Mopar 360 + edebrock performer kierrosongelmia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja GARAGE_INC, 4.5.2007.

  1. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Tämä on jatkoa tuolle toiselle topicille joka jo tuntui olevan väärällä nimellä vaikka periaatteessa haetaan samaa vikaa. (sb350 +db holley kierrosongelmia)

    Eli moparin 360 ei kestä antaa kaasua, mutta toimii muuten ok.
    Oireet prötääminen kun antaa kerrasta paljon kaasua, tai jos niittaa ajosta reilummin. pinta kaasulla toimii ok.
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Saa liikaa ilmaa verrattuna bensan määrään.
     
  3. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    niin

    Eli olisiko kyseessä suutin tukos/ imuvuoto/ bensantulo ongelma

    Bensaa tuntuu tulevan(ja menevän :D)

    Ja imuvuoto oireilisi enempi myös alhaisilla kierroksilla. ? tyhjäkäynti on välillä ehkä hieman tärisevä. kaljapullo pysyis päällä mutta keikkuen (voi olla ihan säätö kysymys,luultavastikin jopa, edelin säätöruuveissa ei ole niitä jousia joten herkästi muuttuvat)

    viittais sinne tukokseen (mutta kone ei toiminut toisellakaan kaasarilla,holley, ehkä ei vaan sopinut vaikka oli myös 360 koneesta, pienin virityksin, tosin huonommin virtaavilla kansilla)

    tästä eteenpäin.
    kokeilen tuota tukosta poistaa.
     
  4. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    mun oireilee samalla tavalla, 273 edel.perf. ja carter 600.
    lisänä kovemman kaasun käytön jälkeen sammuu. vastaa kyllä kaasuun hienosti mut kun kierrokset laskee tyhjäkäynnille niin sammuu.

    yksi vika jo löyty, imusarjan ja kannen välissä imuvuoto.
    kaasaria putsailtu ja pumppua vaihdettu ja muuta, mutta eipä nuo siihen auttanut. :odroll:
     
  5. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    mutta

    Loppuiko rötäys tuon imusarjan tilkkimisen myötä?
    vai miten vika löytyi/pysyi samana? Millainen vaikutus tuolla oli?
    juu pumput ja muut kaikki mitä tulee mieleen on kyllä tullu tutkittua täälläki :rotfl:
     
  6. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    Re: mutta

    ei ole vielä tilkitty, mutta eipä tuo varmaan käyntiä huononna ku saa alipaineet reeraan.. vika löyty ku täräytti auton käyntiin, ja suihki jarrukliineriä tms imusarjan saumoihin ja kuunteli samalla muuttuuko käynti jossain kohtaa. muuttuhan se, aika vähän, mutta kuitenkin.
    kokeileppa semmosta..

    niinjoo, jos sulla on jotain alipainelähtöjä siellä, esim jarrutehostin, niin tutkippa ne letkut ja liitokset. tai mahdolliset tulppaukset.
     
  7. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Juu, kyllä

    Joo on kokeiltu tuo spray suihkuttelu.. ja letkut yms. "helpot" paikat, ja vähä vaikeammatkin..
    ihan vaan varmistaakseni, kuuluuko jarrutehostimen letkun välissä olla takaisku venttiili? vai onko se "built-in"..?
    ei kyllä vuoda sieltämistään. En ehtinyt kahtella sitä roskaakaan, pitihän cruisingiin päästä, ja toimi hyvin motarillakin kun muisti vaan varoa kaasujalkaa :D
     
  8. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    ööh.. :eek:

    enhän minä ymmärrä noista tehostimista mitään..
    eikös ne ole jotain ämmien kotkotuksia, niinku kuorintavoiteet ja manikyyrit?

    :odroll:
     
  9. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    niin

    :odroll: tehostetut jarrutkin, jarruthan vauhdin surma.... :odroll: ?
     
  10. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Nyt kun tässä lopetin tuon vian suinpäin etsimisen, ja mietin hetken, taisi alkuperäinen vika koostua useammasta viasta. nyt kuitenkin kun joka paikka on koluttu, on meno parantunut paaaljon vaikka itse rötäysvika on olemassa. täänään putsaan suuttimet yms .
     
  11. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    joo..

    ok..
     
  12. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Joo, eli

    Elikä. nyt on tuo kaasutin avattu, ja putsattu ja ei ole likaa kyllä enää ainakaan tietenkään näkyvissä. Ja olen putsannut tuon toisessa topicissa neuvotun toisiopuolen ,myös muut paikat, ja nämä tästä edelistä,joka on uusi siis.
    Vika ei poistunut.
    Onkohan kyseessä nyt imuvuoto sitten. Imusarjan tulpat ja letkut, sekä kaasuttimen tiiviys on reilassa .Ei noita edes ole montaa noita tulppia ja on tiivistetty tasotiivisteellä.
    Onko yleistä että oireilee oikeastaan vasta kierroksilla, eikös tosiaan imuvuoto hankaloita jo heti tyhjäkäynnistä lähtien?
    Kyllä on piukassa tämä pulma. Tosiaan vielä, pintakaasulla saa irti kierroksiakin reilusti. Kohta annan olla ja ajan sitten nätimmin vaan :rotfl:
    Niin, ja kuuluuko jarrutehostimen letkun välissä olla takaiskuventtiili? ilmeisesti ei kuitenkaan?
     
