Monellako rakenteilla sbm stroker

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja vinkkeli, 8.3.2008.

  1. duster70blower

    duster70blower Gearhead

    318->390 herätetään jälleen eloon. Ei vielä ens kesänä, mut...
    kuvassa väärä imusarja, Victor tulee...
    [​IMG]
     
  2. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Nostetaas tätäkin! Elikkä mistä tuota 360 stroukki sarjaa kannattaa alkaa kattomaan? jos Jenkeistä tilaamaan alkaa... Halvallahan ei saa parasta :lol: Löysin meinaan halvimman sarjan johkin 800-900usd hintaan :eek:
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tarvii selvittää ekaks se, et minkälaista sarjaa ylipäätään tarvii, ja sit et mitä se sarja sisältää. Tietty jos kriteeri on vaan "paras", ni sitte voi puhuuu jostain 5000:n luokkaa olevasta hinnasta billet akselilla, Oliverin veiveillä ja hifimännillä. Mut jos riittää ihan valuakseli, -männät ja SIR veivit, niin noita sarjoja halvimmillaan saa alta tonnin. Ite tilasin tollasen setin muscle motorsista missä se makso 1200, mut on tsekattu ja puntitettu. Mielestäni hinta oli enempi kun kohallaan. Jos tollasen halpissarjan ostaa, ni kantsii tosiaan huolella kattoo laakerivälykset jne, ja puntittaa ne myös. Ens lauantaina olis sisäänajo dynossa tolla stroukkerilla, et sit samalla näkee mitä se työntää. Toivottavasti edes saman verran mitä vakio 340; puristuksii on pikkasen vähemmän, nokka aavistuksen isompi ja muuten sarjoja, pakoputkii, imusarjaa, kaasarii myöten alkuperäinen "museomoottori".
     
  4. jussi68

    jussi68 1st gear

    Mulla on tulossa 383 / 496 stokeri. Valitsin 440 sourcen stroukkisarjan. 440 sourcen Stealth kannet, Edelbrokin RPM imusarja,Holley tuplapumppukaasarin kireetä nokkaa ym,ym. Alkaa tulla -68 Newportin takaosassa olevista suuttimista iloinen pörinä. Ja rengaskauppias alkaa morjestaan... :D
     
  5. jussi68

    jussi68 1st gear

    44o sourcen sarjat koneen koosta riippumatta 1950$ + laakerit 50$
     
  6. cuda69

    cuda69 Gearhead

    kyllä mulla tuli sourcen sarjan mukana myös laakerit.
     
  7. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    no jos aatellaan et tost 408 stroukin päälle lyötäis vielä 6/71 tai 8/71 ahdin... Puristukset näyttää noilla valmiilla sarjoilla menevän aikast ylös? ja jos ny otetaan tehotavotteeksi 600hp...voi tietty olla aika raju 8)
     
  8. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    en paljon enempää uskaltais orkkis lohkoisesta edes ottaa... :-?
     
  9. vani91

    vani91 Gearhead

  10. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    no ihan hyvinhän toi museomoottori työnsi :D

    http://jymy1.typepad.com/blog/2011/01/dyno-session.html
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    niijoo, taishan se jo kakskurkkusenaki antaa enempi mitä oli toi tehdasteho...
     
  12. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    juu, hyvin työnsi kahdella kurkullakin... taisi olla jotain 325 hv, ja vielä paremmin, kun saatiin ne neljä muuta kurkkua mukaan. Siinä vaiheessa kun vika löytyi, niin vitsailtiin, että eikös ne tehot pitäis nyt olla luokkaa 3 x 325 hv

    miten muuten toi six pack vaikuttaa koko pakettiin varsinkin stroukkikoneessa... lähinnä vaan ajan takaa, kun lukemat oli niin mukavat, että varmaan tuolla six packilläkin oli osuutta asiaan?

    Tehdasversioissa 340:n tehoerot nelikurkkusen ja six packin kesken oli jotain 15 hv luokkaa. Tosin noihin tehdaslukemiin ei varmaan ole paljon luottamista, kun varsinkin siihen aikaan speksit tehtiin tarkkoituksenmukaisesti (mm. saastemääräykset ja SCCA kilpailutoiminta). Ja erosihan toi TA-motti perus 340:n kesken myös sylinterinkansien osalta mutta off set set up keinujen osalta ei varmaan ihmeitä tehnyt varsinkin, kun ei noita kansia ollut portattu yhtään tehdasversioissa.
     
  13. 69

    69 Gearhead

    Minkäslaista stroukki sarjaa suosittelisitte 340 .030 ylikoossa, edelin 340 kannet, vakio ö-pohja. Lähinnä edullista, eikä haeta "viimesiä" heppoja vaan kuluneen orkkis akselin tilalle uutta.
     
  14. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

  15. 69

    69 Gearhead

    Jep, kyllä se nyt näyttää siltä et stroukkikerhoon liityn minäkin. Keskimmäiset runkolaakerit kuparilla ja akseli tietty sökö. Kun saan purettua ni lohko vietävä koneistamolle tarkistukseen onko runko linja suora.
     
  16. 69

    69 Gearhead

    416 akselia,veivit, 9,7 puristeiset männät, näitä on tarjottu.
    Tässä miettinyt mitä toi sit tulee muuta vaatiin, varmaan nokka xe274 jää liian miedoksi? Entä riittääkö 650 carter avs?
    Tai miten toi kone noilla kamoilla pelittäis? Kierroskoneesta maamoottori?
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Riippuu tietty mitä korvataan. Varmaan ihan kelpo paketti tulee noilla. Luonteeltaan pitäis olla kuin vakiomottori, voimaa vaan kosolti enemmän, eli kierrosalue laskee. Kyllä 650 kaasari riittää,ehkä jossain 500 hepan jälkeen rupee oleellisesti jarruttaa.
     
  18. 69

    69 Gearhead

    Eli vakio 3.31 kampura, vakio veivit ja 10.2 puristeiset trw 2316 takomukit museoon.
    Uus kokoonpano olis, eagle 4" valuakseli, scat i-beam veivit, kb356 hyper männät. Noi kb männät on näköjään puolet kevyemmät trw verraten. Tosin puristus vähän laskee. 9.6?
    Muita romuja ko. koneessa edelin 340 kannet, air-gap imari, comp xe274, 1.5 crane gold keinut, hp ö-pumppu, flowtech peltisarjat. 4-speed ja 3.55 välitys.
    Saisko noista +400hv? 5500rpm?
     
  19. 69

    69 Gearhead

  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kyllä, vaatii tosin säätöä..., ne palotilat ei oo tasasyvysiä jne.
     

Kerro tästä muillekin!