mopar 318 öljytilavuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja MASI9, 16.9.2008.

  1. MASI9

    MASI9 Gearhead

    No huh, huh. ihmettelin kun mulla kone työntää öljyy imusarjanpäälle jostain aika reilusti. Äsken valutin öjyt pois, niin öjyä tuli 8,5 L .Olisko mulla ollu edellinen omistaja laittanu hiukka liikaa öljyy koneeseen :mad: ?
    Nyt en taida enää luottaa tohon mittatikkuun.
    Eli paljon 318:n öjytilavuus on ilman suodattimen vaihtoo (tähän hätään ei oo semmosta uutta) ?
    Ja paljonko öljyy menee suodattmen vaihdon kanssa ?
    :eek:
     
  2. slant

    slant Gearhead

    Taisi olla n. 4,5 litraa öljytilavuus mutta en muista oliko siinä jo suodatin mukana. Onko sulla orkkis öljypohja vai liekö tilavuutta kasvatettu?
     
  3. MASI9

    MASI9 Gearhead

    Ihan orkkis on.
    Kiitos tiedosta. Pitääpä laitella uudet öljyt ja raaputella tikkuun oikeet merkinnät.
     
  4. RB-440

    RB-440 1st gear

    Eräänlainen nyrkkisääntö on, että aikas harvoin vakiomallisella öljypohjalla olevassa jenkissä on edes täydet 5 litraa öljyä.
     
  5. jussi308

    jussi308 1st gear

    k

    Ohjekirja kertoo että 3,8 litraa ja suodattimen vaihdon yhteydessä siihen lisätään n. litra.
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Liki kaikki mopsin vanhemmat tuotantomotit on yks ameriikan gallona + suodatin.
     
  7. KALE

    KALE Gearhead

    Jos käytössä oma polttoainepumppu niin on voinu mennä kalvo
    puhki ja työntää bensaa öljynsekaan. Näin syksystä bensaa menee sinne muutenkin kun ryyppy pysyttelee auki pitempään.
     
  8. jussi308

    jussi308 1st gear

    l

    En tarkemmin tiedä. Toi nyt oli meidän '90 Ramin (318) ohjekirjasta. Olisko siinä erikokonen ö-pohja kuin vanhemmissa, en tiedä :eek:
     
  9. 69

    69 Gearhead

    Olikos se gallona n.4pillu5 litraa. Mää olen ain laittanu mun rootgeen tasan 5 ja tikun mukaan olis hyvä.
     
  10. RB-440

    RB-440 1st gear

    Eiks se mene niin, että ameriikan gallona on jotain 3,8 litraa ja englannin gallona taas on semmosta 4,5 litran luokkaa?
     
  11. Ck

    Ck Gearhead

    1 US gallon = 3.78541178 litres

    1 Imperial gallon = 4.54609188 litres


    Ja tommosen 318 tilavuus on 1 US gallona + filtteri. Ja filttereitä on joitakin eri kokoja.
     

Kerro tästä muillekin!