Moottorityöstön hinnat! !!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jimsgarage, 3.3.2006.

  1. kime2

    kime2 Gearhead

    Mitähän tuo lohkon tasojen hionta mahtais tulla maksamaan siellä,kun pitäis ottaa toiselta puolelta 0,4mm:iä ja toiselta 0,6mm:iä? Koneena pikkulohko-chevy
     
  2. Jarmo Y

    Jarmo Y 1st gear

    Eiköhän noin kevyen lohkon oikaisut jää alle 100 euron.
     
  3. malonari

    malonari 1st gear

    Kreula nimisessä paikassa täällä Porissa maksoi kannen plaanaus
    markan aikaan 150mk eli Lapuan hinnat on kyllä halvat jos nyky
    päivänä selvii kyseisestä hommasta 25 euron hintaan :eek:
     
  4. SRV

    SRV 1st gear

     
  5. timotn

    timotn 1st gear

    Oulussa crossin (125) sylinterin poraus ovh 55€! Hintassa sijaitsee, nimeä mainitsematta...
     
  6. keimo

    keimo 3rd gear

    löytyiskö yhteystietoja?
     
  7. lätyskä

    lätyskä Gearhead

    Sepen paja :Seppo Halttunen 09-2755415 Kauppatie 4 Hyrylä

    -L-
     
  8. Beeascona

    Beeascona 1st gear


    Samassa lafkassa 8 venttiili kanteen k-linerien asennus 128 euroa, mielestäni tuo on jo ryöstöä. :soosoo:
     
  9. Mopar

    Mopar Gearhead

    Eilen hain lohkon Vammalan moottorikoneistamosta. Runkolinjan aar poraus/linjahoonaus 440:seen 225€. ( 5140 steel pukit, noin 1,25mm ylimääraistä).
    Tänään mittasin ja reiät oli ilmoitetussa mitassa ja pyöreitä. Täydet pisteet tälle firmalle.

    http://groups.msn.com/brushland/rojekti ... PhotoID=37
     
  10. exo

    exo 1st gear

    oulussa tuli hintaa koneelle n.950€...nää koneistettiin..
    -lohko 0.30 ylikokoon
    -kampura 0.10 kauttaaltaan
    -venttiiliohjarit
    -seetipinnat
    -kannen oikominen
    -kk tappien irroitus/asennus uusin mäntiin

    en tiiä onko kallis vai halpa...sen tiedän et buickin "naulapää" ole mikään helpoimpia koneita koneistaa
     
  11. veekasi

    veekasi Gearhead

    Kyllähän se välillä hirvittää noi hinnat, mut kuten monet jo kirjotti, niin asetuksiin menee aikaa. Vanhat kannet vaatii aina asennusjigin ja kun höylätään rautakansia niin kone pitää putsata alumiinista ja vaihtaa terä kiveen.
    Kansien teosta sen verran et tommonen Centronic seetien hionta masiina maksaa jotain ~20 000EUR, terät maksaa $$$ ja jonkun pitäis osata vielä käyttää sitä. Venttiilien laitosta...kansi puretaan, lukkouria voi joutua viilaan, pestään, venttiilit lasipuhalletaan, pestään, hiotaan käsin(koneella) yksitellen ja pestään. Kasataan ja koeponnistetaan. Vehkeet kuluu, tarvikkeita menee, koneet kuluttaa sähköä, halli pitäs lämmittää, maksaa vuokrat, alvit, koneistajalle pitäs maksaa liksaa+kulut valtiolle, ja varmaan omistajalle pitäs jäädä vähä lisäarvoa(voittoa). Onneks ei tarvi kovin usein tehdä remonttia, kun tekee kerran kunnolla eikä yritä säästää sitä kymppiä vääräs paikas!
    Tulee mieleen eräs autosähkökorjaamo, kun asiakas ihmetteli miks puolen tunnin duunista+yhdestä osasta velotetaan xxEUR, niin vastaus oli jotain et voit sä viedä sen muualle missä ne korjaa sitä 10h+5osaa ja velottaa xxxEUR, ammattitaitokin maksaa! Elämä on!
     
  12. cmro85

    cmro85 Gearhead

    kyselin juuri sbc koneen koneistusta eri paikoista. r-koneistus olisi varteenotetaava vaihtoehto. eli stressiporaus, linjahoonaus, kansitasot, tasapainoitus, nokkalaakereiden asennus, pinnapulttien asennus ja sisältää koekasauksen ja mittapöytäkirjan välyksistä tekisi 1100euroa. en pidä hintaa pahana mutta matkaa on yli 600km ja joutuu hommaamaan kuljetuksen edestakaisin. onkohan moni käyttänyt konettaan tuolla ja miten on onnistunut? joutuisin muuten käyttämään konetta eri paikoissa koneistettavana kun täällä lähin painoitus onnistuu kokkolassa. sitten pitäisi porauttaa eripaikassa ja linjahoonata. sen jälkeen kasaus ja kansitasojen mitoitus. tulee maksamaan reilusti enemmän.
     
