Moottorin kulma GM korissa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Procharged Vette, 2.10.2022.

  1. Procharged Vette

    Procharged Vette 2nd gear

    Lähes heti Firebirdin hankinnan jälkeen silmäni pisti moottorin kallistukseen. Kuuluuko olla näin tehtaan jäljiltä että kone on kallellaan oikealle. Esteettisessä mielessä ei ole väliä mutta vaikuttaa ilmanputsarin kohdistumiseen konepellissä ja vielä tärkeämpi asia, pitkillä peltisarjoilla maavara on pienempi oikealla puolella. Tätä ongelmaa jo korjattiinkin niin että kollektorien päitä nostettiin pari senttiä ylemmäs ja viime talvena kun kone oli pukissa, pistin pari shimmiprikkaa korvakon ja lohkon väliin. Kuitenkaan ei vieläkään ole suorassa vaan vaatisi oikeanpuolen korvakon siirtoa.

    Korvakoissa ja palkissa on useita reikiä mutta mielestäni siirto seuraavaan reikään olisi ollut liian iso porras.
     

Kerro tästä muillekin!