1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Moottoripukin pultit!

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jenkki Jesse, 4.12.2018.

  1. Jenkki Jesse

    Jenkki Jesse 1st gear

    Elikkäs potilaana isolohko chevy 454. millaiset pultit tartten moottoritelineeseen?
    Kiitos jo etukäteen!
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Moottoritelineeseen tai -pukkiin saat letukan koneen kiinni 3/8 UNC pulteilla, pituuden varmaan tiedät itse parhaiten.
     
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Vähintään pultin halkaisijan verran kierteelle, ni siin on kaikki kierrekestävyys mitä on tarjolla. Pitäis riittää ihan täysin, ei tarvi mitään erikoispultteja.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Mopareissa ainaskin voi hyödyntää pitkät vesipumpun pultit tossa pukkiin asennuksessa, liekkö Chevyissä kanssa moisia mitä voi hyväksi käyttää?
     
  5. paja1

    paja1 Gearhead

    Ei oo kun korkeintaan startin pultit missä mitta riittää ja niitä vain 2.
     
  6. Skigu

    Skigu 1st gear

    Täytyy olla eri mieltä, jos on m10 metrin syvä kierrereikä ja siihen ruuvataan kierretanko metriin asti niin kyllähän sen irti repiminen enemmän voima tarvii kuin 10 millin syvyydestä.
     
  7. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    Se kierretanko katkeaa ennemmin kuin rikkoo kierteen ja nousee ylös.
    Riippuen tietenkin missä materiaalissa se kierre on.
     
  8. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Niin, no niin. Pultti katkee ennen kuin kierre pettää. Eli jos kierrettä on reilun halkaisian mittasella matkalla, niin se kyllä riittää yhtälailla kuin se metri, jos ruuvin vetolujuus pettää ensin.

    Edit. Nopeammat on nopeampia..
     
    rb tykkää tästä.
  9. Jouni_K

    Jouni_K 3rd gear

    Ja jos se kierretanko kestää katkeamatta, niin se venyy niin paljon että se on rikkonut kierteet reiän suulta paljon ennekuin alkaa edes ottamaan kunnolla kiinni siellä metrin syvyydessä.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    [​IMG][​IMG]

    Pulttia koitettiin vedellä ulos reiästä joka oli tehty viallisella koneistustapilla. Epäilynä oli, että tulisi vetämällä ulos kierteet mukanaan. Ei tullut. Ei tarvinnut metrin mittaista kierrereikää.
     
    sämpy, Powerstroke, Mikkis ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. renttu81

    renttu81 2nd gear

    Totta. Sitä metrin tumppia kiertäessä pois joutuu vähän käyttää lihaksia enemmän ku 10mm. matkalla.:D
     
  12. mopo-ukko

    mopo-ukko 3rd gear

    Kaks kierrettä ja loput mielen rauhan takia....
     
  13. valtsu67

    valtsu67 3rd gear

    Tuohon olen nyrkkisäännön kuullut, että 1,5x ruuvin halkaisija kierrettä riittää uusissa osissa.
    Mielenrauhan takaamiseksi itse käyttänyt 2x halkaisija. pitemmästäkään ei ole haittaa. Joskus voi sattua viallisia ruuveja kohdalle. Ja vanhassa raudassa voi kierteen alku olla kulunut. Ihan sillä.
     
    jarona, xarper ja artsiracing tykkäävät tästä.
  14. Mörkö-74

    Mörkö-74 3rd gear

    Mutterit on yleensä 0.8xkierteen ulkohalkaisija, ja ne riittää pitämään vedon niin että ruuvi katkeaa ennen kuin kierre korkkaa. Miksi siis sen syvemmälle kiertämään...
     
    sämpy ja xarper tykkäävät tästä.
  15. rb

    rb Gearhead

    Valurauta on valurautaa, et mielenrauhan vuoksi 1,5 x
     
  16. hantta

    hantta Gearhead

    jos haluaa palettiin mukaan vauhtipyörän, on hyvä kikka männäntappi väliin ja startin pultit, 4 pulttia riittää, jos konetta pyörittelee.
     
  17. Skigu

    Skigu 1st gear

    Ei muutako leuka rintaan ja jne... :oops:
     
    renttu81 tykkää tästä.
  18. hantta

    hantta Gearhead

    Sen verran tarkennusta, jos pukin ja koneen välissä on männäntappia tai muuta fylliä, varmuuden vuoksi kaikki pultit ;)
     
  19. sangi74

    sangi74 3rd gear

    No ei kait NY sentään kaikkia miks?
     

Kerro tästä muillekin!