Mistäs sais Ibizaan korisarjaa??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tuning & Styling', aloittaja TuningIbiza, 7.5.2003.

  1. TuningIbiza

    TuningIbiza 1st gear

    Haen '89 vuoden seat ibizaan jostain korisarjaa?? Löytyykö ees?? Tai käykö samanikäisen/vanhemman(?) golfin osat?? Toi mun kaara on niitä ensimmäisiä golfin tekniikalla olevia bibitsoja.. (viiksi-malli).. :smile:
     
  2. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    Suomessahan on kilokaupalla ibizoja mis on muovi kaareet helmalevikkeet en tie on puskureis eroo. En kyl sit vuosimallist tie, mut kaveril vois ol myynnis sellaset heebelit.
     
  3. TuningIbiza

    TuningIbiza 1st gear

    Joo.. Oishan kiva jos sais jostain ne muovilevikkeet, mut siinä on se ikävä pointti et ei lähe hevillä irti.. kerran yritettiin ja menas räsähtää poikki.. minkäs hintaset ne sun frendin kautta ois?? Mulla on veli raumalla et sen luohan ne sais jemmattua joksikin aikaa..?? :smile:
     
  4. Timo.O

    Timo.O 1st gear

    ei muuta kuin sovellat osia muista autoista. tai jos intoa riittää, niin teet kokonaan uudet itse, esim. kusilaidusta.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei siinä 1989 pitsasa muuta "golfin tekniikkaa" ole kuin se rattiakseli ja ne viikset. Laatu ei ainakaan Golfia lähennellyt.. Jos tekniikkaa etsit, vilkuile Fiat Ritmoihin. Seat pitsa jakaa nääs saman pohjalevyn Ritmon kanssa. Vain moottori "System Porsche" eroaa Ritmosta..
    Eli muu on Pitsassa ennemminkin Ritmoa, kuin Golfia :wink:

    Äitini hommasi moisen 1.5:sen uutena joulukuussa 1989. Auton laatu oli järkyttävä. Se vuosi rintapellistä sadevettä sisään, kun spanianpojilta oli saumat jääneet tiivistämättä. Sähkövikoja piisasi jo uutena. Moottori oli erittäin roiskevesiherkkä.. Ja paras oli kun bensatankin täyttöputki kului puhki alle 2-vuodenkäytössä, kun käsijarruvaijeri hinkkasi putken puhki :wink:

    Ajettavuus vauhdissa kyllä oli ihan OK ja potkua piisasi. Ajoasento oli kuitenkin perinteinen italialainen ja soveltui ihmistä paremmin apinalle. Rattikin oli perkeleen jäykkä väänneltävä hitaissa nopeuksissa..

    Eli auto on pyöränpaikoiltaan ja jousitukseltaan Ritmo. Ehkäpä Ritmon helmasarjat sopisivat? Onko autosi GLX vai SXI? SXI:ssä on jo alunperin eräänasteinen korisarja..

    MOT
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    PS.. Muuten tuohon äitini pitsaan "hankin korisarjan" , kun järvenpääläinen kauppamatkustaja tumppasi kylkeen Audi 200:sellaan.. Otti muuten aika mukavaa kylkimyyryä.. Peruutuspeilistä vaan vinossa oleva takarengas näytti karulta, kun koko peräkylki oli sisällä ja pyöräkaivo oli kadonnut.. Autorobotilla ja uudella pellillä siitäkin pitsasta tuli taas auto.. Olihan se pikkuvikoja lukuunottamatta muuten ihan kestävä ajopeli..
     
  7. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    En oo varma myykö se ne, mutta voisin kysästä. kun sil on jääny koko ibiza vähä ylimääräseks
     
  8. TuningIbiza

    TuningIbiza 1st gear

    Joo sille nimettömälle, et kyl tiiän siitä fiatin tekniiksta.. ja meillä ei oo oikeestaan ilmenny mitään sähkövikaa, lukuunottamatta viimetalvista pissapojannesteastian jäätymisestä aiheutunutta sulakkeen käryämistä.. :smile: kyllähän toi laturi vähän kärsi ku ajoin puol metrii syvään "lätäkköön".. onneksi pysy käynnissä.. Auton malli on SPECIAL ja siinä ei ollu uutena ees tupakinsytytintä.. eli aika karvalakkimalli.. :smile: Mullehan kelpais ees SXI:n kori osat.. onhan siinä SXI:n sisustus ja penkit.. RoadRunner: joo kysy siltä sun frendiltä et oisko kiinnostunut myymään irrotettuna ne osat..?? hinnasta voi tietty neuvotella.. :smile:
     
  9. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    jeps ne taitaa ol SXi levikkeet, sisusta ei mun mielest oo sxiistä. Kysäsen sitku muistan ja nään sen tyypin. sillä taitaa olla jotku alutki siihe, mut en sit tie myyks se niit lainkaa.
     
  10. TuningIbiza

    TuningIbiza 1st gear

    Roadrunner: Niin mulla on siihen ibizaani SXI:n sisustus ja alkuperäiset vanteet paikalla.. Niitä ei kyl tarvii.. :smile: mut ne levikkeet ja puskurit ois kivat.. tarkoituksena on kunnostaa ja piristää konetta.. vapaavirtausuodatinta, simonsia, yms.. ja maalauttaa se rallye 911 punaisella.. koko auto ja levikkeet.. jostain sais vielä lotusvalot taakse ja luomet eteen.. ehkäpä maskuliininen siipi taakse ja skuuppi konepellin päälle kököttään.. :odroll:
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kivaa että joku yrittää! OK onhan toi pitsa ihan kiva auto.. Yrittääkäää lisää! MOT
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    No SXI pitsalla olen kelanut mittariin sen 185 + km/ h . Ja semmoisella ajoin B-korttini 1992 :wink: No kivaa että pitsat elää vielä nostalgia nostaa pintaansa jo nykyään..
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

     
  14. 454SS

    454SS 3rd gear


    Noi Ibizan tukivarret ja muut alusta osat käy suoraan 127:aan, onko siis Ritmossakin samanlaiset palikat alustassa? Olikos noissa SXi Seateissa levyjarrut takana? Jos joltain löytyy lähes ilmaiseksi 1,5 Ibizan alustan osia, niin olisin kiinnostunut.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ainakin Ritmon takatukivarret käy Ibizaan, vasenta puolta vaan joutui hieman modaamaan jarrupainesäätimen takia. Kaikissa I-kopan Ibizoissa on rummut takana.
     
  16. Jube-setä

    Jube-setä 1st gear

    itse en enää ikinä koske pitsaan. Jos auton sammuttaa tunnin aikana kahesti ja se pitää käynnistää kolmesti apukaapeleilla niin se ei voi olla kovin hyvä... :lol:
     

Kerro tästä muillekin!