Mopar 340HP valupakosarjat sopivuus ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mikaboy, 3.1.2012.

  1. mikaboy

    mikaboy 1st gear

    Tietoa vailla uusiin haasteisiin:
    Käykö kuvan 340HP valupakosarjat 360 moottoriin a-koppaan tehostetun ohjauksen kanssa ?
    Kuinka lähellä on kanavien koko verrattuna vakio 360kansien pakokanaviin ? [​IMG]

    Onko jollakin tällaiset pikkulohkon kanssa a-kopassa-70 lukulaisessa?

    Ja vielä viimeiseksi tällä erää ... mistähän näitä löytyisi ?
    Putkenlähdön suoranlaipan sisähalkaisija lienee jotain 60mm ?

    Onko tiedossa tällaisten "casting numbers" ?

    Oisko jollakin jopa kuvia tällaisista asennettuna a-bodyyn tehostajan kanssa ?

    Kiitoksia jo etukäteen asiantuntijoille.
    Jos löytyy infoa niin se on tervetullutta !
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Yhdet olen nähnyt ainakin -75 Swingerissä. Tehostajat ja 360 pikkulohko oli nokalla. Oli toimiva paketti...
     
  4. superbird

    superbird Gearhead

    Casting numbers

    2863549 right 68-70
    2863553 left 68-71
    3418623 right 71-73
    3614368 left 72-74 sama sarja 360 koneessa

    Naiden lisaksi loytyy muutamia E ja B-Bodyn numeroilla.
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kyllä ne sopii sekä tehostajan kanssa, että ilman. Öljynsuodattimelle tarvitset kääntöjalan jos ei oo, tai sit "etäsijoitetun". Kanavakoko ja 360:n tultua markkinoille jopa kansivalut ovat samat 340 ja 360 moteissa, vaan ekan vuoden imuvenat erikokoset. "Käyttöentisöidyssä 340" motissa noi ei antaneet kun vaan yli 30 heppaa vähempi kun perusmallin 1 5/8" primääriset peltisarjat, alaväännössä ero oli isompi kuin yläkierroksilla. Kumpienkin perässä oli sama putkisto ja vaimentimet. Mut ohan ne kivan näköset.
     
  6. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    jeps, ottaen huomioon, että noi valusarjat on aika hinnakkaat (hyväkuntoset maksaa varmaan jotain 500-700 eur), niin samaan rahaan saa kunnon peltisarjat (esim. Dougs... TTI menee vähän kalliimmaksi). Eli jos ei ole tarvetta säilyttää motin ulkonäköä alkuperäisenä, niin kannattaa panostaa kunnon peltisarjoihin.

    Tuossa vielä linkki dyno sessioon, jonka lopussa raportit valu- ja pakosarjoilla:

    http://jymy1.typepad.com/blog/2011/01/dyno-session.html
     
  7. Paukkulaakeri

    Paukkulaakeri 1st gear

  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    EI toi kuskin puoli muistaakseni kovinkaan ideaali ole niiden tulapnjohtojen kannalta.
     
  9. mikaboy

    mikaboy 1st gear

    kiitos hyvistä vinkeistä ja linkeistä ... mitäs mieltä ois laittaa lyhyet peltisarjat (?) ... autolla ois tarkoitus myös ajella asfaltinkin ulkopuolella, siksi tää valusarja villitys on nyt mielessä ...
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tosta tilaukseen niin ei tarvii öölifilsua siirrellä ja putket saa vedettyä minne haluaa.
    http://www.ebay.com/itm/New-Hedman-Bloc ... 0436642537 varmaan löytyy muitakin vaihto(hinta)vaihtoehtoja.
    Ja kait toi osaa kiertää myös isomman simpukan?.
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    uskoisin et minkäänlaiset centerdumpit ei toimi A-koppasessa etenkään kuskinpuolella.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tota pikkasen ihmettelinkin mutta en enää kun tavaa tarkemmin :rotfl: .
    Ei näköjään valmistajakaan tiedä.

    Ja tollanenkin löyty, universal over manufacturer :eek: .
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei noi blockhuggerit vaan taida olla vastaus vakio ohjauksella ja väntösauvoilla A-koppaseen. Moottoriin ne kyllä varmaan sopii.
     
  14. Joller

    Joller 1st gear

    Mulla oli hedmanin blockhuggerit 67 dartissa, kyllä ne sinne muutenm meni kivasti paikolleen, mutta kuskinpuolen pakoputken joutuu suunnittelemaan aika jännittäväksi, mutta kyllä ne sinne menee ja saa pelaamaan ja oli ne itse sarjat ihan hyvät sarjat, eivät vuotaneet ikinä ja laipat ym. oli asiallisesti tehty ja jopa pultit kesti paikoillaan napakasti ilman säännöllisiä kiristystuokioita mitkä taitaa olla aika yleisiä monien edullisempien peltisatsien kanssa.. Mutta kyllä silti mun mielestä kannattaa ennemmin sijoittaa johonkin esim TTI tekemiin sarjoihin tai vastaaviin..
     
  15. mikaboy

    mikaboy 1st gear

    joo ..ruuvaan nuo valmiina olevat Doug´s-peltisarjat Valluun niin pääsee asiassa eteenpäin :)

    kiitos hyvistä näkökulmista kaikille ... useammat eri kokemukset auttavat .
     

Kerro tästä muillekin!