Mitä putkea hukkaportin , bensanpainesäätimen yms ohjaukseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jake, 6.7.2005.

  1. Jake

    Jake Gearhead

    Eli mitä ainetta on tuo putki/letku, jota käytetään ylläolevien ohjauspainelähtöjen ja imusarjan/painekotelon yhdistämiseen?
    Joissain olen nähnyt sellaista sinistä muovi? putkea, joissain muunlaistakin putkea. Ja mistä tälläistä tavaraa saa?
    Valistakaa tyhmää!! Kiitos?
     
  2. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    minulla ainakin on 6/4 nylon putkea (6mm ulko,4mm reikä) löytyy ainakin mustana sinisenä ja punaisena , saa ostaa pneumatiikkaliikeistä sieltä löytyy myös liittimet, yleensä 1/8 tai 1/4 putkikierre ,löytyy suoria, kulmia, T-haaroja, Y-haaroja jne,,,
     
  3. bbford

    bbford Gearhead

    Taitaa olla jotain silikoni letkua jos oikein muistan.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tervehdys,

    joo laadukas, bensaa kestävä kumi/silikoniletku(yleensä laadukkaat sellaiset kestävät aina bensaa) ja nailonputki käy; varaosakaupan ja hydrauliliikkeen kaverit tietävät mitä tarvit, kun kerrot käyttötarkoituksen. On esim. huomioitava, että alipainepuolelle laitetaan paksuseinämäistä, nimenomaan alipainekäyttöön tarkoitettua letkua.

    Toinen huomioitava asia on lämpö; eli ahtimelle kuumaan paikkaan tulevan letkun täytyy kestää lämpöä. Käy kumiletkukin, mutta on varauduttava sen uusimiseen vaikkapa kerran vuodessa varmuuden vuoksi. Paineenkestoahan ko. systeemeissä ei hirveästi tarvita. Erikseen on asia sitten polttoainepuolella, jossa on syytä käyttää konesalin puolella esim. metalliputkea ja muuta kuin kuparia.

    Terveisin,

    Vieras
     
  5. tanari

    tanari 1st gear

    mulla on omassa härvelissä ne ohjausputket jotain kuormauton muoviputkea, mustaa..
     
  6. Wiceroid

    Wiceroid 1st gear

    No Lahdessa saa ainakin hiflexiltä. Ainakin yksi myyjä on varsin mielenkiintoinen tapaus. Kaveri kysy et viittitkö tulla kattoo liittimen koon tuolta autosta ni myyjä tokas vaan "ai pitäskö mun lähtee tonne jotain autoo rakentaa vai?" N. 20 minsaa tuli sellasta legendaa että ohho....
     
  7. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Laita kuorma-auton paineilma jarruputkea. Sitä mustaa siis. Saa mm Komet:sta Nummelasta. Kestää bensaa, tärinää, lievää hinkkausta jonkinaikaa (sulla useamman vuoden) lämpöä, kunhan ei ota turbiinipesään kiinni ja on paksuseinäistä.

    Löytyy useaa kokoa: ainakin 8,10,12mm ulkohalkasijaltaan.
     
  8. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Tähän väliin pieni mainos vaikkei minulla ko. firman kanssa mitään tekemistä, mutta on alotteleva firma ja kilpailu kykyiset hinnat esim Hiflexiin verrattuna.
    Hydromarket konalassa Helsingissä

    http://www.hydromarket.fi/hm/

    en tiedä onko tuolla juuri noita tarvikkeita mutta palvelu toimii ja jos ei varastossa on huomenna siellä.
    Itse ostin teräspunos bensa letkut sieltä ja 6m muistaakseni alle 50E!
     

Kerro tästä muillekin!