Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Mahdollisia vikakohtia tuohon mitä mieleen tulee:

    -Akun kaapeleiden liitokset, erityisesti - kaapeli koneen päästä(oikuttelee omassakin toisinaan).

    -Akku itse, vaikka tuo mittaustulos ei sinänsä pahalta vaikuta, uusikin akku on lepojännitteeltänsä luokkaa 12.5v.

    -Alkava starttivika.

    Tuossa järjestyksessä tutkisin.
     
  2. pikkuVILLE

    pikkuVILLE 1st gear

    Ok no täytyy siis jatkaa tutkimuksia. Onkos tuo maadoitus ihan hyvä tuossa kun on siihen laturin kiinnikkeseen vedetty. Vai pitäisikö johonkin muualle laittaa?
    Ja onko se siis ihan normaalia, että se akun jännite laskee tosi nopeasti kun auton sammuttaa? Ei mene kuin ehkä pari minuuttia niin laskee siitä laturin antamasta tonne vähän reiluun 12V.
     
  3. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Laturin kiinityspultin alla tuo koneen maapiuha mullakin on. Ei se montaa minuuttia ota kun lataus on päättynyt, että akku on lepojännitteessään.
     
  4. pikkuVILLE

    pikkuVILLE 1st gear

    Mites sitten kun apuvirralla lähtee hyvin käymään, että rajaako se tota vikaa tuonne huonon akun puolelle sitten?
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    minulla oli maajohto hapettunut koko matkaltaan eristeen sisältä. Lähti latauksen jälkeen tai apuvirralla käyntiin.
     
  6. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Huono akku tai kehno kontakti. Kokeileppa auton käydessä mitata akun napajännite napa-napa vs laturin +napa-laturin runko. Jos noissa on eroa, on johtojen kontakteissa/johdoissa vikaa.
     
  7. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

    Täällä on yksi LTD Country Squire ajossa, kohta on tullut ajettua 10000 mailia oston jälkeen ja olen kyllä tyytyväinen 8)
     
  8. pikkuVILLE

    pikkuVILLE 1st gear

    Noniin rupesi capriisi taas pelittämään. Vaihtelin uuden maadoituskaapelin ja pätkäisin plussa kaapelista pätkän pois. Näytti ihan kuivuneelta koiran pashalta, että ei ihme jos ei ihan kauhean hyvää kontaktia ollut.
     
  9. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Hyvä että tuli kuntoon eikä ollut kauhean kallis korjattava.
     
  10. pikkuVILLE

    pikkuVILLE 1st gear

    Jep, 7€ maksoi uusi maakaapeli, että ei vararikkoon menty vielä.
    Sellaista asiaa vielä noista jarruista, että tuo poljin menee välillä ihan sellaiseksi kovaksi ja saa ihan tosissaan painaa sitä, että auto pysähtyy. Välillä sitten toimii ihan normaalisti. Aika hitaasti myös palautuu tuo poljin ajoittain. Onkohan siellä tehostaja menossa tai jotain muuta hauskaa?
     
  11. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Voipi olla alipainevuoto tehostajalle menevässä linjassa myös tuommoisen takana.
     
  12. Holley

    Holley Gearhead

    Huomasitteko tämän ketjun?!
    viewtopic.php?f=7&t=283398

    Että Trafikin myöntää, että onhan siinä pieni epäkohta, jos 1000 eur farmarista pitää maksaa 15'000 eur, jos satut laittamaan toppausta 10 cm istuimeen. Veronkiertoa tehty 25 vuotta sitten ja pykälät tukittu. Joo'o. Odotellaan! Jotenkin elämää vähän suurempana ihmeenä tuota hommaa kyllä pitäisin toteutuessaan!!
     
  13. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Tuosta samasta aiheesta postasin edellissivulle. Jotenkin epäilen että joku räsänen tms. tuon tulee torppaamaan mutta hyvähän toi olisi.
     
  14. pikkuVILLE

    pikkuVILLE 1st gear

    Saakos tuollaista imusarjaa jotenkin tiivisteltyä ulkokautta? Vuosi tuo kone öljyä imusarjan ja lohkon välistä, joten vaihdoin sinne tiivisteen. Vuotaa silti samasta kohdasta edelleen. Eli pysyykö siinä mikään liima tms? Jos siis putsaa sen pinnan ensin hyvin jne.
     
  15. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Saattaa pysyä tai sitten ei, aika arpapeliä jokatapauksessa ulkopuolinen liimailu. Parhaan varmuuden saisi laittamalla tiivisteliiman kanssa sen tiivisteen uusiksi paikalleen.
     
  16. pikkuVILLE

    pikkuVILLE 1st gear

    Kyllä siis laitoin sinne jotain loctiten tiivistemassaa. En sitten tiedä laitoinko liian vähän sitä vai mikä meni pieleen. Onko kenelläkään suositella jotain hyviä tiivisteliimoja joilla varmasti tulee tiivis?
     
  17. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kannattaa katsoa, että se tiivistemössö on alkoholin kestävää, kun se pakkasnesteen glykoli on yhdenlainen alkoholi.
    Kerran jostain tarvikeliikkeestä ostin putkilon tiivistemössöä ja sanoin, että termari pitää laittaa mössön kanssa. Myyjä sieltä antoi purkin ja sanoi, että tämä on hyvä (on muuten jotain loctitea, nyt muistin). No sen kummempia ihmettelemättä kotona pistin valmetin termarikopan paikalleen mössöjen kanssa. SItten kuivumisen jälkeen nesteet sisään ja eikun hommiin. EI mennyt montakaan minuuttia, kun tuli nesteet pihalle ja se mössö valui siinä rinnalla siitä välistä pois.
    Piti lukea ihan tarkemmin, niin eipä kestä alkoholeja. Toimii kyllä öljyn kanssa kosketuksissa mutta ei glykolin.
     
  18. pikkuVILLE

    pikkuVILLE 1st gear

    Juu no tuon purkin kyljessä luki jotain high quality industrial tms. tarinointia. Ei vuoda siis jäähdytysnestettä vaan öljyä. Saattaa toki siitäkin johtua, että ulkona jouduin tuon homman tekemään ja pakkasta oli parin asteen luokkaa, niin ehkei se tiivistemassa toiminut ihan niinkuin piti. Tosin siinä kyllä luki joku käyttölämpötila ja se oli myös aika alhainen mitä se kesti. Mutta ei tuo vuoto mikään megalomaanisen iso ole, että taidan jättää tuon imusarjan uudelleen irroittamis projektin ensi kevääseen/kesään, ellei johonkin lämpimään halliin sitten pääse tekemään.

    Tuollaista se tiivistemassa siis oli http://www.motonet.fi/fi/tuote/602334/L ... ikoni-80ml

    Onko tuosta massasta sitten edes mitään kunnon hyötyä vai olisiko parempi kasata vaan ilman mitään liimoja, eli pelkät tiivisteet?
     
  19. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Ei siitä tuossa kohdin haittaa ole että liiman kanssa kasaa, jos ei pieniä kanavia ole jotka voi tukkiutua niin laitan liiman kanssa kaiken.
     
  20. pikkuVILLE

    pikkuVILLE 1st gear

    Tuossa nettiä selailin ja muutamassakin paikassa suositeltiin heittämään niillä pienillä kumisilla päätytiivisteillä vesilintua ja laittamaan pelkkää silikoonia niiden tilalle. Vuotavat kuulemma usein juuri tuon kumitiivisteen takia. Ja itsellänikin vuotaa sieltä. Nooh täytyy joku päivä jaksaa purkaa taas tuo imusarja irti jne.
     

Kerro tästä muillekin!