Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Totta, mutta sähköpaskat on yleensä sen verta henkimaailman hommia kun vikaantuvat että kannattaa kuitenkin kattoa.
     
  2. hevimies

    hevimies Gearhead

    mulla kettuili vilkut ja pyyhkijät ja joku muukin tuossa capricessa ja vian syyksi löytyi sattumalta kun vaihoin polttimot uusiin niin toinen oli aivan hajalla.
    Sen jälkeen taas kaikki pelas kunnolla. :D
     
  3. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    mulla nykii vilkun tahtiin latausmittari.
     
  4. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Mikähän tuota laitosta vaivaa kun kylmänä ei käy kaikilla ja käy täristen. Hetken kun lämpee niin syttyy loputkin sylinterit.
    Jakajan kansi ja pyörijä on vaihettu hiljan, ja viime keväänä tulpan johdot ja uudet champioonin tulpat.
    Voiko olla niin (miksei vois) että champioonit ei vaan halua syttyä työn tekoon? Muuten, lämpösenä, tuo käy ihan normaalisti ja voimaa on niinku... no niinku 307 oldsis ny vaan on, eli ei paljoa.

    Pitäsköhän egr venttiilin kanava kattoa ja rassata puhtaaksi. Eikös sekin aiheuta kaikenlaista ihmeellistä.
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Varmaan helpoin eka tsekkailla noi helpoimmat, eli vaihella just tulpat jne.

    Tai jos mahdollisuus on niin mittaa rutut, ehkä se on vaan niin läpiväljä ettei tahdo rutut riittää kaikissa pytyissä kylmänä :D
     
  6. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Onks tietokone vai alipainejakaja ? mä oon tota alipainejakajaa säädellessä huomannu et käy huonommin kylmänä jos on liikaa ennakkoa vaikka lämpösenä kävis tällä ennakolla ihan hyvin.
     
  7. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    tietokonehimmelit on paikoillaan jakajassa ja kaasarissa ja lähiympäristössä
     
  8. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Ootko tarkistanu et perus ennakko on sen verran kuin siinä konehuoneen tarrassa lukee ?
    Joku liitinhan siitä piti irrottaa kun ennakkoa tarkistaa.
     
  9. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Ettei vaa front vacuum break vuoda tossa jokerin tapauksessa...
     
  10. pikkuVILLE

    pikkuVILLE 1st gear

    Itsellä kanssa sama homma, että kylmänä käy hetken vajaalla. En sitten tiedä mikä sylinteri siellä ei silloin sytytä. Mutta aika äkkiä rupeaa käymään kaikilla ja lämpimänä toimii käy hyvin. Uudet tulpanjohdot vaihdettu, jos vaikka tulpat seuraavaksi. Tuossa kun on ne ajoituksen säätömerkit, niin miten niitä kuuluisi tulkita? Niissä ei nimittäin lue mitään, on vain 4 sellasita isoa hammasta. Mikä niistä on 0 kohta ja monenko välein ne hampaat on? Kuvaa voin koittaa laittaa jos se helpottaisi.

    Ja onko tuohon kaasua nopeasti painettaessa esiintyvään empimiseen kenelläkään enään mitään vinkkejä? Isompi kiihdytyssuutin vaihdettu 28->31, auttoi ehkä hieman, muttei kauheasti. Voikohan se itse kiihdytyspumpun kalvo olla hajalla, vai toimisiko koko kaasari silloin enään ollenkaan?
     
  11. DD6

    DD6 Gearhead


    4 asteen välein. Kone käyntiin, vikakoodien "lukumoodi" päälle liittimestä (pinnit yhteen), kierrokset 1100 rpm ja sitten sohimaan lamppua hihnapyörälle. Toiseksi ylin kohta on 20° mutta ainakin 22° toimii mainiosti.
    [​IMG]
     
  12. pikkuVILLE

    pikkuVILLE 1st gear

    Miten ne ajoitusmerkit menee sitten, että mikä niistä hampaista on se nollakohta?

    Ja tuosta PCV-venttiilistä kyselisin, että kummalla puolella sen nyt sitten pitäisi olla tuossa GM:n 5.0L 305:ssa? Kuskin puolen venankopassa vai hanttarin? Ja siis siitä PCV-venttiilistä lähtee letku kaasarin isoon alipainenippaan ja siitä toisen venankopan nipasta ilmanputsarin koteloon?
     
