, mutta se miksi tuo kraapii maata, on että pakoputket (pitkät pellisarjat) tulevat niin alas auton alle. minkäs teet? No ei muuta kuin lyhyiden sarjojen hankintaan.
    Paremmalla pakoputkiston rakenteella tuota ongelmaa ei olisi, olis just sopivan alhaalla normi liikennöintiin
     
  12. Banzuik

    Banzuik Double Gearhead

    Ja renkaat on joka nurkassa 225 75 15
     
  13. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Asiasta kukkaruukkuun, onko kellään hajua mitkä pitkät peltisarjat ei roikkuisi kovin alhaalla 80-lukuisessa sbc-koneisessa gm-farmarissa? Vai onko ainoa tie onneen lyhyet- tai valusarjat?
     
  14. fisu

    fisu Gearhead

    mie laittelin muistaakseni tuollaaset; FLW11000 Chevy SB Street Rod Short poniakkiin, kollektori jää aika ylös ja takaviistoon mut oli helppo tehä putket pohjaa myöden :wink:
    http://usparts.fi/?page=59#217
     
  15. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    En ole tuosta Sedanista varma. Joka tapauksessa oli ainoa vaihtoehto, joka silloin löytyi.
     
  16. hevimies

    hevimies Gearhead

    kenenköhän mattamusta ja kohtuullisen matala pitkis tuli vastaan villähteen tiellä itse olin ruskealla pitkiksellä liikenteessä.
     
  17. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Noi mainittemas pellisarjat on kyllä sellaista mallia, että pitää päättää pistääkö pellisarjat kiinni vai koneen kiinni runkoon. Eli kollektori on keskellä konetta, rodikäyttöön tarkoitettu
    FLW11108 olis malliltaan sopivan näköinen.

    Välttäkää sitten viimeeseen asti camaroon tarkoitettuja flowtech sarjaa, 11116. On ihan hyvät jos ei koskaan tartte vaihtaa tulppia tai kiinnittää itse sarjoja kansiin. Nimim camaros on ittellä tuollaaset ja sekös harmittaa
     
  18. Ruumis

    Ruumis 3rd gear


    Nyt on rohjaketta yritetty taas korjata huonolla menestyksellä. Ei siihen jumalauta tepsi mikään.
    Alkaa vikaepäilyt mennä kauaksi startista ja laturista. Kyllähän se startti naksuu ja vinkuu että yrittäis, mutta ei kykene kun pyörähdykseen kerralla, apuvirralla tottakai.. Kokeiltu monellakin ehjällä akulla. Tässähän on tunne kun jotain helvetin ranskista yrittäis korjata sähkövikoineen :poff:
     
  19. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    ^Tarkastahan ne maadotukset, tai oikeestaan vaihda suosiolla uudet maadotusjohdot.
     
  20. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Eipä tuossa ole kuin kaksi paikkaa, kuskin puolelta kannesta akulle(Uusittu), ja koneen takaa tulipeltiin, joka on ihan helvetin vittumainen spotti.

    Voiko huono maadoitus purkaa akun ihan vaikka virrat olisi pois päältä?
     

Kerro tästä muillekin!