Monellako rakenteilla sbm stroker

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja vinkkeli, 8.3.2008.

  1. f-85

    f-85 Gearhead

    BDF! Kai lähetit bush nuoremmalle viestiä, eikös se piä vielä sitä listaa pahan akseleista?
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kiina kuuluu siihen jo. Tai no, se vähän riippuu vuosittain kauppataseesta kuuluuko vai ei. Mut joo, tuli osallistuttua tollasen rajenteluun itekin tossa syssyllä, ja siitä varmaan tulee oikeenkin kelpo ja pirteä katumoottori. Lukemat oli ihan hyväksyttäviä ja todennäköisesti paranee vielä toisenlaisella imusarjalla ja pakosarjoilla.
     
  3. jaketin

    jaketin Gearhead

    itse kyselin eilen us-partsissa stroker osien hintaa. hieman yllättäen osat olivat halvempia, kuin luulin 8)
     
  4. vallu340

    vallu340 1st gear

    Itelläkin tarkoitus toi 340 stroukata parin vuoden sisällä, tai sitten hankkia jostain 360.
    Millasiin tehoihin ootte päässy?
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mitattua, 468 hevosvoimaa, 664 nm vääntöä. Väittäsin, että riippumatta siitä kuinka paljon painoa tolle kopalle lopulta tulee, sillä mennään 11 aikoja vartilla, ja jos siitä tulee oikein kevyt kolkutellaan kymppiä.
     
  6. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    mikäs kampura näissä strokereissa sitten kestää...?
    entäs lohko,
    Tuossa vertailin itselle jo tuttua omaa 360 lohkoa ja kaverin 400 isolohkoa, täytyy kyllä sanoa että on tuo pikkulohko hiukan ohutta tekoa kun vertaa tuohon isoveljeensä.
     
  7. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Pikku "LOHKO" kestää erään Mopar asiantuntijan mukaan noin 2hv per kuutiotuuma, silloin oli puhe 340cidistä ja siis vakiolohko ilman mitään nelipultitusta tai girdleä.
    eikä varmaan paljon mene metsään ja nythän puhutaan noin suurinpiirtein.
    Ja vakiokoneenkin varmasti rikki saa :rotfl:

    mitkäs kannet siinä "vipottajan" projektissa on onks se rakennettu ihan sekakäyttöa silmälläpitäen vai vaan radalle,
    voitko hieman raottaa muitakin kyseisen koneen sisuskalujen"salaisuuksia" :eek:
     
  8. ply72

    ply72 1st gear

    asiasta toiseen mutta tuosta Hughesista täytyy mainita että tilasin alkutalvesta tohon störreblokiin mekaanisen noksun+nostajat niin tuli viikossa tänne Etelä-Lappiin, rahti hinta oli vähän korkeahko mutta tosin pakettikin oli iso ja nuo tejän paketithan vasta isoja onkin (vaikka lohkot pieniä, heh heh) niin rahtikulut on sitten varmaan toisarvonen juttu tässä tapauksessa :odroll:

    noo, anyway, asiallisesti myös vastailivat sähköpostilla kaikkiin mieltä askarruttaviin seikkoihin , suosittelen Hughesia lämpimästi :pinup:
     
  9. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    mä otan merirahdilla joka on tääläkin mainostavalla yrityksellä muistaakseni alk.70e taikka Cambrialla 150e/kuutio,
    tulee aika paljo muutakin tavaraa. eli kuutio tulee kyllä täyteen :lol:
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Yleisesti kai ollaan sitä mieltä, että n. 550 hepan tuolla puolen aletaan kaivata vahvempaa lohkoa. Ei se mikään käsikranaatti ole, joka välttämättä sylkee heti sokan poiston jälkeen, mut ennemmin tai myöhemmin on luvassa ongelmaa. Ton ne huomas jo 70-luvulla kun pikkulohkoja alettiin tekemään nascariin, ja sen takia markkinoille tuli sitten saatavaks noita tuhdimpia race lohkoja. Naapuritallissa on 600+ heppanen 340, joka on kestänyt, lohko on tehty huolella ja muutettu milodonin splayed pukeille. Siitäkin on ameriikan sedät eri mieltä, parantaako vai huonontaako se tilannetta, kun ohueen valuun porataan reikiä pulteille.

    Kun toi stroukkimotti ei oo mun, niin en mä viitti siitä sen enempää spekuleerata; kannet oli helmisen kevyesti kairaamat RPM:t. Motti tuotti ihan hyvin, mut mä oon varma, et parilla pikkumuutoksella tuottaa vielä huomattavasti enemmän. Vähän se jäi ehkä vajaaks siitä mitä mä kuvittelin, mut meni kuitenkin sen yli, ettei mitään oo varsinaisesti vialla. Dynotukseen oli tietysti varustauduttu asianmukaisesti ja mukana oli peräti kahdet peltisarjat ja kaks kaasaria. :rotfl: Seuraavalla viikolla kun sattu naapuritallissa vilkaseen, ni siellä olis ollut ainakin kolmenlaista imusarjaa jne, jotka olis ehkä saanut lainaks ja joita ehkä olis kans voinut kokeilla. Mut silleehän toi menee; kyllä tolla tollasenaankin pärjää ja joutuu opettelemaan vähän ajamista.
     
  11. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    No täytynee sitten omaan laittaa ainaskin hivenen betonia ja mainstudgirdle :(

    jos sattus palasetloksahtaan niin hyvin että niitä tarttis :oops:
     
  12. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Mää rupean ihan masentumaan näitä teidän juttujanne lukiessa :( Omaan 360 koneeseen sain vasta nuo RPM kannet ja jonkinlaisen miedon virinokan, mutta kun en ole vielä päässyt testaamaan tien päälle niin huolestuttaa jo ettei siinä piisaakaan puhti mihinkään... Vaikka tehoa pitäis olla parisen sataa enemmän verrattuna siihen kuinka kulunut ja ankea tuo kone oli kun sen hankin. Kai se täytyy sitä strokeria ruveta suunnittelemaan tästäkin yksilöstä.
     
  13. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    multakin puuttuu vielä kaikki pyörivät :oops:
    kun vaan herra hughes vastaisi spostiin nopeasti. niin pääsisi asiaan. eli tilauksen tekoon.
     
  14. MR.YELLOW MAN

    MR.YELLOW MAN 1st gear

    Eipä sitä isolohkoa ois koskaan keksittykkään jos pienestä sais ison ja joka kestäis vielä pitkään. Mut hyvä öljy auttaa aina. Liukuu paremmin...
     
  15. 69

    69 Gearhead

    Mää kävin testaan tänään päivällä. Ihan tyytyväinen oon tohon 340 kierrosherkkyyteen. Kyllä se kakkosella kaasuusta hyvin sutii 8) tie oli kuiva.
     
  16. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Strokerisetin hinnalla kätevä tekee turbosarjan ja saa siinä samalla muutaman hevosen enemmän :D
     
  17. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    vähän ot mut kyl niillä mennään kovaa vakio iskullakin...kun on vaan sopivat palikat ja säädöt kohillaan.on tullu nähtyä sellanenki tilanne jossa 360 vakio iskulla laahaavalla nokalla ja rautakansilla pesi alukantisen strokeri rullanokka vehkeen...ja autot oli +-100kg
     
  18. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    kyl mullakin hyllyssä oottelee 6/71 :wink:
    miksei strokeriakin vois turbottaa :lol:
     
  19. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    heh...toi bloweri unohtu muuten mainita vakioiskukoneen osista... :rotfl:
     
  20. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    :soosoo: :poff: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!