Mopar 360 + edebrock performer kierrosongelmia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja GARAGE_INC, 4.5.2007.

  1. jthrbt

    jthrbt 1st gear

    b

    Ei sun tarvi kaataa mitään mihinkään, vaan usko nyt kolmannen kerran kun sanon. Ota bensalinja jus ennen kaasarian auki ja tuuppaa siihen letku ja letkun toinen pää vaikka johonkin litran pulloon, missä tietysti benee. pullo roikkumaan vaikka konepellin tuulihakaan, jos ei ole jotain tyyppiä sitä perkeleen leiliä sulle pitämässä. Kun olet ton kokeillun niin sit lähetän sulle etuvastuksen, mikä varmasti pelaa blasterin kanssa. Miksi olet tilannut puolan ilman etuvastusta?
     
  2. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    hmm

    En tilannut puolaa. Ostin tiskiltä, ja "toimii ilman vastusta"...

    Eipä ollut sitten sekään tosiasia.

    Mäpä kokeilen tuota sun jippoa heti kun mahdollista.
     
  3. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    Tota toimii ilman etuvastusta ne mullekin tyrkytti pk.seudun vauhtikaupoissa ilman parempaa tietoa,niillä on varmaan ollu joku plaster 2 puolien "myyntikampanja". :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  4. greenrtse

    greenrtse 1st gear

    minä poistin koko etuvastuksen msd,vehkeitten laiton jälkeen (Al6,blaster II ja msd ready to run jakaja)
     
  5. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    Niin pitikin poistaa , koska noissa msd sytkylaitteissa on luultavasti kaikissa sisäinen vastus.
     
  6. gomopar

    gomopar Gearhead

    Msd toimintaperiaate on kaiketi hiukan poikkeava normaali sytkään verraten. Normaalisti puolalle viedään jatkuva virta ja se katkaistaan kärjillä tai syttypoksin transistorilla ja tästä syntyy induktiivisesti korkea jännite joka puolalla muunnetaa tuonne 15 - 40 kV tuntumaan ja kipinä räpsähtää. Msd lataa boksin sisällä kondensaattoriin korkean jännitteen invertterityyppisen hakkurivirtalähteen avulla ja sytytyshetkellä kondensaattorin varaus puretaan puolalle. Puolan plusnapaan tullee luokkaa 500 V jännite joka muuntuu puolan muuntosuhteen mukaan korkeaksi jännitteeksi kipinää varten. :odroll: :odroll:

    Tästä syystä msd ei tarvi vastusta ja samaisesta syystä kiekkamittarin piuhoja ei tule kytkeä puolalle vaan Msd boksissa olevaan tach -liittimeen.
     
  7. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Ok...

    Ok. Tilasin tänään vielä uuden jakajan ja paketissa(mopar perf) on myös muut romppeet mukana, boxit yms. Uusin nyt tuonkin siis jokatapauksessa. Ensi viikolla pitäis joku ilta kuulua joko taputusta kun homma toimii tai pirunmoista kiroilua :rotfl: :rotfl: .

    Mutta saanpahan suljettua pois vioista jakajan/boxin ja muut vehkeet.
     
  8. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    hmm

    Ihan vaan tarkistaakseni, kumpaan suuntaan tuon pyörijän pitää pikkulohkon jakajassa pyöriä. myötäpäivään?
     
  9. 69

    69 Gearhead

    kyllä
     
  10. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    jep

    jepjep niin pitikin
     
  11. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

  12. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    hmmm

    näin kommentoitiin sitä etuvastus juttua tuolla MSD kotisivulla.
    siis Msd Blaster 1-2-3 puolista.


    "Stock Applications
    The following Blaster 2 Coils are supplied with a 0.8 ohm ballast resistor and a terminal and boot to fit most applications. The ballast resistor must be used with stock Points Ignition and Mallory Unilite applications.

    NOTE: These are the same coils as the other Blaster Coils, except they are supplied with a ballast resistor."



