Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Nyt vasta hokasin että voishan tota kysymystä hieman tarkentaa eli en tarkoita sitä alkuperäistä ilmajousitus systeemiä vaan jälkiasennettuja pusseja eteen ja taakse. Jos on jälkiasennettu systeemi niin minkälaisilla palikoilla toteutettu?
     
  2. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Kiinnostais vähän itseekin pitäis rouvan cabriceen varmaan asentaa moiset
     
  3. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Rockautosta katoin osanumeroita etupään osalta niin suurimmalti osin 80-lukusen ja sämpylä caprisen jousitus osat olisi samoja, eli keulan saisi toteutettua ihan valmiillakin setillä ja takapää ainakin ajatustasolla olisi kohtuu helppo toteuttaa itsekkin
     
  4. juha745

    juha745 Gearhead

    Joo orkkis on käytössä, ei kyllä näytä yhtään mitään lukemia, eli siinäpä se syyllinen taitaa olla? Koitetaanpa räplätä tarvikemittari tilalle.
     
  5. gt302

    gt302 3rd gear

    juu kiinostais kans talvikäyttikseen 91 sedani kapriceen laittaa ilmapalkeet jousien tilalle.
    ei tunnu kellään olevan tässämaassa aiheesta kokemusta?
    tarkotus ei ole mitään ajokelvotonta linttaa tehdä vaan sopivan matala ja hyvät kyydit siinä samalla.
     
  6. Helmsman

    Helmsman Gearhead

    Halvalla kun saa niin pakkohan niitä on ostaa...
    [​IMG]
    Make it double, pliis :poff:
     
  7. Kevät tulee ja alkaa olemaan aika hakea caprice talvisäilöstä. Loppukesästä tuli pikku probleema johon tartteis vähän vinkkiä.

    Auto on tehtaan diisseli 5.7litranen, mutta joku muuttanu 305cid bensaks. Autossa on hihnan välityksellä tehostin, jarrutehostimesta en muista onko samassa vai onko alipaineella toimiva.

    Oli sateinen päivä ja vähän pelleiltiin märällä asvaltilla, vedettiin paskarinkiä sun muuta. :D Yhtäkkiä huomattiin, että jarrupoljin painuu pohjaan, no aateltiin että jarruputki poikki, ei ollu vuotoa missään eikä neste vajunnu. N. viikko tämän jälkeen rupes ohjaus jäykistymään, mutta kun antaa vähän enemmän kierroksia niin liikkuu taas jouheasti. Tehostimen öljymäärä oli vajaa ja öljyä lisättiin. Vika pysyi.

    Mielessä pyöri pitkään, että jarrupääsylinterissä joku kumi pullahtanu ku poljin painuu pohjaan, mutta ei se taas pohjaan mene kun auto on sammutettuna, ja tehostin ei oo käytössä. Eli sitten tuli mieleen, että jos niillä on yhteinen tehostin, niin olisko se pumppu menny hajalle ja sen takia ohjaus on raskas ja poljin menee pohjaan?

    Nyt kaipais vähän vinkkiä! Kiitti valmiiks.
     
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Alkuperäisessä dieselissä on hydroboost-tehostin ja se saa voimansa samalta pumpulta kuin ohjaustehostin.
    Asiahan on helppo varmistaa, kun kurkistat konepellin alle. Jos jarrupääsylinterin takana on se iso peltinen alipainekello, niin sitten se on alipaineella mutta jos siellä ei ole muuta kuin valurautainen pieni jatkopala sylinterin takana ja siihen menee kaksi paineputkea/-letkua niin se on hydroboost.

    Mutta ei se poljin pitäisi pohjaan mennä normaalitilanteessa. Siellä on kyllä jonkinlainen varosysteemi, joka pikkuhiljaa sallii polkimen painumisen lattiaan mutta tehostimen pumpun vika ei sitä tee vaan vika on siellä pääsylinterissa (kerran putket muualle on ehjiä).
     
  9. Ei ole autoa nyt tässä, että voisi katsoa onko jarrutehostin alipaineella toimiva. Eikä se poljin normitilanteessa pohjaan mene, jarruttaa alussa ihan normaalisti, mutta jos tulee läheltäpiti tilanne nii ollaan kiinni puskurissa... :-?
     
