Mitä unohtui?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Powerstroke, 18.9.2014.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kasailin tuossa yhden Ford pikupin etupäätä vetoakselirempan jäljiltä, ja ihastelin tuloksia kun huomasin tallin lattialla lojuvan jarrukilven. Missäs vaiheessa toi piti laittaa...? perrkele, se piti laittaa ton olka-akselin taakse minkä jo laitoin kiinni!

    Noh, ei kun olka-akseli taas irti ja uusi kasaus, ei auta mikään. Lopulta pikku juttu eikä mikään tolla edes vahingoitu, mutta tuli vaan mieleen mitähän kaikkea ihmiset onkaan unohtaneet kasatessaan autojaan, ja paljonko sai purkaa?
    Öljyproppu on varmaan unohtunut moneltakin.... :rotfl:
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Duuni kaveri teki volvoonsa öljyn vaihdon niin kilinä kävi. Oli öljyastiaan tippunu koneen sisältä semmonen tiheä torx avain (ei muista nimeä). olisko edellinen tehny sitten kansi remppaa?
     
  3. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Kuinkahan monta kertaa olen vääntänyt jarruputkeen kartion, huomatakseni että muhvi unohtui.

    Tai töissä asentanut 25-johtimisia kaapeleita, huomatakseni että vedonpoistajan kiristysrengas uupuu.

    Taistellut jarrusatulan kässärivivuston paikoilleen, huomatakseni että suojakumi olisi pitänyt asentaa vipuun ensin.

    Liimannut vaihteiston öljypohjan kiinni, huomatakseni että sekä vanha että uusi öljynsuodatin ovat pöydällä.

    Sellainen Star-Trek tyyppinen siirtokone säästäisi monta työpäivää. Siirretyksi matkaksi riittäisi ihan vaan 50cm, näin alkuun.
     
  4. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    -Vaihdoin pikkulohkoletukaan kannentiivistettä pikapika-aikataululla että pääsis seuraavana päivänä reisuun. Noh. Virranjakajaa olin tiputtamassa paikalleen niin havaitsin että mikäs pirun riepu se tuolla nostajalaaksossa makaa. Sinnehän se oli rätti jäänyt suojaamaan ettei kampikammioon tipu ylimääräisyyksiä.

    -80-luvun camarossa on etulamppujen edessä hyvät työkaluhyllyt remontissa tarvittaville kaluille. Poimitaan maantieltä koeajon jälkeen. Samaan käyttötarkoitukseen sopii lokasuojan reunassa oleva syvennys mihin konepelli laskeutuu.

    - Yks auto meinas palaa kun oli jääny riepuja konehuoneeseen jotka oli mukavasti pellisarjojen päällä, kun piti päästä äkkiä koeajolle. Onneksi ei oltu keritty konepeltiä kiinnittää niin huomasin ennen isompia vahinkoja.

    - Ylipäänsä kaikki osat mitä olin autoon kiinni ruuvannut, saattoivat ennen tippua hetkellä millä hyvänsä. Nykyään olen oppinut että kannattaa tarkistaa vielä kerran kun kyse on omista turauksista.

    Onhan näitä, eikä varmaan tähän lopu.
     
  5. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Mp:n kanteen tulevan öljykanavan o- renkaan vaihto. Homman jälkeen asennusolutta korkatessa em. o-rengas löytyi keittiön pöydältä.
     
  6. SamiL

    SamiL Gearhead

    Vaihdoin asiakkaan Datsun 100A:han kannentiivisteen. Ihmettelin hiukan kantta paikoilleen laittaessani, miksi kaikkia venttiileitä piti löysätä. Jatkoin kuitenkin ja juuri kun olin kaatamassa nestettä jäähdyttimeen huomasin, että siinähän se uusi kannetiiviste on pyyhkijänsulan alla. Uusi purku ja kasaus kävikin sitten kiukuspäissä jo tosi äkkiä.
     
