Moottorityöstön hinnat! !!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jimsgarage, 3.3.2006.

  1. jimsgarage

    jimsgarage Gearhead

    Ei ole todellista.. Kävin kysymässä valurautakannen (rivi-6) ja venojen kanssa niiden työstöhinnan. Tarkoituksena oli plaanata kansi (valmiiksi jo suora), venttiilien ja kannen seetipintojen hionta.. 193e!! :mad: :mad:

    Tämä siis Tamperelaisessa polttoaineen nimen mukaan nimetyssä. Olen aikaisemmin jokunen vuosi sitten asioinut Turun päässä työstöliikkeissä ja vaikka opiskelin silloin niin ei se TODELLAKAAN ole maksanut näin paljon. Mistä johtuu alytön hinnan nouseminen?? Työnä kyseinen operaatio ei ole kovinkaan haastava..

    Ajattelin, että tässä olisi käynyt joku väärinkäsitys ja soitin vielä naapurikunnan moottorikorjaamoon.. vähän yli 210e ?? hä??

    Tässä olisi todellakin "helpon" rahan teko mahdollisuus..

    Samaan hengenvetoon vielä, että tietääkö kukaan Tampereen seudulta jotain työstöfirmaa, jonka hinnoittelu perustuu jonkinnäköiseen todellisuuspohjaan..

    -- Jim --
     
  2. Nappula

    Nappula Gearhead

    Ylöjärven Moottorityö Oy
    Mikrotie 9
    33480 YLÖJÄRVI
    03-348 5843

    Tuolta olen saanut hyvää palvelua sopivaan hintaan mutta tuskin tuokaan mikään halvin ole
     
  3. SC 285

    SC 285 1st gear

    Ei muuta kun ostamaan työstökoneet ja tekemään sitä helppoa rahaa... :rotfl:
     
  4. Nappula

    Nappula Gearhead

     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Aika paljon tosiaan,mutta ei aivan älytön hinta kuitenkaan! Koneistusten hinta on noussut kyllä kovasti viime vuosina,eihän esim.sbc:n veiveillekään kannata tehdä enään yhtään mitään kun kiinan veivejä saa 200e/sarja ja ainakin noissa meille tulleissa veiveissä pituus oli sama ja painoero keveimmän ja painavimman välillä 2,4g ja alapesät oli pyöreät! Veikkaisin että täällä tuon kannen koneistus olis luokkaa n.150e. Totta puhut,kyllä koneistamon listahinnoilla pärjäis ja vaikka tekis vähän allekin!
     
  6. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    moottorityöstön hinnat

    Mikähän siinä on, ettei mistään haluta mitään maksaa?
    Oletan, että kaikki kuitenkin haluavat osansa tarkasti oikein tehtynä. Tarkkuus vaatii huolellisia mittauksia ja hyvillä laitteilla tehtyä työtä.
    Samat inisijät tuntuvat olevan myyjiä taitavampia hinnoittelijoita kenen hyvänsä myymille tuotteille ja palveluille muutenkin. Itse he tietysti saavat aina liian vähän palkkaa?

    Lopuksi totean, minulla ei ole osaa eikä arpaa minkäänlaisen työstötoiminnan kanssa, joten ajatukset kotiinpäinvedosta takasin sinne, mistä ne pulpahtivat.
     
  7. RAIVO

    RAIVO Gearhead

    Tän otsikon alle sopii varmaan nääkin tänään kysytyt hinnat eräässä pääkaupunkiseudun koneistamossa, jossa käytin irrotuttaa kanget ja männät toisistaan...

    Toi homma ei kustantanu kun 3e kappaleelta, mut kun kysyin mitä maksaa jatkossa homma kun pitäs kankien pesät oikaista ja uudet männät laittaa kiinni (jahka kankia on hieman hierottu ja punnittu yms.), niii meinasin lentää selälleen ku sanovat et: uudet männät kiinni 15e kpl ja pesien oikaisu+ pulttien vaihto 18e kpl (kertokaa kahdeksalla mielessänne...) :mad: :eek:
    Koneen liikkuvien tasapainoitus oli muuten muistaakseni 110e mihin olin kyllä varautunu, mut noi pienemmät hommat.... voi perjantai sentäs on hinnat noussu siitä kun viimeks markkaaikana jossain kylläkin kaukana kehä3:sta teetin moisia edellisen kerran...
    :odroll:

    Muuten sain kylläkin hyvää ja asiallista palvelua ja jaksettiin vastailla kyssäreihin et ei siinä mitään mut silti... ei auta vissiin kun kaivaa kuvetta kevään mittaan ellei joku tiedä halvempia vertailuhintoja kertoilla...
     
  8. mke77

    mke77 Gearhead

    dekki-pinnat, sylinteriputket,nokka-laakereiden laitto,kampilinjan tark,kankien-,runkojen kaulat, kansienpinnat, seetit, ohjurien vaihto(omat osat) 890€ oldsin kiukaaseen tosin mottia ei ajateltukaan toista reisuu ottaa pois ihan äkkiä....nii siis pelkkä koneistus-työ koneen kappalat makso 1490€ ? ja vakio kone..........
     
