venttiilijouset kai on suurin ongelma nykyään, mutta ei näitten kans tiedä , kyllä 6000 rpm isolohkokin joskus hajoaa... jos haluaisi ajaa oikein lujaa voisi hankkia pro stock hemi... niitä annetaan melkein ilmaiseksi nykyään en tiedä paljonko olis hommaa saada toimimaan turbiinin kans ja kuinka kapea teho alue niissä on mutta 1350 hp kuullostaa miehekkäältä tai tietysti pikkulohko p5 kansilla ,maksaa vaan tuplasti
Juu, tai sit tollanen vähän piristetty periaatteessa Chevyperusteinen 398 cid pikkulohko jonkun 1200 kilosen auton keulille niin eiköhän ehtis: http://www.steveschmidtracing.com/austr ... ock-record Tai sit vaan sutis
piruttain kysyin viime talvena paljonko maksais nickensilla vastaava...400 cid/1080 hp, lupasi alle 60 000...
Ihanan halpaa Ja siihen sit riittävän vahvat lootat, turbiinit ja muut voimansiirron muutokset päälle niin ei tarvis kotona kenenkään haaveilla ruokapöydässä muusta kuin kaurapuurosta ennen vuotta 2050 tai jotain
Niin, totta. Ei taida tänä päivänäkään löytyä vielä kaupan hyllyltä venttiileitä pneumaattisin jousin Tuosta oli puhetta jo joku vuosi sitten, kun eräällä Comppikuskilla oli pieniä ongelmia jousten kanssa... Hullua, että vieläkin vedellään giganttisilla jousipaineilla ja katkenneilla venttiileillä, kun tekniikka on ollut tuohon olemassa jo vuosia, muttei ole kukaan jaksanut tuotteistaa. Jotain hankaluuksia tuossa vissiin sitten lienee, mutta äkkiseltään tuntuis aika simppeliltä moinen viritys rakentaa. Luulis, että olisi myös kysyntää jos firma X noita myisi järkihintaan ja vaikka luokitettuna 15 krpm:lle ja siitä ylöspäin takuun kanssa. Tuohon vielä typpipullo ja letkut joka venan kylkeen, sekä ISO varoitusvalo jos paine tippuu jonkun rajan alle, niin pitäs pysyä romut konehuoneessa vaikka joku pieni vuotokin sattuu.
No mä luulen, että toi lausahdus: "Del West is proud to offer the only commercially available design and manufacturing team for pneumatic spring systems." -tarkoittaa sitä että se on myös ihan mielenkiintoisen hintainen pulju Ihme sinänsä, kun eipä noiden mitään rakettitekniikkaa luulis olevan. Kun miettii jotain kiisselin ruiskutuspumppua ja niiden toleransseja, niin eiköhän siinä yhdet vena"jouset" tekis jo sataan kertaan samalla energialla ja vaivalla.
Vähän samasta kielis toikin: Del West system was first used by Brian Hart Engines in their F-1 engine Tosin toi Hart toimitti koneet vaan sellasille hiukka pienemmille F1 talleille kuten Jordan, Minardi ja Arrows joten mikä jottei normivarakas (lue: pers'aukinen ) täkäläinen Streetti-tiimikin vois alkaa niiden asiakkaaks
No vaikkapa tältä samalta sivulta vähän alempaa eli tuollahan on jotain kalenterin tapasta : http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=209687 Ja aina sit kisojen ollessa taas lähempänä niiden järkkääjien sivuilta eli Hyvinkäältä tuolta: http://nncgarage.com/ Ja vaikkapa Kiikalasta sit tuolta: http://www.riversidecruisers.fi/ Ja sit niistä sarjakilpailuista tietenkin FHRA:n sivuilta: http://www.fhra.fi/ Ja West Coastista tuolta: http://www.sunrisecruisers.com/ Pääsiskö noilla alkuun :wink:
paljon muuten maksaa osallistuminen esim hyvinkään kisoihin? ja onko autolla muita edellytyksiä kuin että on leimassa ja tieliikenne kelpoinen?
osallistuminen kai parin kympin tienoilla ja streetmanissa kai jotain 5€/veto. Kyllä ne katastuksessa kattoo et jarrut toimii, vyöt on ja jonkunlainen ylivuotosäiliö jäähdytysnesteille ja huohotinletkut hyvä vetää johonkin purkkiin tai putsariin. Ei mitään mahdottomia.
hyvinkään streetslide on tosi mukava tapahtuma, ittekki ajanu monesti siellä. varmasti tänäkin vuonna mennään ajamaan pikkukoppasella gm:llä :wink:
Onko hyvinkään karkeloihin osallistumiseen muita vaateita, kypärä tms? Pitäs vaan saada autolle varttimailiaika haettua..
Kypärä, turvavyöt ja toimiva auto. Katsastettu ei tarvitse olla, kunhan näyttää katuautolta. Pitoa sensijaan ei ole minkäänlaista, joten ajallisesti toi on hakuammuntaa. Mä oon ajanu tuolla jotakuinkin sekunnin hitaampia aikoja kuin Alastarolla. Kokeilla toki kannattaa tuollakin, josko oikea kipinä syntyisi ja halu tulla isojen poikien sarjaan FHRAn kisoihin mukaan löytyisi. Siellä kun puitteet ja kalusto on vielä hiukan kehittyneempää
Mut tuolla olot vastaa normi katuolosuhteita. Ja tuntuu nopeemmalta kun auto jaksaa vähän suddata ja rata on kapeempi...
Saiskohan sieltä joltain kypärän vedon ajaksi lainaan? Jos se kipinä ei sytykkään niin ei viittis yhtä kertaa varten hommata omaa..