Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tä?

    Jos sulla on x autossa ilmaiskarille tarkoitettu jousi ja laitat sinne paskat tyhjät ilmaiskarit, niin ihan saletisti on perä alempana kuin silloin jos iskarit toimii ja lyöt niihin painetta.


    Myös ei ilmaiskarille tarkoitettu jousi on stydimpi.
     
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    En tiedä kuka saivartelee, mutta tyhjistä ilmaiskareista oli puhe.Ainoastaan kaasuiskari nostaa perää, ehkä millin tai kaksi, mutta ilmaiskari ei tyhjänä laske perää normitasosta, vaikka sen iskarin ottaisi kokonaan helvettiin. Tyhmempikin taitaa tietää, että ilmaiskari nostaa perää, jos siihen laitetaan ilmaa, siitä ei liene väiteltykään :(
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Miksi sitten mun cadillacissa paukku töyssyissä ja täys lasti päällä perä laahas täysin maata? Pelkän kuskin kanssa oli look kuin w124 mersussa. Tämä ilmaiskareilla jotka oli kabut.


    Myös yks cutlass teki saman tempun.
     
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ei nouse iskarinvaihdolla, paitsi ehjiin ilmaiskareihin ;)
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nyt oli kai puhe normitasosta? Ja tämän auton perä ei ollut normitasossa todellakaan ennenkuin siihen ilmaiskarit uusin. Niillä sen sai normaalitasoon ja vähän siitä ylemmäs.

    Täysin tyhjinäkään (letkut kiinni) se ei laskenut niin alas uusilla kuin vanhoilla räjähtäneillä.
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Joopajoo :)
     
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja vielä ennen nukkumatin tuloa kerron esimerkin: Autosi on pukeilla, kolmiopukit taka- akselin alla, ja otat rikkinäisen ilmaiskarin pois. Tämän jälkeen otat uuden ilmaiskarin paketista, laitat sen paikoilleen, nouseeko perä, heti, vaiko vähän ajan päästä, mutta jos oikeasti saat tuohon väliin iskarin, joka oitis nostaa perää, niin en ainakaan lähden vääntämään kättä kanssasi.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tää on jotain huonoa kakkoslaatusta mikähelvetinkat viisastelua edelleen?

    Sori ot kaikille.

    Eihän se paketista otettu tyhjä iskari mitään nosta. En ole niin väittänyt.


    Viittaus siihen että nipasta tyhjätty letkuissa kiinni oleva iskari ei laske niin alas kuin vanha ruostunut missä ei letkut tallella. Tämä siksi koska näin huomasin itse. Iskari ei letkujen kanssa pääse niin tyhjäksi kuin ruostunut missä ei ole painetta ja letkuja ollut vuosikymmeniin.



    Tällä kys iskarilla perä siis laahasi ja paukkui hidastetöyssyissä.


    Uudella monroella perä nousi normaaliin tasoon ja siitä vielä haluttaessa ylemmäs.


    Ei ole normaali styygi että käkkylän perä on matalalempana reilusti kuin keula ja valotkin näyttää tästä hyvästä vähän yläviistoon.


    Toki normijousilla olis perä ollut korkeemmalla ja tuskin olis ollut niin haavoittuvainen iskarin kunnosts kuin tämä löysempi jousi.
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Mitvittäh?! Mä ainakin puhuin vain ja ainoastaan iskarin vaikutuksesta....
     
  10. jampero

    jampero 1st gear

    Mahtaakohan olla oikeet osat Chevrolet Caprice Estate 1987 307 cidiin? Pitäis kallistuksen vakaajan kiinnitys uusia alatukivarteen ja aattelin pistää ne "kiinnituspuslat" uusiks mitkä on runkopalkissa kiinni. Kallistuksenvakaaja on vähän yli 28mm tanko. Katsi ilmotti takaiskareista, ettei mene läpi enää seuraavan kerran. Mut tuli kuiteski leima ja voi taas hurruutella vuoden hyvin mielin :)






    Part Price Quantity Total
    [​IMG] CHEVROLET CAPRICE 5.0L 307cid V8
    [​IMG] Suspension : Stabilizer Bar Bushing
    BMEVOTECH GK6453 Original Grade Info
    Front; w/ 28 mm (1-3/32") bar

    Part is designed for US, CA Market vehicles

    [​IMG]
    €4.68 €4.68
    [​IMG] Suspension : Shock Absorber
    BKYB 343157 GR-2 / Excel-G (Rebate/Promotion Available!) [​IMG] Info
    REAR; Wagon

    Part is designed for US, CA Market vehicles

    [​IMG]
    €14.26 €28.52
    [​IMG] Suspension : Stabilizer Bar Link
    AQUICK STEER K5252 Info
    Front; Standard Design

    Part is designed for US, CA Market vehicles

    [​IMG]
    €1.29 €2.58
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos mahdollista niin ota Quick steerin tilalle ac delco koiranluut. Usa vs kiina.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  12. jampero

    jampero 1st gear

    Kiitti vinkistä
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Siinä ois 8h henkilöautoo tarjolla
    https://m.nettiauto.com/chevrolet/caprice/9119810?vifAdCount=9&vifNav=Y

    Mulla oli ennenkun ex akalle mäni kuka sitä nyt myy.
    Kävin sen 900e hakemassa ilman leimaa sillon, leimalle vaihoin toisen takatukivarren ja jarrukengät taakse kun irtos pinta ku pajalta läksin tukivarren vaihon jälkee.
    Vähän kyllä pilattu kun menty joku TH350 laittamaan tollaseen...

    Yv voim kertoo enemmän mitä tiedän jos joku tota vakavasti harkihtee.
     
  14. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    saako takaluukun verhoilun purettua siten että luukku kii. Jämähti kiinni.
     
  15. xarper

    xarper Gearhead

    Varmaan pakko saada jos näin on? :D
    Kyllä kai se sieltä väkivalloin tulee välistä pois tai saa revittyä auki ainaskin. Joskus tullu parista muusta autosta jouduttua väkisin repimään ovipahvit irti kun jumissa ollu ovet...
     
  16. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Pomput tuli leimalta... Pari pikku reikää ja muutama muu juttu. Mites, onko kallistuksenvakaajan pään pikkupuslat kirrattavissa vai laitetaanko hankintaan? Toinen pää oli väljä niin tarttis jotain tehdä.
     
  17. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Ei ne niin paljo maksa ettei uusia kannattais. Saattaa olla sen verra jumis ettei tiukkene.
     
  18. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    Saihan tuon verhoilun irti suht helposti.
    Oli alemman lukituksen vipu pompannu paikoiltaan,nyt toimii.
    Samalla takalasi saatu laskemaan ja nousemaan,oli hiekkapaskaa ulomman tiivisteen ja lasin välissä niin paljon ettei jaksanu toimia.
     
    jariha tykkää tästä.
  19. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    On se hyvä et mul on mies jolla ei oo peukalo keskel kämmentä. Jä tää oli kehu.
     
    hantta tykkää tästä.
  20. caprice307

    caprice307 Gearhead

Kerro tästä muillekin!