  9. RAIVO

    RAIVO Gearhead

    Okei, mä en itke sitten enempää!!! :oops: :rotfl:
     
  10. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Montakohan kymppitonnia pitäis sijoittaa siihen että sais hommattua asianmukaiset työstökoneet jolla homman tekis.. ja sitten jonkinlaiset tilat pitäis ostaa tai vuokrata missä homman suorittaa.. sitten pitäis vähä mainostaa että ihmiset tietää että täällä tehdään tällaisia töitä..!
    :eek:
    ..sitten odotetaan pöydän ääressä puhelimen vieressä rummuttamassa sormillaan pöytää että "miksei kukaan soita..?"
    :odroll:
    ..ja sitten kun se asiakasryntäys alkaa niin kaikki pitää saada valmiiksi "ensviikoksi" ja tottakai takuutyönä.. kiva siinä ohessa kuunnella pajalla vierailevien turistien vinoilua "kalliista työstä" ja "helpon rahan tekemisestä.."

    ..ja kotona odottaa monta suuta ruokittavana..?!!!
    :poff:

    Joopajoo pitäisköhän vaihtaa alaa ja ruveta tekemään sitä helppoa rahaa..?! :wc:

    nojoo, myönnetään että joissain tapauksissa koneistamot vois ehkä tarkistaa hintojaan mutta silti.. :-?
     
  11. jimsgarage

    jimsgarage Gearhead

    :eek: Ei tässä tarkoitus ollut riitaa haastaa vaan ihmetellä rahan arvon kasvua ..

    Onhan yritystoiminassa tietysti omat riskinsä. Niitä asioita en lähde edes kommentoimaan. Tässä oli kysymys työn vaikeusasteesta ja siihen suhteutetusta korvauksesta..eli mielestäni työn hinta on ainakin tässä tapauksessa pikkasen liian kova.

    -- Jim --
     
  12. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    2005 Kouvolan aikuiskoulutuskeskuksessa 12 valve V6 kannet, venttiilityöt 40, tasohionta 60, varaosat 10, tarkoittanee puhalluskaapissa käyntiä.
     
  13. Jhuuskonen

    Jhuuskonen 1st gear

    neloskoneeseen kampuran kiillotus, tasapainotus, vp:n kevennys, tasapainotus, lohkon dekkitason tarkistus, hoonaus, uudet männänrenkaat, kannesta siivu pois, venojen ja seettien hionta 550€
     
  14. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Käytimme juuri fordin 1.3 kent moottorin hämeen dieselissä , loppusumma oli yli 4000Euroa. Hmmm. paljonkohan tehdasuusi moottori olisi maksanut...

    Eikä todellakaan hi-po, vaan ihan vakio osilla. Männät on varmaan kultabillet mallia
     
  15. rocketman

    rocketman Gearhead

    oon ihmetellyt ihan samaa. Etenkin hintojen yhdenmukaisuus eri yritysten välillä pk-seudulla sai mut epäilemään "moottoriexpertti" -yhteisön olevan kartellirengas. Jopa niin paljon, että heitin asiasta suivaantuneena pari vuotta sitten lyhyen sähköpostin kilpailuvirastoon. Soittelivat perään ja totesivat, että merkkejä kartellista on mutta heillä on muita isompia tutkimuskohteita niin paljon, ettei tällaiseen ole aikaa.
     
  16. keimo

    keimo 3rd gear

    moparin short blockin hintoja katsoo niin ei paljon kannata ruveta koneistaa vanhoja osia. tainnu markka hinnat muuttua suoraan euroiksi
     
  17. ´71 formula

    ´71 formula Gearhead

    Mikäli en väärin muista, niin eikös yritykset joudu vielä nykyäänkin maksaan verojakin, että ei ne kai saa pitää edes niitä kaikkia rahoja edes ittellänsä.
     
  18. jimsgarage

    jimsgarage Gearhead

    Jeps.. Kyllähän yritykset joutuu veron maksamaan, mutta eipä se veron määrä ole yhtään noussut, mutta työstöhinnat ovat. Edellisissä viesteissä oli maininta tuosta yhden ketjun lähes dominoivasta asemasta ja hinnoista...ei hyvä..

    Tässähän rupeaa oikein tosissaan miettimään jos potkaisisi oman puljun pystyyn ja rupeasi tekemään perustyöstöjä harrastajaystävälliseen hintaan...

    -- Jim --
     
  19. Fastback

    Fastback Gearhead

    Siinäpä se on. Potkaisee puljun pystyyn, satsaa koneistusvärkkeihin puolen omakotitalosta ja sitten pitäisi pystyä harrasteystävälliseen hintaan. Joku tuossa yhtälössä ei toimi. Jos tarvittavat koneet ja kiinteistö omasta takaa tai velattomalla pohjalla niin sitten se harrastajaystävällinen hinta voi toimia.
     
  20. jimsgarage

    jimsgarage Gearhead

    Eli kun puhuin perustyöstöistä en tarkoittanut mitään 150 ke työstölaitteita.. Ja idea tässä mun kommentonnissa oli se että markka-ajasta siirtyminen euroaikaan on nostanut hintoja todella paljon.. Ja että onko kukaan muu huomannut samaa seikkaa moottorityöstön piirissä..
     

Kerro tästä muillekin!