    Eli mikäli autossa on kärjet, tai malloryn unilite, tarvitsee etuvastuksen.
    Ei ilmeisesti siis alkuperäiselle kärjettömälle tarvitse erikseen etuvastusta.
     
  13. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    hmm

    Nyt on uusi jakaja ,vastus ja boxi, tulivat pakettina. Ei toimi. Myös puola kuumenee hitosti. Sain boxista tällin kun nojasin siihen jakajaa kiristäessäni, ja kun kokeilin koskea puolan minus napaan, kävi samoin, tuli sähköt sormille.
     
  14. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Mitkäs systeemit siihen nyt tuli, joku mopar performancen paketti vai korvaava jakaja joltain muulta valmistajalta? Ei sen puolan kuuluisi kuumentua kohtuuttomasti. Rupeais kuulostamaan että sähköpuolella on jotain häiriötä. Onhan niin yksinkertainen perusasia kunnossa että koneesta on kunnon maadoitusjohto koriin ja akusta taas koneeseen?
     
  15. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    HMM

    Joo, kyllä on maadoituskaapelit kiinni paikoissa, joissa ovat aina, siis joskus aikoinaan toimivanakin olleet. Mopar perfin paketti kyseessä. Sellainen, jolla voi korvata vanhan kärjettömän, tai muuttaa kärjettömäksi kärjellisen. Eli tavallinen jakaja , oikeastaan vaihtuu vain boksi ja esivastus erilaisiksi. jotakin tosi outoa tuossa nyt on tekeillä. nyt heitin ainakin se vanhan esivastuksen paikoilleen. muutoksesta en tiedä, kovasti on kuumentunut, oli siellä mikä puola vaan... ääääh sulatan koko auton.
     
  16. harzam

    harzam 3rd gear

    Miten paljon se puola kuumenee? Kärsiikö siihen edes koskea? Kyllä mullakin on aina ihan kohtuullisesti puola lämmennyt, mutta jos siinä ympärillä voi pekonit käristää niin sitten aletaan mun mielestä olla kuumana.
     
  17. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    Re: hmm

    Mä kokeilisin tollasen tilanteen jälkeen maadottaa jakajan paremmin koriin ( itselläni kun alujakaja ja -imukansi,niin epäilytti jakajan rungon maadottavuus ja parani selvästi "lisämaadotuksen" laitolla jakajan rungosta suoraan koriin )
     
  18. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    hmm

    Joo, voisihan tuota kokeilla kyllä. siinä jakajan kyljessä on varmaan joku hyvä paikka mihin saa kiinni kaapelin.
    Mulla on muuten muistaakseni se akulta tuleva miinuskaapeli kytketty tietty koriin, ja myös moottoriin, ,mutta moottorissa se on kytketty kannen päätyyn. Minähän vaihdoin tiivisteet kansiin, jotka olivat ennen peltiä, nyt sellaiset moternimmat. Eikös tuo kansipahvi materiaali periaatteessa hiukan heikennä maadoitusta itse lohkosta, vaikka siellä onkin pultit yms tietysti johtamassa?

    Boxissa muuten ei ole kuin 4 napaa, vanhassa olisi 5 napaa käytössä mutta ohjeet vaan totesivat tuon yhden navan olevan tarpeeton... (?)

    Joka tapauksessa viat on samat kuin oli vanhoilla vakioillakin..
     
  19. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    No , heh , ei pekonit sentään paistu, mutta ei siinä kärsi pitää sormia kiinni kauaa, alkaa polttaa kunnolla.. viimeksi mulla on jossain lämmennyt puola noin, jos on ollut kärki vehje ja sytytys virrat päällä kauan esim parkissa, kone käymättä(ja kärjet olleet kiinni)

    Mutta ei kärjettömällä pitäis noin käydä....
     
  20. gomopar

    gomopar Gearhead

    Re: hmm

    Ei tarvitse maita lainkaan tuo jakajan runko. Kärkijakaja tarvitsee.
     

Kerro tästä muillekin!