Moottorin valinta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sampop, 22.9.2003.

  1. sampop

    sampop 1st gear

    -63 Impalan kone toimiiihan hyvin vielä vähän aikaa, kunnes joutaa pois. Sitten juuri maalattuun ja läpikäytyyn autoon pitäisi ruveta uutta moottori-laatikko yhdistelmää haalimaan.

    Koska haluan että ajan kuluessa autostani tulee ns. täydellinen peli, aiheuttaa moottori tietynlaista päänvaivaa. Olen näitten jenkkivehkeitten kanssa pelannut tavalisen vähän, enkä oikein tunne moottoreiden tai laatikoiden ominaisuuksia enkä niitten hankintakanavia.

    Mahdollisuuksia on kai seuraavat:
    -Tehdaskorjattu
    -Projekti jonka joutuu käymään läpi
    -Purkuna jostain kolarivehkeestä (-90-luvun alumiini 350?)
    -Suomi, Ruotsi vai Ameerikan ihmemaa
    Ja ominaisuuksia:

    -Riittävä teho matkantekoon ja kaupunkiin, ei kuitenkaan mihinkään kisailuun.
    -Toimintavarmuus
    -Kohtuullinen kulutus
    -Mielllyttävä ajettavuus (tämä koskee etenin loodaa)
    -Hinta/laatusuhde

    Siis mikä kone olisi sopivin. Tietääkös joku jotain totaalista saittia tai kirjaa Chevyn koneista vai onko jonkun pää ladattu täyteen tietoa asiasta?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Täydellisyydestä voit olla varma vain, jos itse teet.
     
  3. Holley

    Holley Gearhead

    Holleyn 600 ei ollut taloudellisin, mutta mikkikannet 1,94/1,50 64cc palotiloilla, Performer nokka & imusarja sekä pukinsarvipakosarjat antoivat n.250 hv ja moottori pyöri alle 500 tyhjäkäyntiä. Tämä yhdistettynä TH 350 -lootaan oli yhdessä Chevy II:ssa erittäin toimiva paketti. Ehkä nykyään ostaisin jonkinlaisen ruiskun, jos tekisin vakiohkoa konetta.
     
  4. sampop

    sampop 1st gear

    Näinhän se lienee. Valitettavasti saattaa olla kysymys täydellisestä epäonnistumisesta. Heh heh.

    Semmoista vaan aattelin että hommaan ei varmaan kannata tarttua ostamalla jotain aihiota ja kalliita osia, ymmärtämättä onko palat tarkoituksiin sopivia.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    isolohko!!
     
  6. Roc

    Roc Gearhead

    Jos on liikaa rahaa niin uudesta firebirdistä/camarosta/corvetesta LS1.
    Ei vie liikaa pensiiniä ja tehot riittävät varmasti semmoseen mukavaan matkantekoon.
     

Kerro tästä muillekin!