  10. hevimies

    hevimies Gearhead

    kertokaa viisaammat millä saan jarrusatulan ilmattua, jossa ilmausnippa on pohjattu ja päältä katkastu?

    Uudet takajarruputket ja letku tuli asennettua tänään ja saatiin ilmattua ilman ongelmia.
     
  11. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Jarruputken liittimeltä voi yrittää muttei välttämättä onnistu varsinkin jos sylinteri on ilmaa täynnä. Putken ilmoihin kyllä auttaa.
     
  12. ktech

    ktech 3rd gear

    niin rumpujarrun sylinteriä ei välttämättä mutta satulan saa kyllä ilmattua letkun välistä kunhan satula on irtaallaan että banjopultin kohdan saa käännettyä ylös.
     
  13. hevimies

    hevimies Gearhead

    selkis! kiitti näistä, meinasin epätoivoiseksi ryhtyä :)
    sitten se kai päästää sen paukahtduksen kun sitä pedaalia painaa rauhallisesti pohjaan koneen ollessa käynnissä.
     
  14. Steve McQueen

    Steve McQueen 3rd gear

    ja jos ilmailet satula irrallaan, laita palojen väliin joku n. jarrulevyn paksuinen kappale,
    että mäntä ei pullahda ulos.
     
  15. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Tulipa tehtyä safariin kesähuolto ja laitettua kesänakit alle.
    Tulpanvaihto kertoi vähän missä hapessa toi kone oikein on.
    8.Tulppa öljypaskan peitossa 7.Tulppa Öljypaskan peitossa
    6.Tulppa öljypaskan peitossa 5.Tulppa kuin uudeveroinen(eli paskana)
    4.Tulppa hyvä 3.Tulppa hyvä
    2.Tulppa melko hyvä 1.Tulppa hyvä

    Olisko ohjurit paskana noilta huonoilta... Öljyä syö...
    Kone pyörii kyllä uskomattoman nätisti, ja ilman sivuääniä.
     
  16. Big_Easy

    Big_Easy 1st gear

    Ei näköjään sitten ollutkaan vielä projekti pitkäkaton jarrut valmiit. :x Koneen käydessä poljin menee melkein pohjaan ja kun koittaa pumpata painetta niin jää vähän ylemmäs, mutta painuu hitaasti pohjaan. Auton alla ei näy missään vuotoja, onkohan pääsylinterin sisäinen vuoto?

    Osaisko joku kertoa että mistä löytyisi kuvassa näkyvät "reservoir grommet" 1983 Electran farmiin? [​IMG]
    Koitin jo kysellä paikallisesta varaosaputiikista mutta ei ainakaan heiltä löytynyt. Vai mahtaako olla halvempaa hommata samantien kokonaan uusi pääsylinteri jos tämä nykyinen vielä vuotaakin.
     
  17. jake81

    jake81 Gearhead

    Eipä sopinut laatikon takapalkki eli muokkaus hommiks menee. Vähän ollut rojeesi jäähyllä mut jatkellaan taas hissukseen.
     
  18. Helmsman

    Helmsman Gearhead

    Rockautosta uusi pääsylinteri, n. 50€ postikuluineen.
     
  19. Hai

    Hai Double Gearhead

    Itse olen toiminut seuraavan kaavan mukaan onnistuneesti.
    -Satula irti letkusta
    -satulaan palikka (joka sallii männän tulla normaalin KOKO liikeradan verran ulos) palojen tilalle
    -Mäntä paineilmalla päin palikkaa
    -Täyttää satulan pienellä suppilolla j-nesteellä, reikä ylös
    -Täyttää pääsäiliön
    -Ruuvaa satulan "vastatuuleen" kiinni letkuun
    -Puristaa männän ruuvipuristimella sisään (taas reikä ylhäällä) ilmat nousee pääsäiliöön
    -Satula paikalleen
    -Ensimmäiset polkaisut täyttää satulan vain j-nesteellä ja ilmat on poissa.
     
  20. hevimies

    hevimies Gearhead

    Saatiin se ilma poistettua kun ilmatiin banjopultin välistä pitäen letkua ylhäällä.

    Mukavasti heitetty nyt puoltoistasataa kilsaa ja auto toimii listavasti.
    Nyt odotellaan tuota american carshow:ta tulevaksi.
     

Kerro tästä muillekin!