1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Momentteja laatikkohommiin

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Janneman, 12.5.2018.

  1. Janneman

    Janneman 2nd gear

    Aattelin käyttää nyt laatikon lattialla niin tarvis momentit tietää vetolevylle sun muille killuttimille mitä irti pitää käyttää. 4l80e ja 6.5td on työn alla.
     
  2. Janneman

    Janneman 2nd gear

    Entä kestääkö jakis paikoillaan tunkin varaan ottaa koko esityksen? Just oon tekemässä tunkkiin levyä millä ois tarkotus laatikon öljypohjasta laskea alas koko möykky. Vai pitäskö jakis irrottaa erikseen?
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Ota jakis vaan ensin. Aika kuvioita saat tehä, jos pakettina meinaat saada alas.
     
  4. Janneman

    Janneman 2nd gear

    Mikä se on englannin kielellä tuo vetolevy? Pitäs ne momentit jostaki löytää että sais tuon laatikon nostaa paikoilleen.
     
  5. Karpov

    Karpov Gearhead

    Flexplate?
     
  6. Janneman

    Janneman 2nd gear

    Kiitoksia. Nyt löyty jostaki foorumilta vetolevyn ja kampuran pulteille 90nm. Vielä ku löytys vetolevyn-turbiinin pulteille. Tais syykin selvitä miksi stefa vuotaa laatikosta. Turbiinin kaulalle oli kulunut ura eikä turbiini ollu oikeen jämäkän tuntunen laatikossa ollessaan. Ilmeisesti jonku puslan varassa pyörii? Taitaa olla isompi remontti eessä.
     
  7. Janneman

    Janneman 2nd gear

    Jaahas. Viikon nyt ajellu ja öljyt pysyy koneessa ja lootassa. Yllättävän nätti homma käyttää loota pois. Vielä ku ois nosturi.. Sattusko jollaki oleen paria laatikon pulttia myydä? Oli vissiin edellinen asentaja hyytyny kesken kaiken ku oli neljällä loota kiinni koneessa.

    Siinä ku äimistelin auton alla loota irrallaan niin huomasin että tihkuu öljyä kansien suunnalta. Onko nuo ruukannu kannen tiivisteen välistä vuotaa vai tuleeko lie imusarjan tiivisteistä? Ei maahan asti tule mutta kone on melko töhnässä.
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Imusarjan tiivisteistä ei öljyä tule... Kannen välistä saattaa itkettää vähän kylmänä. Öp-anturi voi valskata vähän. Kierroslukuanturin/öp-driven tiiviste voi vähän vuotaa. Ja jos painottuu kuskinpuolelle, niin öljyjäähyn putket/letkut mehii.
     
  9. Janneman

    Janneman 2nd gear

    Kummaltaki puolelta näky tulevan. Eikö sitä huohotus ölsää voi tulla imusarjalta. Näytti että vois sieltä imasarjan alta tulla. Pitää työntyä pää eellä sinne väliin kattomaan. Missä se kiekka-anturi on ja mikä on öp-drive?
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Kone on ummessa imusarjan alta, ei siellä ole sillai reikää öljytilaan. Ruiskupumppu voi vuotaa naftaa, ja sen pumpun jalan tiiviste voi vuotaa öljyä sinne keskikaukaloon kans. Venakoppien sisäreunojen vuoto päätyy kans sinne keskelle, ja sieltä kaikki koneen takapäähän.
    Öljynpaineanturat vähän kusee, se on kuskinpuolella takana päällä. Öp-drive on siis samalla kierroslukuanturi, se on siellä takana vähän oikeella puolella "virranjakajan paikalla". Käyttää siis öljypumppua, ja sen yläpäässä on se kierrosanturi.
     
  11. Janneman

    Janneman 2nd gear

    No nyt ilmesty tippa mustaa öljyä auton alle. Pitää tutkia vuotaako uudelta kampuran stefalta. Meinasin että vuotasko imusarjan tiiviste ku ei sitä öljyä valumalla tule. Eikö siellä imusarjassa kuitenki oo sitä huohotuksen mukana tulevaa öljyä..
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Turhan kaukaa haettua. Ei siitä huohotusöljystä enää imusarjasta riitä vuodettavaks. Kyllä sille vuodolle on paljon todennäköisempiäkin paikkoja.
     

Kerro tästä muillekin!