Missä ne ovat nyt?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja raggare, 19.3.2013.

  1. smuige

    smuige Gearhead

    mannermaan 49 oldsi myytin kait 2-3 vuotta sitten, käytiin kaverin kanssa silloin ostomielessä vilkaisemassa, eikös tää kolaroitu jossain vaiheessa js jäi seisomaan ennen myymistä?
    Leinosen commodore on täysin samassa lookissa/kunnossa kuin silloin v8:ssa, tosin tais moottori puuttua. Taitaa olla takaisin rakentajallaan.
     
  2. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Puhutaankos tässä samasta (ex-)Mannermaan autosta? Pontiac Fastback taisi olla myynnissä pari vuotta sitten ja sitä oli kolaroitu, Oldsmobilesta en kolaria - ja sehän oli esillä joskus viime vuosituhannella.
     
  3. B 50

    B 50 Gearhead

    Täkäläiseen Hummeriin, tms.
     
  4. B 50

    B 50 Gearhead

    En muista näkyikö viime kesänä mutta ainakin sitä edellisenä. Hyvinkäällä pitkäaikaisella omistajalla ja edelleen hienossa "alkuperäiskunnossa". Tällä tarkotan sitä klassista Centerline-lookkia millaisena auto parhaiten tunnetaan, ei ylientisöityä mr-nipoilua.
     
  5. B 50

    B 50 Gearhead

    Tarinan mukaan tuhoutui rajussa kolarissa vuosia sitten. Bensa loppu ja taksi ajo paksii. Vauhtia niin ettei auttanu edes laituri. Raato oli kai aikanaan vakuutusyhtiöiden varastolla myynnissä ja sieltä katos, saattaa elää ainakin osittain uutta elämää raapimassa katuja jossain päin.
     
  6. Impala58

    Impala58 Gearhead

    Ostin vuosiasitten tän kyseisen 63 Impala kustomin raadon yhteisvarastolta,papereitakaan siihen ei saanut(oli niin pahasti kasassa).Tuulilasin ja karmin hyödynsin 63 bel airiini josta tein laikka avon,liikkuu yhä meiän paikkakunnalla vihdissä (OEY-1).keulan pellit ja tekniikan myin loput meni paaliin.
     
  7. smuige

    smuige Gearhead

    Terävä huomio, mulla meni olssit ja ponut ristiin :lol:
     
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    Eikös tää oo Oulussa uudella omistajalla. Tai onhan tuosta varmaan ainakin puolenkymmentä vuotta kun näin viimeksi.
     
  9. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Kulkeutui Lapuan kautta Kurikkaan,jossa on ollut jo useita vuosia "säilössä" eräällä sheikillä.
     
  10. Niin siis Petskun vanha Ponho on Nakkilassa 4Dtolppamiehellä. Autoon on tehty lattiat uudellen ja etupään alustamuutosta on jatkettu ajettavampaan suuntaan. Auto tosiaan vaihtoi omistajaa muutama vuosi sitten ja se on edennyt pienin askelin eteenpäin. Siihen tuli aikoinaan joku pieni kolhu, joka antoi silloiselle omistajalleen kimmokkeen rakentaa autoa eteenpäin, mutta se jäi kesken. Toivotaan, että laite tulee kuntoon nykyisellä omistajallaan. Mannermaan maalaus tuskin säilyy ?
    ECC
     
  11. MarkoT

    MarkoT 2nd gear

    Milloinkohan tulee ensimmäinen " ajettu ulkomailla katon kautta ympäri ja hylätty sinne" ?
     
  12. ata

    ata Gearhead

    Eräässä brittilehdessä on sellainen palsta, jossa ne ovat metsästäneet aina jonkun lehdessä aikoinaan esitellyn auton nykytilanteen. Aika harva niistä sen lehden autoista on ollut enää tallella tai olemassa, vaikka usein ovat olleet kansikuva-autot kyseessä. Mutta joku kotimainen lehti voisi tehdä samanlaisen palstan, "silloin ja nyt" aikoinaan lehdessä esitellyistä autoista ja niiden nykytilasta tai olemassaolosta.
     
  13. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Tässähän tulee monesti se vastaan, että harrasteautolla, vaikka miten omistajansa silmäterä olisi, on uudehkoa käyttöautoa suurempi todennäköisyys päätyä hävikkiin tai puun alle makaamaan. Britanniassa todennäköisemmin hävikkiin suuremman asukastiheyden vuoksi ts. liikennekäytöstä poistettuja autoja ei voi säilyttää ihan missä tahansa.

    Tähän lisättynä se, että kolaritapauksissa vauriot maksetaan omasta pussista, kun harvoin harrasteautoilla mitään kaskoja on. Samoin kuin isommat tekniset viat, perävalotakuulla kun toimitaan.

    Eikä vaadi kovin isoa ajomäärääkään, että vanhan auton saa puutteellisella huollolla ei-liikennekelpoiseksi. Vanhemmissa kun on ihan oikeitakin huoltokohteita, öljynvaihto Bilteman mineraaleilla ei ole yhtä kuin huolto. Ja kun osia ei löydykään...
     
  14. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    Ahosen Jarin pro street omien puheidensa mukaan tais mennä Ruotsiin
     
  15. mercury59

    mercury59 Gearhead

    Mulla on työn alla Löfbergin kyhäämä Dodge -38, pitäis tulla kilpien väliin tänä kesänä.Ei oo enää Fat. Eikä Red.
     
  16. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Miten mä muistelisin et tää "kusiluitua jou" lehti eli GTI ois tehny moisen jutun tos jokin aikaa sitten. Siin ainaki ois ollu modena flash mukana. Saatan muistaa väärinki...
     
  17. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Oli Mannermaan jälkeen ainakin eräällä OD:n aktiivijäsenellä.
    Nykytilanne ..?
     
  18. Lintzi

    Lintzi 3rd gear

    Tähän vois lisätä vielä Banana Hauler nimellä kulkeneen -58 chevy . . .mikäsefarmarioli. delivery? Oli kahteenkin kertaan v8magazinessa esittelys. Jäi mieleen kun oli juliste seinällä junnuna...
     
  19. sbf

    sbf Gearhead

    Missähän kivimäen veljeksien keltainen power wagon majailee?
    Joskus ehkä 81 oli kasissa.Olivat swapanneet 318/727 tekniikan keulille.
     
  20. MarkoT

    MarkoT 2nd gear

    Banana Hauler tais mennä vaihtokauppana ruotsin puolelle ja ainakin oon nähny jonkun kuvan mis on vielä siinä samassa rumassa scalloppi asussa.
     

Kerro tästä muillekin!