mistä johtuu liian korkea co?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kauko-63, 22.2.2011.

  1. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    kävin leimalla käyttiksen kanssa( e34 bmw m20) muuten kaikki ok mutta co liian korkealla,mistä voisi johtua? imm on uusi samoin lämpötila tunnistin tulpat ja ilmanputsari,mutta rikkaalla vaan käy ehdotuksia vian etsimiseen.
     
  2. rapis

    rapis 1st gear

    suutin kusee ???
     
  3. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    katalysaattori, lambdatunnistin

    Vuosimalli, mallinimi auttaa antamaan parempia vastauksia. M20 moottoria on tehty 80-luvun alusta kaasarilla ja ruiskuilla.
     
  4. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    siis vm -88 ja motronic ruisku kyseessä,sen verran jo kerkesin purkamaan ja huomasin jakajan kannessa halkeaman mutta toi tuskin tohon co pitoisuuteen vaikuttaa.
     
  5. mke77

    mke77 Gearhead

    kato et ei kukkaa oll käpälöiny ilmamäärä viisarii(vai onk siin jo massamittari) koteloo, saatika jos siin o"välimallin"kotelo mis o seos ruuvi viel :eek:

    ...kato ny ainaki et ilmaviisarin/massamittarin jälkeen kurkkutorvi o ehyt, ja et imusarjas ei oll vuotoi....
     
  6. pete80

    pete80 1st gear

    ittellä oli joskus tommoses moottoris virinokka,ni ei menny kans päästöistä co:n takia. pit vaihtaa vakio tilalle.
     
  7. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    vaikuttaa asiaan siinä mielessä , et tosta johtuvat sytytyshäiriöt on aihettanu epäpuhdasta palamista ja siten karstoittumista joka taas lisää epäpuhdasta käyntiä , mä tekisin vesisumu-puhdistuksen motille ( kierroksii 3-4000 ja sumutinpullolla imuputkeen vettä ), tai sitte ihan virallisilla puhdistustuotteilla ( forte ym. ) kun saat ehjän jakajankannen paikalleen

    http://www.splmotor.com/forte.htm
     
  8. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    karstaa koneessa ei ole,syksyllä tein konerempan venttiilit hiottiin kansi käytettiin koneistamolla uusi nokka(vakio) ja yläpään tiivistesarja, eli koneen pitäisi kyllä olla aika tikissä mutta co arvot vaan jostain syystä on koholla..putkessa saattaa olla jotain pientä vuotoa vaikuttaako se mitenkään :odroll: vai olikohan tossa vaan vajaa lämpöinen kone..
     
  9. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Tottakai co on koholla jos kylmärikastus päällä!!!! Ennen mittausta kone ja katiska toimintalämpöön=KOVAA ajua

    Putken vuoto "laskee" co:n.
     
  10. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Ilmastonlämpiämisestä...?[​IMG]
     
  11. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    ajoin sillä noin 15km ja lämpömittari normaalin käyntilämpötilan kohdalla eli noin puolessavälissä,tuli vaan jälkeenpäin mieleen että olikohan se ihan lämmin vielä vaikka lämpömittari niin näyttikin,katsuri polkas välillä aina kaasua ja sillon co laski, kierrokset kun laski tyhjäkäynnille nousi co taas yli sallittuun.
     
  12. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    ei kai vaan ollu mikään oppipoika-katsuri kyseessä , noinhan se co-mittari käyttäytyy kaasun polkaisun jäljiltä et co nousee laskettaessa tyhjäkäynnille , mut jonkun ajan tyhjäkäynnin jälkeen pitäis taas co laskee , jos siis kaikki toimii ok
     
  13. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    kyllä se sitä yritti jonkun aikaa siinä saada laskemaan mutta ei se vaan rajan alle jäännyt.
     
  14. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    kaveri sano että paljon jäänestoa tankkiin niin se laskee co arvoa :odroll: mitäs tosta sanotte?
     
  15. camaro1

    camaro1 Gearhead

    Katto se kaasuläppäkytkin sieltä kaasuläppäkotelon alta pelaako siinä ne tyhjäkäyntikärjet, muutaman nuita ropannu sen sisältä "murtuu" juotokset aikojen saatos poikki.
    Se on mattopuukol aukastavissa ja liimal kasaan jos haluu näperrellä uus noi 50.
    Yleensä kun liikuttelee siihen menevistä piuhoista nii muuttuu tyhjäkäynti jos osa on rikki.
    Ja se pitää olla säädetty kans oikein et ne kärjet tai oikeestaa katkaisia menee tyhjä/ joutokäynnillä kiinni "tuntee hyppysissä ja kuuluu kone sammuksissa "täsä vaihees mielellään ei omistaja" kun varovasti käsin liikuttaa siitä kaasuvipestaakista kaasua vähän päälle->pois.
     
  16. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ei vissiin hyödytä kun bensan seassa on jo valmiiksi samaa tavaraa 5 tai 10%, jos katti on vanha niin eiköhän se vika ole siinä.
     
  17. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    ei ole kattia..kiitos neuvosta camaro 1 toi täytyy tarkastaa.
     
  18. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    no niin! vaihdoin toisen imm:n käy ja kukkuu ihan erilailla kun ennen käyntiin lähtee paljon paremmin ja muutenkin paremmin toimivamman olonen,tänään hain leiman co oli ennen yli 4 ja nyt 0.7 eli aika reilusti alle sallitun(3.5) kaasuläpän asentoanturi oli ok,sitä toista ilmamäärä mittaria ilmeisesti vähä räplättu..
     

Kerro tästä muillekin!