  7. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Konepellin tiiviste unohtu koneen päälle kun käyttökikkareen umpioita ehostin...Oli vissiin tehny tuttavuutta hihnan kanssa,mut ei ollu rikkonu mitään vaikka sieltä hihnan välistä piti pois repiä. :odroll:
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Anglian tonninen kone on kolmella runkolaakerilla, mutta laakerisatsissa on laakeriliuskat viidelle pukille. Koeajon yhteydessä huomasin oudon kolinan, ja niska punaisena työpöydälle laskemaan uusia liuskoja, joita olikin yksi liikaa. Lähti muuten ankan kone aika nopeasti, ja taisin parin tunnin päästä huristella kotiin kolisemattomalla vaihtoehdolla.

    Hantta
     
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    -66 Monacoon koneenvaihto 413- 400, ja poikkeuksellisesti jätin vihoviimeiseksi turbiinin pulttien kiinnittämisen. Tässä vaiheessa soitin muijalle, että voit tulla verstaalle, ei mene kuin puoli tuntia. Opin, että moppessa on kahta kokoa vetolevyjä. Rouva seisoi vieressä, kun vaihdoin vetolevyn, eli kamiina ylös.

    Hantta
     
  10. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Jeepin etupyörän pultit jäi kiristämättä kun huomasin edellisen omistajan jarruletkukorjauksen klemmarilla ja kiirehdin tilaamaan uutta letkua. Olihan Frouva hieman kiukus kun toinen etupyörä putos ajossa......
    TH-350 laatikossa on siellä loppupäässä sellainen pieni rautalangasta väännetty osa ja juuri kun sain viimeisen pultin kiinni laatikosta huomasin osan. ei kun loota auki.
    Goliathin öljynpainemittarin laippa jäi kiristämättä ja kas kummaa öljyt pitkin pikitietä (onneksi oli varaöljyä mukana). JNE
    Onhan näitä vuosien saatossa sattunut.
     
  11. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Plymarista oli sealed beam-ajovalo sammunut. Irrotin rikkinäisen, laitoin sen lattialle ehjän viereen ja asensin sen kohta takaisin. No miksei lamppu pala?
     
  12. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Juuri tätä sattunut muutaman kerran että vanha osa ähelletään irti, seuraavaksi laitetaan takaisin se sama vanha osa ja ollaan helvetin tyytyväisiä, hetken aikaa.
     
  13. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Just se vanha tai toimimaton osa pitää viedä huitsin kuikkaan ettei sitä takaisin laita,onpahan tuokin tullu joskus tehtyä täällä myös.
     
  14. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Kerran unohdin kiristää pyöränpultit yhteen asiakkaan autoon mutta onneksi ei lähteny ajossa irti, huomattiin kun piti semmosta ihme rohinaa koeajolla...nykyään tykillä aina täysillä kii :poff:

    Näitä perusjuttuja että unohtuu joku tarpeeton pikkuosa tapahtuu joskus sekavissa olotiloissa mutta onneksi nykyään harvakseltaan.
    Joskus ollaan voitosta varmoina heivattu vanha osa romulavalle heti kun mahdollista ja sitten todetaan että uusi osa ei sovi. Mene sitten sinne romujen sekaan penkomaan. :odroll: Kaiken oppii kun tarpeeksi monta kertaa toistaa.
     
  15. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    painelaakeri...ja tietysti siltä kuuluisalta kaverilta itelle ei ikinä satu mitään :poff:
     
  16. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Aikoinaan oltiin jääradalla ajamassa,ja jäärata-auto kuljetettiin trailerilla aina kotoa jäälle,ja sit taas takaisin....No kerran sit tultiin kotiin,niin menin laittamaan trailerin perään ajosiltoja...Huomasin vaan siinä,että toinen ajosilta olikin ollut koko paluumatkan jo valmiina siellä trailerin perässä :lol: ...Oli varmaan perässä ajavilla ollut hauskaa :odroll:
     
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    Kampiakselin päähän on unohtunu monta kertaa räikkä tai kiintoavain.
    Kyllä sen startatessa kuulee :lol:
    Virranjakajan pyörijä on unohtunu kanssa joskus pyyhkijän päälle. Jännä homma kun ei kipinää tule :rotfl:
     
  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ei itelle sattunut, mutta seurasin, kun tulikuumaa räikkää irroitettiin kampiakselin päästä, oli parin kilometrin kestotestillä.

    Hantta
     
  19. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    kestikö :rotfl:
     
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    Räikkä on vieläkin käytössä.

    Hantta
     

Kerro tästä muillekin!