mistä mittarit edullisesti?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja cartman, 8.1.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Skeidan mittaritaulussa taitaa jopa olla VDO:n lätkä jossen ihan häränpyllyä muistele..
     
  2. OpaS

    OpaS Gearhead

    Mun mukaani sattui joskus tarttumaan tuommoinen Smithsin kierroslukumittari jostain kirppikseltä. Ihan fiksun näköinen vanhempaan autoon mielestäni...
     
  3. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Smithin mittareita saa uutena Sportti Autosta ja uusia/käytettyjä ainakin Paradice car:ilta. Oon jälkimmäiseltä tilannu käytettyinä lämpömittarin ym. suht. edullisesti.
     
  4. perkele

    perkele Gearhead

    kyyllä motonetistäkin saa hyviä ja laadukkaita mitskuja.ja huom. työkalut ovat sentään laatutavaraa(merkkituotteita bosch,hitachi,ym ym ym) aarne kärpäseen verrattuna (BILTEMA)
     
  5. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

    Ootteko muuten miettiny, että kuinka monta kertaa sadan kilometrin matkalla tulee vilkaistua varvikelloa? Ja jos tuleekin katottua, niin mitä he-le-vettiä sillä tiedolla tekee? "Okei, koneessa on nyt 1900 r/min. Ihan sama lukema kuin 20 min. sitten. Voi tietysti johtua siitäkin, että ajan just samaa vauhtia ja samalla vaihteella" :smile:
     
  6. JKL Raggars ry

    JKL Raggars ry Gearhead

    sit ku nopeusmittari on rikki voi päätellä nopeuden varvikellosta :razz:
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toi mittareiden tarpeellisuuskin on suhteellista. Jollain ihan vakiolouskulla nyt ei oo niinkään paljon väliä toimiiko siinä yleensäkään mikään mittari (silleenkin oon ajellu yhdellä Chevyllä vuoden verran) mut mitä kireempi on kone niin sen mukavampi se on matka-ajossakin seurata mitä myllyssä tapahtuu. Voi tulla joskus isokin säästö kun mahdollisen ongelman näkee ajoissa silmällä eikä vasta sitten kun jotain on jo kunnolla hajonnut.
    Rundimittari on siis siitä kätevä että jos kuski tietää mitä kone kiertää tietyissä nopeuksissa niin sen avulla havahtuu helposti siihen jos koneessa ei kaikki olekaan ihan tikissään. Eli joskus se voi toimia koneen hengenpelastajana, puhumattakaan muista apumittareista.
    Ai niin, ja topicin varsinaiseen asiaan: kunnon mittareita kannattaa ainakin kysästä Part Cornerista. Hinnat on tuntuneet olevan siellä niissäkin ok.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Big Bad Chevy 2003-08-12 21:12 ]</font>
     
  8. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

    No joo, empä ala tän enempää väittään vastaan, varsinkin kun joskus aikoinaan tuli laitettua itekkin lisämittareita, rpm-juorua myöten...

    Yks rallia harrastanu kaveri vaan kerran sanoi, että ralliauton turhin varuste on kierroslukumittari, ei kuulemma hirveesti kerkee seuraamaan lukemia. Perstuntumalta isompaa/pienempää vaihdetta ja silleen.

    Mutta onhan toki muitakin moottoriurheilumuotoja kuin ralli. Niin että jatkakaahan hintavertailua kaikessa rauhassa :smile:
     
  9. fisu

    fisu Gearhead

    no eipä sitä radallakaan ehdi rundaria seurata, perstuntumalla sen tietää kun on aikansa kohlannut samalla kojeella :wink:
     
  10. Käkö

    Käkö Gearhead

    Eikös juuri muutama päivä sitten kärvähtänyt yx mopar ku oli piilteema mizkut... nii, kyllähän se mizkujen ja sähköjen LVI-asentajallakin lienee osuutta asiaan mutta kuitenkin...
     
  11. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Jep, esim Grönholmin autossa ei ole kierrosmittaria ollenkaan. Kankkusen Juha sanoi aikanaan, että jos kierrosmittaria ehtii seuraamaan, ajaa liian hiljaa... :grin:
     
  12. Damned

    Damned Gearhead

    BBC kirjoitti paljon asiaa, mutta olen silti eri mieltä mittareiden tarpeellisuudesta. Tämän vuoden vappuun asti kehonsiirtimillä ajeltuani siirryin lossin ruoriin. Kaikki info (bensan määrää lukuunottamatta) tulee idioottivaloilla, ja tuntuu todella oudolta kun esim. moottorin lämpöjä ei nää mistään! Kone on vakio '89 307 ja kaasujalkani on sieltä kevyemmästä päästä, mutta silti olisi kiva tietää mitä pellin alla tapahtuu.
     
  13. perkele

    perkele Gearhead

    ne skeidan(skoda) mittarit on ihan oikeasti hyviä ja tarkkoja......mut eipä niitä paljon enää romiksilla näy,jos näkyy niin mittarit irti ja äkkiä!!!!!!!!
     
  14. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Jep nimenomaan takamoottoriset Sotkat ovat varustettu VDO:n mittareilla ja todellakin kalibroitavilla.
    Itse olen käyttänyt kilpurissani näitä.
    Mitä mittareiden tarpeellisuuteen tulee niin eihän niitä radalla (sprint) paljon kerkeä katsella - noh ehkä öljynpainetta noin ennaltaehkäisevästi.

    Mutta ongelma tilanteissa niistä saattaa olla apua esim. jos rajotin pettää tai kun jäähdytinveteen voi jo lisätä perunat.

    Eikä ne paljon tilaa vie tahi virtaa tahi painoa lisää - otetaan koneesta sen verran enemmän irti jos niikseen tulee :grin:
     
  15. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Autogage mittarit, Autometerin valmistamat, hieman edullisemmat mittarit ja taatusti laatukamaa...
     
  16. Otto

    Otto Gearhead

    Kuulin vaan joskus legendaa, että ovat samalta liukuhihnalta, mutta mistäs näistä tietää. Ja joku tuolla jotain sanoi Biliksen työkaluista, että ovat sutta, enpä tiiä siitä, hylsyt ainakin ovat kovin saman näköisiä kuin K-Prof'in vai mikä se K-Raudan merkki on. Niistä ei kukaan tosin kettuile. Enkä mä o saanu vielä yhtään Biliksen työkalua rikki. ("Ota pois laatikosta" Haha.)
     
  17. 454SS

    454SS 3rd gear

    Mulla on tollainen AutoGage jenkakello, ja on toiminut moitteettomasti. Taitaapa siinä vielä lukeakin, että "by AutoMeter". Mitähän noita laadukkaita mittareitä on muita kuin toi AutoMeter?
     
  18. perkele

    perkele Gearhead

    mulla on jossain jemmassa niitä skodan mittareita kiekka.lataus. ym jos joku on kiinnostunu niin voin ne myydä (kunhan ne löydän ensin jostain)
     
  19. ceevu

    ceevu Gearhead

    no minä en voi autogagea suositella. voltti,lämpö ja öljynpaine setistä ainoastaan öp toimi vuoden kuluttua asennuksesta. senkään tarkkuudesta ei tosin oo tietoa mutta neula liikkuu edes järkevillä alueilla.
     
  20. timuli

    timuli Gearhead

    jos haluut hyvät ja halvat , osta kahet
     

Kerro tästä muillekin!