Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Holley

    Holley Gearhead

    Ja su
    Ja sinulla on myös uudet akunkengät siinä?
     
  2. Jonza

    Jonza 1st gear

    Eine näyttäis kovin vanhaltakaan. Liitokset tiukat. Pitää tarkastaa vielä kunnolla kaikki liitokset.
     
  3. Jonza

    Jonza 1st gear

    Eikös mulla muuten oo oldsin 307 kun laturi kuskin puolella, ja ilmastoinnin kompura apparin puolella?
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ja öljytäytetään sellaseen putkeen eikä venttiilikoppaan? Jos kyllä niin sitten on.
     
  5. Jonza

    Jonza 1st gear

    Joo venakopassa pelkkä huohotin.. no ihmeen pirtee sitten 150 heppaseks
     
  6. Jonza

    Jonza 1st gear

    Varmaan usemapaan kertaan täällä
    Käyty keskustelua moottoreista, mutta en löytänyt oikeen mitään.. kun tuossa tuo oldsin pata on, niin voiko sinne noinvain tiputtaa chevyn 350? Miten sopii paikalleen ja mitä tykkää konttorilla asiasta?
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kaaveli on eri ja koneen korvat??

    Pane sinne olds 350 niin menee suoraan.

    Ei sitä konttorilla tartte sanoa mikä kone siellä on.
     
  8. Jonza

    Jonza 1st gear

    Onhan sekin kai vaihtoehto, jos niitä jostain löytää? Toi chevy houkuttais viriosien saatavuuden takia lähinnä. Tosin eipä mulla tarkotus mitään kiihdytysautoa oo tehä, kuhan kopan eka siistiks sais. Vähän se rivakampi vois olla munmielestä :)
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kestääkö noi vakio paljon ajetut laatikot hirveesti viritystä? Se kannattaa ekana selvittää.
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Mites muuten minkä takia näissä perä muljuaa? Huomaa aina kun vähän kääntää matkanopeuksissa rattia toiseen suuntaan kun perä muljahtaa vasta puolelle. Edellinen Caprice farkku teki samaa ja nykynen farkku Buick myös.

    Mistähän tuo johtuu? Paskat puslat kaikkialla?
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Olen itte myös miettinyt, jokanen farkku ollut muljaaja. Töyssyissäkin huomaa kun takapäähuojuu ja heiluu. Sedanit ei tee tollasta.
     
  12. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Mikä laatikko tässä on paikallaan? Jos on 4 vaihdetta, niin se on TH200-4R johon käy myös Chevyn kone. Mutta jos kolmivaihteinen, niin se on TH350 BOP-jaolla, johon ei Chevyn kone sovi.
     
  13. Holley

    Holley Gearhead

    Jos koneenvaihto tulee eteen, en mieti Chevyn koneita. Ei ne niin erinomaisia ole ja apulaitteiden vaihto maksaa rahaa ja vähän vaivaakin . Oldsin 350 tai 403, katsokaa vaikka tuolta moottoriosiosta siitä juttua. Saahan tohon nuo muutoskatsastettua sentään, vaikka just tämän ikäisissä jenkeissä nää prosenttipykälät onkin naurettavimmillaan.
     
  14. Jonza

    Jonza 1st gear

    Nelivaihteinen :) mutta rupesin ittekkin miettimään et jos haluan lisäheposia niin käännyn kyllä ton oldsin 350 moottoriin, pienellä piristyksellä. Se ilmeisesti menee suoraan 307 tilalle? Eihän siinäkään vakiona kauheasti voimaa ole. Lähinnä sellasta sulavaa pirteyttä ajattelen. En varttimailia..
     
  15. Holley

    Holley Gearhead

    Joku tietävämpi kertoo vaikka kansista, mutta jollain 10 pintaan puristuksilla kuvittelisin koneessa olevan helposti sen 200-250 netto-hv tehoa, 500 rpm tyhjäkäynti ja kulutus silti sama kuin 307:lla. Vain koneen hinta on se lisäkulu.
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    350 menee suoraan 307 tilalle. 10 rutut vaatii jo sen verran rajun nenän et tuskin saa ihan 500rpm tyhmää? Mutta puristuksia vähän ylemmäs ja joku kiva vääntönenukki niin kyllä 350:stä saa ihan kivan moottorin.
     
  17. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    semmoinen 70-luvun puolivälin 350 ei ole juurikaan 307:aa kummempi. No 307 sähkökaasarilla ja hilppeillä ei myöskään kulutus ole sen kummempi. Semmoinen oli joskus.

    On täällä ollut juttua ~290hv 307:sta. Kansien höyläys ja nokka-akselin vaihto.
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ei ne taida olla sen erikoisempia ne vanhemmatkaan 350set, kannethan niissä on vähän paremmat kai mutta kyllä niitäkin joutuu porttaamaan aika reilusti jos haluaa siistit kanavat. Toki vanhois kansissa vähän pienemmät palotilat.

    Olds head faq kun kirjottaa googleen niin löytyy sivusto mis lukee parhaat kannet. Mä hankin 403een "parhaat" isolohkon kannet ja oli neki aika hurjat kanaviltaan.
     
  19. Holley

    Holley Gearhead

    no lähinnä vertaan aikanaan omistamaan sb Chevy -kombinaatioon, jossa oli mikkikannet, ne oli 64 cc palotiloilla ja minusta se puristus oli 10 pintaan, nokka oli "perus" -petformer ja kyllä se pyöri nättiä 500 tyhjää. Miksei vastaava toimis oldsinkin koneen kanssa. kunhan ei viritä konetta puristuksia nostamatta, se on mulla seuraavan kerran tavoitteena, teho ja kulutus.
     
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Minkälaiset männät siinä oli? Voihan se olla et sitä puristusta tulee, mutta mulla on 403:ssa C-kannet, joita on laskettu milli, palotilaa varmaan joku 75cc, männät dekissä, ja männissä tais olla monttua 7cc tai jotain ja laskujeni mukaan siinä pitäs olla joku 9.5 purkat. En oo kyllä ihan varma. Yli kymppi kulostaa äkkiseltään paljolta.
     

Kerro tästä muillekin!