Mopar 360 lämpöongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja topparius, 14.6.2018.

  1. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    Lohkon vesikanavat täynnä ruostemujua?
     
  2. topparius

    topparius 2nd gear

    Konetiskiaineet kiertäny pari kertaa jo ja eka kerralla tuli aika paljon mujua, mut toki toi on vielä mahdollista.
     
    Muokattu: 16.6.2018
  3. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ei lähde millään Fairyllä, vesiprikat pois ja rassaamaan, nimim. kokemusta on ;)
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Mistä lähtien fairy on ollu konetiskiainetta?
    :poff:
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  5. hantta

    hantta Double Gearhead

    Samantekevää, ei lähde konetiskiaineella. P.s meillä on Fairy konetiskiaine ;)
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    No vittu niin on meilläkin :poff:
    Fairy Platinium siinä lukee.

    Anyway kyseessä on ne jauhekonetiskiaineet mitkä aivan eri myrkkyä ja niillä lähtee kyllä paska kiertoon.
     
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Olen ottanut moppen koneestani vesiprikat pois, ja hakannut ruuvarin kanssa ensin isommat, loput huuhdellen, tiukkaa ruostemöhnää.
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei vaikuta syyläriongelmalta. Eihän olis jossain vaiheessa vaihtunu koneeseen sopimaton liian iso hihnapyörä vesipumpulle? Pumpun disaini ja sen pyörintänopeus on kuiten jokseenkin tarkasti haettu kohdalleen.
     
  9. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Noihin ei sillein isompaa mahdu. Pienempää kammenpyörää siihen saa.
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onkos mopareissa samaan lohkoon eri suuntiin pyöriviä pumppuja?
     
  11. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Se ruostemuju pesii siellä lohkon takaosassa kun kone on kallellaan hiukan taaksepäin, eikä se sieltä millään mömmöillä lähde liukenemaan ainakaa kovin helposti ja vaikka liukeniskin niin kaikki ei tuu huuhtelemalla pois. Vesiprikat irti ja kunnon painepesuri huuhtelua pistemäisellä suihkulla niistä vesiprikan reijistä sinne lohkon sisään niin saa suurimmat mujut irti sieltä takaosasta, sit tietysti viälä yläkautta huuhtelua ja uudet prikat sekä jäähy nesteet.
     
    xarper ja hantta tykkäävät tästä.
  12. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Onhan se termari oikea/toimiva? Ja V8n syylari? (Tos avattren vehkees oli kutosen syylari ja nippa nappa riitti, ei kiehunut mutta turhan kuumana kävi...)
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    On, mutta ovat todella harvinaisia ja prkleen kalliita. Kun ovat messinki tjsp venekäyttöön olevia.
     
  14. topparius

    topparius 2nd gear

    Uskon että on, samat oireet oli vanhalla termarilla. Pitäs olla v8 jäähdytin. moottori on kyl ramblerissa. Mutta mittojen mukaan sama syyläri on 360 amc:n kanssa. Toki on mahdollista et se lämpenee vähemmän kuin mopari. Ajattelin kokeilla ilman konepeltiäkin kun saan naaman kuntoon. Aika ahdas konehuone et jos ei vaihdu siellä tarpeeksi ilma.
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ok, sit ei käy sitä ku esim. Chevyissä vahingossa. Kiilahihna vs. moniura, pumput pyörii eri suuntiin.
     
  16. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Jaa notta Raimossa ahtaasti, voiphan se olla et ilma ei vaihdu riitävästi. Kaveril oli stroukki Mustangis lämpöongelmia ja konepellin "reiityksellä"+pakosarjojen kääreellä korjaantu.
     
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Eikö noi konehuoneen lämmöt oo enemmän noita peltisarjojen ja virimoottorien ongelmia? Ei luulis olevan ongelma valusarjoilla.
     
    Muokattu: 2.7.2018

Kerro tästä muillekin!