Mistä '65 darttiin pakosarjat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Anonymous, 8.3.2005.

  1. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Aika veikeitä kuvia, mutta ovat isolohkoista. No, ei taida varmaan ainakaan tiukempi sovitus olla pikkulohkolla...
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

  3. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Kiitti,

    Spitfire taitaa olla ainoa kompromissi jos ei halua leikellä.


    Tosin noi orggikset menee alakautta ja niissä on equal length primäärit.
    Mahtaisikohan ne dougsit muistuttaa niitä. Laitoin kuvan privana.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mä ne saanut oikeen siitä kuvasta selvää, eikä mulla ole yhtään noista Dougs'eista. Ne kuitenkin on alkuperäiset, ollut orkkisasennuksena 1966 D-dartissa. Käsitääkseni ne on jollain lailla purettavat ja yks putki kiertää ohjausakselin toiselta puolelta. Silloin merkkinä oli Doug Thorley, joitain vuosia sitten äijä eros muijastaan ja valmistaa niitä sekä muita race sarjoja nykyään Doug's nimellä, kun taas muija väsää Thorley sarjoja! Lähinnä tri-y mallisia trukkeihin.
     
  5. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Kuvaa kun ei voi palstalle liittää. Laitoin eemelinä mopemanille. Olen kysynyt web-mäniltä josko budjetti sallii kuvien liittämisen: kuulemma voi olla chansia tulevaisuudessa...
     
  6. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Mopeman; tunnistatko doug´s iksi vai onko epätoivonen tapaus?
    Huono saatavuus tietysti perustelee muiden, eli omatekoisten käytön. Eihän tuollaisia ihan kotikonsteinkaan tehdä. Mielestäni Jarin Kimille tekemät poikkesi kans noista. Ei niissä ole mitään yläputkia, vaan tyypilliset 60- luvun about-equal- lengthit, kapeilla ulostuloilla kuten esim AC cobrassa oli luokiteltuna ja Daytona mallissa.
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    No mä en oo nähnyt Doug'seista kun muutaman kuvan, mun mielestä näyttäis siltä, ettei noi nykyisin myytävät oo samanlaiset kun siinä kuvassa. Kyse on lähinnä siitä, että nykyisin myytävät on muistaakseni purettavaa mallia. Kuskin puolella yks primääri kiertää ohjausakselin toiselta puolelta. Mutta toikin voi olla joku jälkikäteen tehty "parannus", ettei koko autoa tarvitse purkaa asennusta varten. Kannattais varmaan kysyä suoraan Doug'silta, lähettää se kuva sinne arvioitavaks?
    http://www.dougsheaders.com/default.cfm
     

Kerro tästä muillekin!