Mopar 8.75 sure grip, välityksen vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Poni -69, 9.11.2013.

  1. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Millanen homma otsikon mukainen jobi on noin käytännössä? Nykyinen välitys 4.30 ,mielessä ois 3.55
    ja tää nykynen pitää sellasta kihnuttavaa ääntä nopeuden mukaan,senki takia pitää aukasta..
    Eli uus välityspaketti ja asennussarja,sit vetarit veks,möykky ulos,entäs sit..?
    onnistuuko homma suuremmitta ongelmitta noviisilta vai onko odotettavissa sutta ja sekundaa.. :eek:
    Mitä kaikkee otettava huomioon,tarviiko jotain erikoistyökaluja?
     
  2. OL

    OL Gearhead

    Irroita möykky pois,vaatii muutaman erikois työkalun ja merkkausvärin.
    Haapajärvellä vaikuttaa Aholan Korjaamo. Puhelin 040 0929196
    Siellä on vaadittavat työkalut ja osaaminen hommaan.
     
  3. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Vähäisistä kommenteista vois päätellä että viisainta ku vien möykyn Aholan Janille osaaviin käsiin..
     
  4. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Muutamia erikoistyökaluja tarvii, vähän hermoja ja joku haju siitä mitä pitää tehdä. Jos on kiinnostusta opetella ja hankkia työkalut niin suosittelen tekemään itse, mutta jos tarve on kertaluontoinen niin kannattanee käyttää jollain jolla noi edellämainitut asiat löytyy.
     
  5. OL

    OL Gearhead

    Joko hankit työkalut tai lainaat ne. Tai Janin mukana vaihdatat
    välityksen ja saat itsellesi samalla kuvan mitkä työvaiheet ja työkalut se vaatii.Aikaakin siinä menee hiukan myös.
    Seikkaperäinen selostus siitä on kirjoitettuna jonkin mittainen tarina.
    Tekemällä sitä ainoastaan oppii ja netistäkin saa jo jonkinlaisia ohjeita.Samoin välitysten mukana tulee joskus jotain ohjeita.
     
  6. speedwheel

    speedwheel 1st gear

  7. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Mites ku nykysessä yhtälössä 4.30 välityksellä ja 3500 stallin limpulla on nopeudella 55mph kiekat n. 3200 rpm ...
    Kuin pirusti toi turbiini luistaa sit jos välitystä muuttas esim 3.91 tai 3.73 saatikka 3.55 ..?
    Paljonko se "saa" luistaa.. ?
    Eli jos edes haaveilen välityksen muuttamisesta harvempaan ni tarvii sit unelmoida myös pienempi stallisesta turbiinista.. :eek:
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mä vaihdoin joskus 3.55 vällärin 4.10iin turbaanin pysyessä samana (stall samaa luokkaa kun sulla), ja kyllä ne matka-ajon kierrokset nousi lähes 1:1 suhteessa siihen muuttuneeseen välitykseen. Eli hyvin todennäköisesti sulla tekee saman mutta tietty toiseen suuntaan.

    (Vaikka tuossa muuttujia onkin, kone, minkälainen turbiini, auto/paino)
     

Kerro tästä muillekin!