  13. Holley

    Holley Gearhead

    Ajoitusmerkeistähän ensimmäinen on nollakohta, mutta kyllähän niissä myös lukee ne! Ainakin siis Chevyn pikkulohkossa oli 4 asteen välein ja selkeästi on numeroitu , kun vähän putsasi öljyisiä möhniä pois..

    Muuten Buickini sisävalo/keskuslukkoviasta sen verran, että sulakkeen palaminenhan oli juurikin oire eikä mikään oikea korjaus. Sain sisävalot päälle ja tavallaan keskuslukot.
    Pirun Buickissa on "new york-lukot" lukiten ovet kun laittaa P:ltä vaihteen ja nyt systeemi toimii niin, että heti kun virrat laittaa päälle, naksahtaa kaikki lukot auki - siis vaikka ne ovatkin jo auki. Sitten noin 5 sekunnin välein yksi ovi kerrallaan naksahtaa, kuulostaa aika hölmöltä, mutta näin se menee.
    Laitoin tuonne sähkölaitteet osioon aiheesta ihmetystä, että miten ### tuohon ehkä-vialliseen osaan pääsee oikeasti edes käsiksi.
    viewtopic.php?f=10&t=284855
    Ei tarvitse tähän ketjuun jatkaa aiheesta.
     
  14. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

  15. pikkuVILLE

    pikkuVILLE 1st gear

    Eihän tuossa esimerkkikuvassakaan tuo kaikkein oikean puoleisin ole 0-kohta. Vai onko tuo joku suuntaa antava kuva? Onkos se 8 astetta ennakoa nyt sitten ihan käypäinen? Vai mallia kokeilemalla selviää?
     
  16. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Jos on alkuperänen jakaja ja systeemit niin se mitä konekuoneen tarrassa lukee, mut jos vaihdettu jakaja niin sit kokeilemalla selviää, mulla on uusi alipainejakaja ja 12 astetta oli sopiva perusennakko ja 14 astetta alipaine ennakkoa.

    Niin joo se nollakohta on siinä syvimmän kolon pohjalla eli asteikko menee vähän myöhäsellekin.
     
  17. jake81

    jake81 Gearhead

    Onkos kellekkään muulle täällä tullut vastaan orginaaleja liimattuja ristiniveliä? Jos niitä vaihtelee niin kannattaa lämmitys vaiheessa suunnata ristikonkuppi pois ittestä, saattaa meinaan lähteä kun tykin suusta. nimim. käsi hippasen hellänä!!
     
  18. K.Vainio

    K.Vainio 3rd gear

    Juuh ne orkkis ristinivelet on aika arvaamattomat kun niitä lämmittää.
     
  19. Holley

    Holley Gearhead

    Astetta lähemmäs tavallisia kuolevaisia; keskuslukitus toimii nyt kuten normaali jenkkifarmarin keskuslukitus siististi vain liitin eri kohtaan laittaen. Sen mitä yht. 250 km matkalla lukot rämppäsivät noin 400 kertaa per lukko, niin nyt rauhoittuu oleellisesti, kun ei menekään ovet joka kerta lukkoon - jos lukko-optio toimisi normaalisti, olisi parissa vuodessa tullut tuo määrä vähälläkin ajolla täyteen. Mikähän on absoluuttinen määrä, jonka nuo kestävät? 10'000, 50'000 kertaa..?

    Joululiikenteestä viisastuneena kerron vinkiksi muillekin: jos pidätte vararengasta autossanne, katsokaapa onko siinä myös ilmaa! Lisäksi kannattaa vaihtaa ne ylivanhat renkaat uudempiin, jos teillä sellaisia on. Itsellä jäi toisesta Buickista uudet renkaat vaihtamatta ajoautoon, mutta pitääpä lopulta tehdä tuo rengas-vanne-ruljanssi.
     
  20. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Ruumis voi palkita itsensä vapaavalintaisella omakustanteisella tuotteella tai palvelulla!
    Front vacuum breakin vaihdoin ja avot toimii ku buikki, vaikka onki caprice!
    Käsissä pyörittelyssä se uus liikku aika nahkeasti suuntaan tai toiseen ja vanha taas oli peräti kevyt työntää pohjaan ja aivan sama tulppasiko alipaineliitäntää vai ei niin samaa kyytiä se pomppas takas pitkälle.
     

Kerro tästä muillekin!