mitkä on fiilikset?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja slant six, 24.5.2008.

  1. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Yhtä Waldoa mulle YVnä tarjottiinkin. Ihan mielenkiintoinen laite sinänsä, paitsi, että oli 2D, manuaalilla ja kovasti kallis. Samalla rahalla kun olisi saanut isokorisen GM avon. En kritisoi tota hintapolitiikkaa, kukin näkee autonsa arvon sellaiseksi kun haluaa, mutta vihjaan, että olen ollut tässä touhussa mukana reilut 30 vuotta, joten ihan mitä tahansa ei kannata toivotaan toivotaan hinnalla tyrkyttää.

    4D A-koppanen siis kiinnostaa. Mahtaako sellaista siistiä yksilöä enää olla tarjolla.
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    On onni omistaa a-koppainen. Ainakin niinä päivinä, kun se toimii. Tänään toimi oikein hyvin, :D
     
  3. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Molemmat norrat riks raks ja poks - detroit rice crispies. Ei oikein jaksa edes potuttaa kauhean paljon, vaikka kelit ois enempi ku kohdillaan lopettaa toi astman paskalla ajelu... :odroll:
     
  4. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Noo olisiko sopiva astmalääke käytetyt valdon jousipakat? Meinaan tallin nurkassa himassa lojuu.
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Oliko alkuperäiset uritetut lehdet? Pitkällehän pääsit niillä, takuukin jo mennyt umpeen aikoja sitten.

    Mulla on valokuvaa pihamaalta joskus vuoden 2001 paikkeilta. Kuuskuusmallin a-malli kaljakorien päälle kannateltuna, jousipakat Punkalla. Pyysin, että jos tällä kertaa tehtäis jouset, jotka ei laske tonttiin ihan heti. Ei ole laskenut. Vieläkin sellainen kunto, että tarvitsee 100-150kg hiekkaa paksiin, että preloadia on sen verran, että jousitus alkaa elämään. Mitä mainioin kaljanhakuauto!!!
     
  6. Make.S

    Make.S Gearhead

    Tänään tuli swingeriin leima!
    ...ilmeisesti pientä ilmavuotoa bloowweri/imari/kaasarit tiennoilla...
    Nyt jostain teflonteippia tjsp mikä kestää pensaa.
     
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No kyllä vain. Paljonkos niistä joutuisi köyhtymään (lisää)?
     
  8. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Uritetut? Emmää niissä mitään uria nähny. Tosin en oo niitä pakkoja purkanu. Vai missä niitä uria pitäis näkyä? :oops:

    Mut kyl mä jo manasin itekseni paskaa laatua ku ei ekaa viittäkytävuotta kestä ehjänä. :rotfl:
     
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    onko pienemmällä etusilmukalla? muuten joutuu tekemään muutaman pienen muutoksen :wink:
     
  10. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Niijuu, enpä tullu tuota aatelleeksi, ku oletin automaattisesti että ovat pienellä silmukalla ku maxvo:lla on samanikäinen laitos. :oops:
     
  11. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Pakat on orkkikset, eli urat lehdissä ja silloinhan ne on pienellä puslalla.

    Mä tsekkaan ne pakat ja ilmoittelen sulle "VyryIII" millaiset nuo ovat.
     
  12. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Teepä niin. :wink:
     
  13. jariha

    jariha Double Gearhead

    joo taitaa -66 up olla isommalla silmällä muttei se mikään ongelma ole saada niitä käymään vanhempaan :wink: kysyt sit vinkit jos tarvii :D
     
  14. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    A-koppasten lehtijousien etusilmukoihin on puslia kahdella eri ulkohalkaisijalla ja eripaksuisilla pulteilla. Jo V8:n myötä vm. '64 tuli isompi pusla pienemmän rinnalle ja esim. Barracudissa oli slantinkin kanssa isommat puslat. Vuodesta '67 isopuslaista sai myös isolohkomalleissa kovemmalla kumiseoksella. Esimerkiksi vuonna '68-69 pieni oli seiskavarttisissa std jousituksella, iso seiskavarttisissa hd jousituksella ja iso kovalla kumilla kasikolmevarttisissa. Sitten '70-72 pientä puslaa ja '73-'76 isoa puslaa.

    Puslat on helppo vaihtaa ettei niiden takia tarvitse metsästää jousia juuri oikealla silmukalla. Tosin jos korvakkeessa on isomman puslan paksumman pultin reikä ja siihen laittaa pienemmän puslan ohuemman pultin, niin olisi hyvä saada reikä jämptin kokoiseksi ettei pultti ala kalvamaan reikää isommaksi siinä hölskyessään. Tai suurentaa pikkupuslan reikää ja laittaa paksumman pultin?

    Puslien ulkohalkaisijathan on 1,5" ja 2,0" ja pulttien paksuudet 1/2" ja 5/8"

    Orggisjousien takalenkkien ja takakorvakkeiden ja siten shakkelien puslat on A-bodyissä aina 7/8". SuperStockkijousien ja joidenkin jälkituotantojousien takalenkit on 1".
     
  15. kinde

    kinde Gearhead

    Hyvinkäältä kyllä aina tärähtää sellaista tietoa että.
    Hyvä niin.
     
  16. jariha

    jariha Double Gearhead

    Komppaan
     
  17. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    +1
     
  18. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Jaahas, leimattu Waldo perssiin alla joten ei muuta kuin ajoa kohti kesää, ja kesän ohikin.
     
  19. Tomaso

    Tomaso 3rd gear


    Olet siis alkanut ymmärtämään minun kirjoituksia?
    Hyvä niin.

    :rotfl:



    Kahdessakymmenessä vuodessa on tullut törmättyä aiheeseen jos toiseenkin. Muisti vaan on niin heikko, että on täytynyt alkaa dokumentoimaan tietoja. Ja sehän tapahtuu näppärästi tälleen foorumille kirjoittelemalla ja sitten copypastella omiin arkistoihin liittämällä. Täytyy pyrkiä tarkastamaan faktat johon menee tuhottomasti aikaa. Ainakin itselle pitäisi kirjata myös lähteet muistiin. Lisäksi Mopar on tunnettu siitä, ettei kaikki ole mennyt käytännössä niin kuin tehtaan dokumentit väittävät, esim. mitä osaluettelot antavat ymmärtää.
     
  20. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Ja huomaatko Tomaso, pääsin GTS rekisteriin ja onnistu ihan hyvin elokuvaenkulla!!!
     

Kerro tästä muillekin!