  13. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    niinjoo, mun tosiaan ainakin haittaa imuvuoto jo tyhjäkäyntiäkin. mutta kierrosta kestää antaa enemmän kuin uskaltaa, ja vastaa kaasuun, kuten kai 273 kuuluukin.. erästä osakauppiasta lainatakseni: kiertä niin pergeleste, suorastta vingku. (huono turun murre imitaatio?)

    voikohan siinä olla jotain eroa, jos vuotaa esim eri paikasta, tai jos sun kaasari tuppaa enemmän kakkua sekaan, että jaksaa käydä tyhjäkäyntiä paremmin..?
    ääh, ei ymmärrä. gurut kertokoon..

    ja sekin voi olla että mulla on jotain muutakin pielessä, en vaan tiedä mitä.
    :odroll:
     
  14. 69

    69 Gearhead

    mulla alko imuvuoto ongelmat kun laitoin pakeliitti levyn kaasarin väliin.
    taitaa olla jotenki kiero. nyt jo toinen uusi tiiviste paskana täytyy vielä kokeilla tasotiivisteliimaa tiivisteen molemmin puolin vai koitaisko pelkällä tasotiivisteliimalla?

    edellinen tiiviste kesti pari viikkoo, mutta tänään annoin vähän hanaa 6000rpm. ja koti pihassa taas tyhjäkäynti kovin väkinäistä 400rpm.
    no sit taas ruuvaan isommalle tyhjäkäyntiä ja jarru bräkleeniä kaasarin väliin niin kierrokset nousi hieman. ei kun auki taas...
     
  15. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    nin

    Niin, mulla on edelbrockin sellainen "bakeliitti" Thermo-palikka välissä kyllä tuolla.sehän on itsessään jo tiiviste. En ole osannut epäillä oikein tuota kyllä syyksi kuitenkaan, minusta se oli tuollainen jo silloin kun sitä ei ollut vielä hankittu(tosin silloin oli neula jumissa uudessa kaasarissa , se ei kiehunutkaan, vaan lorisi :D) ja asensin tuon välilevyn sitten "turhaan". Tyhjäkäynti tuossa on aika "raskas" mutta ei heittele ja käy kyllä kaikilla yms (se taita kuitenkin olla ihan säätökysymys siinä)

    Voinhan mä tuota tasotiivistettä tietysti siellä kokeilla mutten usko että se sillä poistuu, aavistus vaan on sellainen. Mullahan nimenomaan toimii tyhjäkäynti ja osakaasu muttei täyskaasu.
    On tullut mieleen että joko ei saa bensaa, tai sitten vuotaa..mutta bensaa kyllä tulee , ja ei se kohokammio nyt ihan salamannopeasti tyhjene kuitenkaan.
    Ja itse ääni kuulostaa enempi konekivääriltä kuin suoranaisilta laukauksilta (back-fire tilanne)

    Sinänsä mielenkiintoinen ajatus että mun kaasari vaan jaksaa antaa rikasta/enempi kakkua tyhjäkäyntipiirille. (?) ja osakaasulla vaan jaksais sitten sillä laihemmallakin kulkea , mutta tositilanteessa ( tehontarpeessa) menee NIIN laihalle ettei yksinkertaisesti vaan toimi.. Onko tuossa teoriassa järkeä? Taitaa minustakin olla tuo tyhjäkäyntipiiri aika paksulla nyt.
     
  16. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Hmm

    Osaako jokin sanoa onko yllämainittu teoria edesmahdollinen?
     
  17. Hai

    Hai Double Gearhead

    Korkeilla kierroksilla pienet imuvuodot ei pitäis vaikuttaa mitään.
    Tarinan luettuani ehdottaisin tarkistamaan imuventtiilien jouset ja venttiilit.
    Jo pelkkä jousen "kuoleminen" tai katkeamien tekee tuon.
     
  18. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    hmm

    Venttiilijouset on uudet , kuten ohjurin kumitkin. Kannet oli irti. Ehjät venat ,ja muut hilppeet. Tuota on siis kokeiltu.

    Voiko nokka-akselin ajoitus olla kuienkin juuri sen hintsun verran pielessä että aiheuttaa tuon. Putkeenhan tämä ei ammu, tai ei sitä ainakaan kuule sen imutrötäämisen takaa. jakoketjun uusin kyllä tuossa ja minusta se oli tarkistaessanikin ok. montako milliä se saa olla pielessä merkeistä , ennen ongelmien alkua?
     
  19. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    Mä olen Jykän kans samaa mieltä,joka lähinnä kaasarin toisio bensalinjojen kohdalta kiinnosti toi tukkoisuus,mutta kaikki se polttoaineen puutoksen todellisuus vaan siinä tapauksessa,että sytkälaitteiden teho on riittävä kovilla kierroksilla/kuumassa koneessa(kovan paineen alla),koska jos tulppa/tulppia "tippuu" pois pelistä prötää aivan varmasti.Mutta sit toi jako,sehän on joko oikein tai väärin,et siis ole täysin varma ????

    T.Hessu
     
  20. harzam

    harzam 3rd gear

    Kerrotko vielä mitä vaihdoit/teit, ennenkuin tuo ongelma ilmeni?
    Ilmeisesti imari, kaasari ja nokka on uusittu? Ja kannet käytit auki myöskin ennen tuota ongelmaa ts. ongelma ilmeni noiden toimenpiteiden seurauksena?
    Melkeinpä kehoittaisin ajoittamaan nokan ihan astelevyn kanssa. Onko jakopää säädettävä? Eli onko kiilauria useampi kuin yksi, tyyliin -4, 0, +4 astetta? Ei kai sen nyt noin hurjasti pitäisi vaikuttaa jos nokka on ajoitettu esim neljä astetta pieleen, mutta jos olet kämminyt asennusvaiheessa reilumminkin niin tuollaista rätkätystähän siitä saattaisi seurata.
     

Kerro tästä muillekin!