Mistä romuautosta syyläri ja flektit?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 12.7.2016.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Joskus oli täällä hyvä ketju missä autossa löyty kohtuu syyläriä tuplaflekteillä tjsp, nyt kaipais ideaa mistä tommosen vois varastaa?
    Tuntunut rupeevaan tihkuttamaan jäähytinnestettä oma syyläri yhtäkkiä useemmasta pikku reiästä.
    Ei ois varaa pistää 250e uuteen syyläriin ja flektit päälle vielä tähän hätään :(
     
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Vojakkereissa on kohtuu tehokas syyläri ja hyvät flektit. Tuppaavat vaan kennot olemaan aika paskassa kunnossa.:(
     
  3. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Griffinin syylari ja esim. Voyagerista flektit?
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jotain jälkiä siitä kadonneesta syyläritopikista mielessä. Oisko ollut joku 700 sarjan Volvo jossa oikein tuplaflektit. Mä valitsin Griffinin (pari sataa) josta piti muuttaa alalähtö eri paikkaan (pks seudulla lopetti just silloin hyvä syylärikorjaamo, toiselle monopoli, taas sen pari sataa), motonetin isoin flekti, letkuadapteri biltemasta, perustarvikeliikkestä termostaattikytkin. Hitsuuhommia kun piti tehdä Griffinille teline. Koko paska varmaan yli 500€. Jos pitäis tehdä uusiksi tilaisin Ebaystä retrosyylärin.
     
  6. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Ruiskukoneisista sierroista löytyy tuplaflektillinen syyläri (uudemmat dohc/cvh i mallit)
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Muokattu: 12.7.2016
  8. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    väittäisin että mikä tahansa 90luvun jälkeen tehty modernilla muotoilulla oleva auto, etenkin diesel mallit, niissä olevat tupla flektit ovat tarpeeksi tehokkaat. (se muotoilu kun muuttui sellaiseksi että järjestään auton maskin koko eli ilmanottoaukko syylärille on pieni.. eli täten se vaatii myös tehoja flektiltä).


    volvoissa (700-900 sarjalaisista lähtien) on ollut hyvin tehokkaat flektit. (ja niitähän löytyy kyllä suomesta vielä romutettavanakin) ja onhan niissä komian kokoiset syyläritkin. eli jotain 940 tms volvoa katselisin. vaikka olisikin yhdellä flektillä (osassa taisi olla kaksinopeuksinen flekti..hieman pienempänä halkaisijana.. vähän ninkuin amerikassa suosittu lincoln mark 8 flekti)

    paljon riippuu tietenkin minkä kokoinen syyläri sinne sopii.. mutta esim f-koppasen camaron alumiinisyyläri on ihan suosittu halpa vaihtoehto mm. gbody autoihin. oisko ollut suomessakin satasen luokkaa hintaa uutena.

    ja ainahan voi vanhan radiaattorin käydä korjauttamassa. hinta voi olla yllättävänkin halpa jos pelkkä juotos ongelma.

    ----------
    itselle otin varastoon kun lähes ilmaiseksi sain. ford focus dieselin tupla flektit. kokeilin kytkeä akkuun ja kyllä lahkeet lepattaa. (ja hayden kontrollerin tilasin ebaysta sitä varten). -toistaiseksi vakio mekaaninen on riittänyt pitämään auton viileenä.-
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Pitää käydä paikalliselta romikselta kahtoo mitä siellä olis, jahka se on vielä toiminnassa.

    Onhan tossa itelläkin nyt kaks sähköflektiä ihan toimivat mutta toinen on helvetin iso (tai siis syvä) ja ovat ihan erilaisia ni haluais vähän jonkun fiksumman näkösen systeemin.
     
  10. OpaS

    OpaS Gearhead

    Mulla ainakin lojuu hallin ovenpielessä Ducato maxin yms. syyläri. 910x415x52mm päädyt mukaanlukien ja flektien perät 102mm kennon pinnasta. Letkulähdöt kuskinpuolella. Paisuntasäiliön lähtö toisessa päässä.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    850 lähtisin ehkä volvoista koittamaan kun sähköflekti.


    700/900 ei oo kauheen iso syyläri ja flekti on propelli koneen jatkona eli ei sähkönen. Jos ei sitten oo 900 loppuvuosina vaihtunut sähköiseksi.
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Golf 3 92-98 TD/TDI/Vr6 koneissa on kanssa tuplaflektit. Toinen flekti pyörii hihnalla ja ovat matalan mallisia.
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    -86 740 2.3 FT oli sähkösellä
     
    Muokattu: 22.7.2016
  14. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Olisi yksi mersun syyläri edessä 2 sähköpuhallinta, hintaa olisi 60euroa. (halpa, maksoin 70eur pelkästä jäähdyttimestä)
     
  15. xarper

    xarper Gearhead

    Voyageri löyty kaverin pihasta, kävin sieltä tänään varastaa syylärin ja tuplaflektit ja on kyllä ero ku yöllä ja päivällä. Näinköhän joutuu muutakin kun kuoret laittaa termarista paikalleen, parkissa yhellä flektillä ~65C, kahella alle 60C. Pitää käydä vielä heittämässä pien lenkki kohta mutta parannus on kyllä huomattava tohon vuotavaan paskaan mikä oli.

    EDIT: Kylillä yhellä flektillä lämmöt ~80C tai karvan alle. Kahella flektillä pysyy jossai 68-69C.
    Melko jees.
     
    Muokattu: 22.7.2016
  16. Puuma6

    Puuma6 2nd gear

    90 luvun alun mercury sablessa on törkeen tehokas flekti. Ei ole siis tupla mutta kokoa jotain yli 16" ja jossain testissä irtosi yli 3000cfm virtausta. Miinuspuoli on se että käynnistyessään nappaa luokkaa 40amp virtaa...
     
    Karpov tykkää tästä.
  17. HT

    HT Gearhead

    Minkälaisen termarin olet laittanut kun kone noin viileenä on? Sais lämmöt varmasti olla 80-90.
     
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla ei ollu ku kuoret termarista vähän jarruttamassa, vissiin fiksumpaa kun ajella kokonaan ilman termaria? Tarkotus olikin termaria tonne laittaa ni saa sinne ~80C hujakoille vakaaks noi lämmöt. Ja toiselle flektille laitan anturin huomenna, en tiedä vaan mihin, alavesiletkuun varmaan ois ehkä fiksuin?
     
  19. tonikangasluoma

    tonikangasluoma 1st gear

    Mulla ois yks vm. 98 grand voyager automaatti purussa. 3.3 kutosella. Onko tarvetta syyläri lle flekteineen?
     
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Kannattaa se jonkun ottaa, tehokas paketti ja halpa vrt ostaa alusyyläri + tuplaflektit kaupasta, toi on kyl pirun hyvä valmis paketti harrasteautoon.
    50-100€ porukka noista huuteli kun kyselin nettivaraosan kautta.
     

Kerro tästä muillekin!