Mitkä hehkut vani 6,5TD -00?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja WSE, 16.11.2007.

  1. WSE

    WSE 1st gear

    Niin mitkäs olisi parhaat tuommoiseen? AC g60? ja kauanko pitäisi hehkuttaa kylmänä? Nyt hehkuttaa joku 4-5 s. Jälkihehku kyllä toimii.
    Tuossahan on se tietokoneen ohjaama hehkutus, rele lie sama kuin vanhemmissa?
    Tiettsikkako päättää hehkutusajan ja minkä perusteella?

    Herjaa myös vikakoodia P0380 eli hehkuvirtapiirin vikaa vaikka hehkut kyllä toimii, kellään dokumenttia ko autosta?
     
  2. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Hehkutus

    Hi!

    Rele sama 94-02 ; nuo uudentyyppiset Dual Coil Design tulpat ehkä paremmat kuin manitsemasi. Katso SSDiesl Supply sivustolla http://www.ssdieselsupply.com. Löytyy nykyään myös Boschin valikoimista sopivat,mutta on (ainakin) tuplahintaiset. :wink:
     
  3. kane

    kane 1st gear

    Mulla on noi ssdieselistä, näillä eka kylmillä en ole ihan vakuuttunut erosta Delcon tulppiin (ekat kylmät joten opettelua Subbarin kanssa)
    Tietsikka päättelee lämpötilan mukaan hehkutusajan, PCM lämpöanturi on apparin puolella siinä edessä "valumöntissä" josta lämppäriletkut menevät taaksepäin. Varastossa mulla on 1 varalla, näytti 6.5 KOhm tällä 0 => +2 asteen kelillä...

    t.kaitsu
     
  4. HRTP

    HRTP Gearhead

    Osta suosiolla ne AC Delcon G60 hehkut vain.Itse ostin ja maksaa jotain 15-20e/kpl ja kyllä lähtee tulille vaikka hehkurele on itse korjattu...
    Mites Kane sulla subbari lähtee käyntiin kylmänä? itellä aina välillä näpäyttämällä ja joskus joutuu vähän aikaa sahaamaan mutta aina se käyntiin vaan tärähtää :lol:
     
  5. kane

    kane 1st gear

    Joo, vähän samanlailla. Tuossa just katselin piuhat ja releen kontaktit.
    Muista 6.5td koneista ei ole kokemusta, joskus starttauttaa tuommoset 3-4 sek ennenkuin hörähtää käyntiin. Käy kyllä heti tasaiseen...

    Jos hehkutuksen kanssa ongelmia, kannattaa releen 12V ja hehkunavan ympäristö katsoa tarkkaan jos näkyy sulanutta muovia ympärillä. Ei sisällä pääse kontakti napoihin kunnolla silloin...
    t.kane

    tuossa muutama kuva ameriiiikasta...

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  6. HRTP

    HRTP Gearhead

    no mulla sahautti kuumanakin ensin ennenkuin vaihtoi kaikki akkukengät ja putsasi kaikki maattokaapelit niin tilanne parantui heti... tosin hehkurele oireili tuossa omassa kotterossa mutta siitä selvis pika korjauksella... tosin nyt lähiaikoina pitäs tulla uus korjatun tilalle
     

Kerro tästä muillekin!