  13. lammaspaimen

    lammaspaimen 1st gear

    Eipä nuo hinnat pahoja oo nykyään, viime keväänä hiotin nokan ja nostajat GT-motorsissa 233 ekua.
    Olivat jaksaneet laitella perusympyröihin 0,5 mm eroja ja hioo 2 millii pienemmäks ku markka-aikaan, onhan siinä kovempi homma tehä kaikki erikokoseks ja hioo enemmän ainetta pois.
    :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

    Mitäs mestoja suosittelette nokan hiontaan, vai onko kaikilla semmoset autot, mihin saa vauhtiputkista. Pitäskö munkin hankkia?
     
  14. Mopar

    Mopar Gearhead

    Kysyhän täältä meidän kylän virittäjiltä.

    http://personal.inet.fi/kilpailu/racing/
     
  15. chevy76

    chevy76 1st gear

    Vein tänään itsekin Astron kannet hänelle..Katsotaan mitä sälli saa aikaan.. ;) Tuntui ainakin sellaiselta vanhan kansan mieheltä jolla on rautainen ammattitaito ja pitkän linjan kokemus.. Kaksi kantta 4,3 kutosesta niiden tasohionta, sekä venttiilien ja seetien hionta yhteensä 220e.

    Ennenvanhaan sain kova maineiselta koneistamolta Imatralla kannentaso hionnan 80-100mk..Tänä päivänä summa taitaa olla sama, mutta rahan arvo eri.. :( Toinen pulju olisi ottanut hommasta 180e/kpl. Muiden hintaa en kysynyt..
     
  16. kime2

    kime2 Gearhead

    Ei ole r-koneistuksen hinta paha! Meillä samanlaiseen maksoi tasapainoitus siellä 230e särötarkistuksen kera(männät ja veivit oli valmiiksi painoissaan) lohkotasojen lasku 165e/aution auto ylivieska(huippulaatuista työtä näytti tulleen sekä silmällä,että mitalla),meillä ei tarvinnut linjahoonata,mut eikös se ole sellaista 200e luokkaa paikasta riippuen? Nokkalaakereiden asennus maksoi 50e! Olisko tuo cmro85 helpoin ratkaisu viedä koko lava kiitolinjalla keravalle ja takaisin? Minusta tuo on kohtuhintainen ja kenellä muulla on stressilevy ja tasapainoitus mahdollisuus V8:lle?
     
  17. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Nokkalaakereiden asennus R-koneistuksessa 60e.
    Ei paha,kun ottaa huomioon että tarttee erikoistyökalua.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ammattitaitoinen ja kuitillinen duuni Suomessa on tietyn hintaista, se on vaan hyväksyttävä asia.
    Omaa sbc mosaprojektiani, (joka ei ole onneksi mikään erityisen kiirellinen juttu) kävin laskelmat läpi vanhan lohkon kunnostamisesta +tekemisestä strokeriksi ja taskulaskin näytti että vanhasta chevyn pikkulohkosta ei kannata tehdä kuin viinipullo-teline :)

    Oheinen GM:n 4-bolt crate lohko on siis hoonausta vaille valmis 4.00 std porauksessa ja nokkalaakerit + pakkasproput on paikallaan. Valujälki on ihan hyvää , samoin on koneistusten tilanne. Kaveri mittasi samanlaisen omansa ja totesi sen olevan oikeissa mitoissaan joka paikasta.

    Suomalaisten jälleenmyyjien kautta tuon verollinen & tullattu hinta on noin about 800e

    Summitin katalogin tiedot lohkosta
     
  19. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Crate lohkot ja jopa prepatut crate mosat lienevät aika potentiaalinen vaihtoehto, mutta siinä vaiheessa alkaa kanssa pientä ihmistä ottamaan otsalohkosta kun hoksaa että omasta projektista ei voikaan pataa vaihtaa vaan on pakko käyttää sään raiskaamaan pannua %-menetysten pelossa...eli pistetään pennoset jonoon ja mietitään mitä tekis, vaikka rahaa voisi säästyäkin melkeen kun ostaisi valmiina...

    ...vai kuinkas simppeli tommonen aftermarketti lohko on tehdä koodeja myöden originaalin lohkon näköiseksi? :p

    -JJ-
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo,minäkin ostin n.4 v. sitten uuden ho.puolimoottorin-koska oli halvem-
    paa kun koneistuttaa pytyt ,ostaa männät ja kampura jne...
    ja vanhat osat myydessäni korjauskuntoisina niistäkin sai jotain.
    nii.kysehän on sbc. ja uus puolimosa makso 15800 mk.
     

Kerro tästä muillekin!