On kyllä "liian" siisti olssi! Onnea hankinnasta ja toivottavasti tekniikka on yhtä hyvä kuin ulko/sisäpinnat antaa olettaa
Hienon Oldsin oot löytänyt! Minun ensimmäinen jenkki oli vuonna 2004 valkoinen -81 Custom Cruiser, 8- hengen ha, 350olds+th350... Opintolainalla ostin, äiti ei tykänny Vaan mistä saa pienoismallin tämmöisestä? minäki halluun!
Tän OD:n Pienoismallit-osiosta kurkkaapa Aasi, niin huomaat! Pidän pienenä ihmeenä sitä, että tosiaan 10 vuotta odottanut ainakin mallia ja sitten kun saan siistin Oldsin, menee 3 viikkoa ja julkaistaan pienoismalli!
Oldsissani on vikojakin! Ovipahveissa alhaalla on kaiutinreiät (ja tietty ne kaiuttimetkin) edessä. Siniset v i r h e e t t ö m ä t ovipahvit haussa. Samoin käsijarrun vapautusvipu puuttuu! Ihmettä tavallaan, koska mistään "lintammastakaan" aiemmasta autosta ei ole puuttunut, mutta senpä tarvitsisin myös. Trippimittari ei näytä oikein järkevästi nollautuvan, sellaistakaan vikaa ei ole tainnut olla missään noin 20 omistamassani ajoneuvossa! Takapuskurin kumilistan kiinnikkeet puuttuvat - lista oli irrallaan mukana ja myyjäliike ei edes maininnut siitä, että se on mukana. Ihan varma en ole, mistä löydän niitä. Joku bumber impact stripe fastener tms. taitaa olla osa nimeltään? Ainiin ja umpiotkin olisin myyjäliikkeen roolissa vaihtanut jo etukäteen - olisi parantanut myyntikuvia kyllä kummasti verrattuna himmentyneisiin sisäumpioihin. Minua asia ei haittaa, koska tarkoitus oli joka tapauksessa laittaa ne 4" x 6" H4-umpiot ja samalla releistää valot.
Mä voin tsekata missä kunnossa varaosa-auton ovipahvi on, kun eikös alaosa oo sama capricen kanssa, ja käppärikahvan kunnon voin tsekata samalla kun käyn kotopuolessa ni jos ne vaan kelpuutat ni saat ihan jo sponsoriosana noin hienosti säilyneeseen vermeeseen
Joo, sattumalta huomasinkin, pakko tilata heti ku rahapussi antaa periksi. Sulla on kyllä viuhka käyny :lol:
No pirskatti, kuulostaa TOSI mukavalta!! Alaosat lie universaaleja. En tiedä, saako niitä ylä- ja alaosia vaihdeltua erikseen tosin? Mutta se käppärikahva ainakin on samanlainen. "It's the thing called in Finland Reilu Meininki!"
Nostan oman viestin ylöspäin jos joltain löytyis pitkäkaton osia... Tarvis -89 Chevyn pitkäkattoon osia. Auto on täysin orkkis kuntoinen ja tarkoitus olisi myös pitääkkin se orkkis kunnossa ja muutamalle osalle olis tarve jotka aikojen saatossa kokeneet kovia tai sit vaan kadonneet. Seuraavia osia tarvis löytää ja pitäis olla ko. autoon käyviä: - VASEN AJOVALOUMPION KROMIKEHYSLISTA - APUKUSKIN SISÄKAHVAN PEITEKANSI (TUMMANSININEN SISUSTA) - DELCO RADION BASSON SÄÄDÖN MUOVINUPPI - EHJÄ VAIHTEENVALITSIMEN NUPPI - APPARIN PUOLELLLE KAARIEN KROMILISTAT - TAAKSE APPARIN PUOLELLE PUSKURIN MUOVIREUNA (VÄRILLÄ EI VÄLIÄ) Jos osia löytyy niin laita YV:tä
ONNITTELUT - tuon Pontiacin nähneenä tietää, ettei paljon napisemista voinut olla mr-tarkastajalla, tarkemmallakaan!
Tällänen pitkäkatto ostettiin tänään. 260k ajeltu 8hlö ajoneuvo. sen ensimmäiset 24km auto toimi ku unelma. ja sitten jäätiiki jäähyttelemään konetta. Vissiin seisotus tehnyt tepposet termarille ja syylärille. josko ens lahticruisissa tämäkin nähtäisiin.
Capricen mystisen pöpötyksen syy selvisi.. Auto on käytellessä ja pikku koeajoilla välillä pöpöttänyt(käynyt 7:llä), mutta mitään selkeää vikaa ei ole löytynyt kun on pihassa ruuvannut tulppia irti tai mittaillut johtoja. Kakkosen tulppa ei antanut kipinää ihan joka kerta kun sitä siltä pyydettiin, aika usein kuitenkin. Käytin autoa hetken aikaa ja siirryin konehuoneen puolelle mittaamaan tarkkuuslämpömittarilla pakokäyrien lämpötiloja ja kakkosen käyrähän oli selvästi viileämpi kuin muut. Siis sormella kokeilin ja se oli ainoa, joka ei polttanut heti sormenpäätä... Ruuvasin tulpan irti ja olihan se ehkä ihan vähän kosteamman näköinen kuin nelosessa. Haalin roskakorista jonkun loppuunajetun kynttilän ja ruuvasin kiinni. Tsadaa! Käynti tasottui heti. Nyt ei olisi leiman esteenä kuin saada pyyhkijät toimimaan. Ongelmana on karvalakkimallin katkaisija ja säädettävällä tihkutoiminnolla oleva moottori. Nuo ei puhu samaa kieltä ja katkaisijalta puuttuu yksi johtokin. Onko jollain ylimääräistä pyyhkijän "Intermittent wipers"-katkaisijaa tarjota, tai valmista ehdotusta kytkennän muuttamiseksi karvalakkimalliseksi? Tuo pyyhkijän katkaisijahan näkyy maksavan maltaita jopa Rockautossa?!? No, rahalla tuo on hoidettava, jos ei ehjää käytettyä löydy.. Tai puukota moottoria/sähköjä.
Eilisen tuumailun ja testailun jälkeen näyttää siltä, että pyyhkijät sai toimimaan kun otti moottorin ohjainkortin sinisen johdon ja pissapojan liittimen irti ja tuo vihreä naruhan ei nykyisellä katkaisijalla menekään mihinkään. Pyyhkijät toimii nyt kahdella nopeudella, pissapoika omilla johdoillaan viiksestä ja jopa parkki-asento tuntuu pelaavan. Mitään tihkua ei nyt ole, mutta leimalle kelvannee.. Nyt kun sais kaikki paperit muutoskatsastusta varten keräiltyä. Auto on leimattu joskus 2000-luvun alussa viimeksi ja koneena on silloin ollu 2.8 diesel.. Nyt pellin alla on -77 vetten tekniikka. Mites tuo kilpihomma muuten menee? Kun auton alkuperäiset laput on palautettu ja mielellään niille sen leimaisin hyvän nelimerkkisen rekkarin takia. Kai ne saa edelleen tilattua ilman lisähintaa? Saahan? Jos ei, niin otan sitten varmaan jotkut he..tin pitkät euroalueen kilvet ja väännän ne rullalle puskurin sisään...
Saa, mutta jos en vanhaa tunnusta saa niin väännän ihan vittuillakseni sen piitkän höpöhöpö kilven tuohon puskurikoloon mahtuvaksi. Pitää poiketa tänään konttorilla kysymässä vanhaa tunnusta. Näkyi olevan edelleen vapaana.