Mopar 360 lämpöongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja topparius, 14.6.2018.

  1. topparius

    topparius 2nd gear

    Autoon vaihdettu juuri uusivesipumppu jakoketjun vaihton yhteydessä. Lämpöongelmia oli jo ennen ketjun vaihtoa.

    Lämmöt pysyy reilussa 90 paikallaan ja ajossa, mutta jos vedättää rullaa niin sen jälkeen lämmöt nousevat lähelle 120 ja kiehuu oikeasti eikä ole mittari vika. Lämmöt laskevat noin 100:n nopeasti kun antaa kaasua. Sammuttaessa kiehuu imusarjassa termarin alla. Mistä vikaa etsis?
     
  2. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Perus ennakko. Varmista ettei hori ilmaa ala, bypas tai lämppärin letkulta.
     
  3. marko84

    marko84 2nd gear

    Onhan termari paikallaan?
    Syylärin huuhtelu, millo tehy viimeks? Täältä löytyy käytetty alusyyläri jos tarvetta.
     
  4. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Ettei sulla ois jäähdyttäjä finaalissa, mulla oli samoja oireita, ei oo enää kun ostin oikean kupari/messinki jäähdyttäjän.
     
    xarper tykkää tästä.
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Ääni kanssa kunnon kupari jäähylle tommosen halppis alumiinisen sijaan. Hyvin jäähty betonoitu moottorikin toukokuun helteillä.
    Joku Chevellen vissii uudelleen kennotettu syyläri.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kai syylärin korkki toimii?
     
    xarper tykkää tästä.
  7. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Hyvin on pelannut alumiiniset jäähdyttimet. Tosin aivan halvimmat yleismallit on kokeilematta. Champion ja us radiator on aivan ok. Muista syistä johtuvia lömpöilyjä on kyllä ollut. Ehkä ir lämpömittarilla alaletkusta pääsee jyvälle jäähdyttimen tehosta.
     
  8. topparius

    topparius 2nd gear

    Vaijdettu uudet vesiletkut ja syylärinkorkki. Oireet jatkuu.
     
  9. topparius

    topparius 2nd gear

    On termari paikallaan
    Minkä kokoinen syyläri löytyis ja hinta?
     
  10. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Mitä siinä on perus ennakkoa. Vois olla jotain 10-12 suht vakiossa koneessa. Tsekkaa se ja kaasuttimen seossäätö sekä jäähdyttimestä tulevan veden lämpötila ennenkuin heität lappua mihinkään muuhun.
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Meneekö alavesiletku ruttuun kun antaa kierrosta?
     
  12. topparius

    topparius 2nd gear

    Toi olin tarkoitus tänään katsoa ku dampperiin pitäs uus nollakohta etsiä niin jäänyt. Kusee merkit. Tyhjäkäyntiä jo rikastettu. Tää auto tai no huono asentaja hankki mut nyt sairaalaan. Olin testilenkin jälkeen laittamassa ilmanputsaria kiinni ni ylävesiletku ampu irti ja nesteet kasvoille.
     
  13. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Ai saakeli. Kyllä näiden rysien parissa sattuu ja tapahtuu. Mulla tosiaan ratkesi lämpövaivat säätö jutuilla.
    Siinä ongelman parissa painuessa tuli hankittua viskoflekti. Siitä se varsinaisesti ei ollut kiinni vaan ei siitä haittaakaan ole. Onhan se vähän järkevämpi kuin kiinteä ropeli.
     
  14. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kokonaisennakko välille 30-36 ilman vacuumiennakkoa ni menee kohilleen. Ja säädön jälkeen vacuumi ported lähtöön. Mikäli kilistelee rasituksessa voi ennakkoa pienentää, ei kumminkaan alle 30. Ja pintakaasulla jos kilistelee säädetään vacuumikelloa.

    Olettaen tietenkin ettei ole imuvuotoa ja seokset sun muut kohillaan ja tulppina Championit RN12YC:D
     
  15. xarper

    xarper Gearhead

    Voihan champion fanaatikot :rotfl:
     
  16. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Ei välttämättä mene joissain tapauksissa pitää muokata jakajaa että saa perusennakon hyväks.
    Mä teen vähän toisin perin.
    Laitan sopivan perusennakon millä kone tykkää rytkyttää joutavaa, sitten katon maksimin. Rajoitan tarvittaessa 34 asteeseen.
    Siitä on hyvä lähteä säätelemään.
     
    Jussi289, Jukka 63, kapa73 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Näin joutu itekkin tekee tällä kertaa, huomattava ero oli 10 ast vs 20 ast perusennakolla toimintaan. Kok. ennakko sit 36 ast.
    Mutta toimiihan tommonen vakiomottu sillä perus 10/36 (mulla oli ainaskin näin) mutta kai se paremminkkn vois toimia pikkasen isommalla tyhjäkäyntiennakolla ja aikasemmin tulevalla max ennakolla.
     
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kokonaisennakko, vain maksimi asteluku millä tulee parhaimat tehot yms ulos. Siitä ylitse on turhaa. Eli jos 34 on paras, on turha laittaa 36 tai 38 yms.
     
  19. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ei jos hifistellä haluaa, ni voihan sen toisen jousen poistaa jakajasta... Mutta peruskäyttöön ja suht vakioon menee niin hyvin kohilleen ettei lämpöongelmia ole ja joutavaakin käy hyvin.
     
    xarper tykkää tästä.
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Ite puljasin just kans jousien kaa ja sain aika mieleiseks nyt, vähän pitää vaan hitsitä ottaa pois et pääsee tohon 20/36, nyt on jotain 24 tjsp tyhjäkäynnillä, paremmin käy sillä 20.
    Ei tosta varmaan persdynolla voi koskaan saanoo onko sen se 34, 36 vai 38 paras.
    Ja etanolilla ei ollu vissiin niin nuukaakaan ainaskaan Engine Mastersin dynossa.
     

Kerro tästä muillekin!