Miten lehtijouset irti?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 13.1.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Asia on vaivannut minua pitkään, mutten ole keneltäkään sitä tehneeltä kysynytkään. Eli miten tuo prosessi menee ja mitä pitää tehdä?
     
  2. jimsgarage

    jimsgarage Gearhead

    Eli lehtijouset irti autosta? Auto ilmaan ja tukevien pukkien päälle. Perän alle tunkki. Perä irroitetaan lehtijousista. Tunkkaa perä vähän irti jousista ja irroita lehtijousien päät autosta. Jos lehtijousia on jäykistetty/nostettu ym. voi joutua käyttämään vähän fyysistä voimaa (sen vuoksi auto kunnon pukkien päällä). Tuommoista tarkoitit??
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jep, kiinnostaa myös tietää potkaiseeko jouset pahasti kun irroittaa korista eli tarviiko varoa/tukea jotenkin? Irroitetaanko ne siis fyysisesti ensin taka-akselista?
     
  4. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Kyllä,ensin taka-akseli,sitten korin/rungon puolelta.Eipä ne mitään potkaise jos akseli on jo irrotettu.
     
  5. jimsgarage

    jimsgarage Gearhead

    juuri näin. Jousi on silloin periaatteessa lepoasennossa, kun perä on irti ja auto ilmassa. Eli ei potkaise käsille.
     
  6. 67

    67 1st gear

    juu ei potkaise silloin.mut sitä pakkaa purkaessa kannettaa olla varovainen,ja käyttää tukevaa puristinta.
    nimimerkki"jousipakasta naamaan saanut"
    olihan lärvi kuukauden puuduksissa,eikä käyny pahasti,katastrofi oli lähellä.
     
  7. makke

    makke 1st gear

    Potkaisee tasan varmaan jos ei iskareita ole irrotettu ensin.
    Siis, iskarit irti, anna perän tulla vapaasti niin alas kuin tulee. Sit kevyt tuki perän alle siten että just ja just on tuettu. Ja ei kun jouset irti norrasta. Ei mitään vaaraa!
     
  8. 67

    67 1st gear

    niin siis ei potkaise,mikäli iskarit on irti,ja perä vaik pukkien päällä.ja autohan luonnollisesti on tukevien pukkien varassa,TUKEVASTI.tota tarkoitin.
     
  9. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Ja perää ei ole pakko irroittaa. Iskarit irti ja tue perä. Sitten u-pultit ja sen jälkeen korvakoista. Älä hyvä mies irroita silmäpultteja, ei varmaan lähde. Jos on pulteilla korvakot, niin helposti lähtee. Ja kasaus päinvastoin. Muuten: miksi pitäisi purkaa se pakka? Jos tarvii takoa tai lisäjousta, Punkka vallilan takomosta tekee sen hintaan johon ei kannata mustaa silmää hankkia. Ja tulee varmaan samanlaiset molemmista.
     

Kerro tästä muillekin!