Mopar BB/SB vauhtipyöristä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 440Mag, 1.2.2016.

  1. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Nyt iski ajatuskatkos näissä manuaalijutuissa jotka on itselle vähän vieraita.

    Mulla on tommonen Hurstin bolt on setti http://www.hurst-drivelines.com/?page_id=2323 joka oli sellaisenaan valuakseli 360 pikkulohkon perässä.

    Nyt tuon jatkoksi tulisi sisäisesti painotettu 440 eaglen takoakselilla. Käykö tuo vauhtipyörä myös siihen? Jos, nollapaino tarvii ainakin varmaan tarkistaa?
     
  2. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mut mikä se ratkaiseva ero on? Kytkinkopassa on molemmat jaot startille ainakin 130 ja 143 vauhtareillle.

    Toi 360 (408) oli käsittääkseni sisäisesti puntissa myös.

    Jos kysytään näin; minkälaisen vauhtipyörän tarvin tuolle moottorille? Eaglen teräs akselilla sisäisesti puntissa stroukattu 440. Ja jos tuo 408 on myös ollut sisäisesti puntissa, onko vauhtipyörää mahdollista käyttää tuossa isolohkossa?
     
  4. pötkö

    pötkö Gearhead

    Jos kumpikin motti sisäisesti tasapainotettu ja vauhtipyörä nollassa niin käy.
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Noniin.

    Mistäs tiedän että tuo 408 oli varmasti sisäisesti painossa, kun ei ole koko konettakaan enää? Ei tuossa vauhtipyörässä ainakaan mitään painoitus limppuja yms ole. Ja alakerran pyörivissä oli painoitusjälkiä.
     
  6. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Jos vauhtipyörään ei ole porattu isoja tasapainotusreikiä niin silloin se on nollassa. Tai paineasetelmassa niitä tasapainolimppuja.
     
  7. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Täytyy vielä tarkistaa, mutta eipä tainnut kyllä olla.

    Eli, käytännössä tuo sisäinen/ulkoinen painotus siis ratkaisee vauhtipyörän sopivuuden?

    Noissa Brewers performancenkin linkin aftermarket limpuissa näytti olevan vaihtoehdot neutral, ja sitten erilaisille valuakselikoneille omansa, tarkoittaen tuota ulkoista punttia?

    http://www.brewersperformance.com/products.asp?cat=46
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

  9. 300

    300 2nd gear

    Jos epäilyttää, niin käytät jossain firmassa tarkistettavana. Huomattavasti helpompi, kuin purkaa ja kasata uudestaan. :)
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Näyttäis et olis jälkikäteen puntitettu??
    Eli ei oo nollassa.

    Puntittamoon ja puntitus nollaan, jos kerran kampuran puntitus tehty sisäiselle puntille.


    Laitoin 440 kampuralle vetolevyn vauhtipyörän kanssa, niin sai nollassa olevan vauhtipyörän oikeaan punttiin.
     
  11. 69

    69 Gearhead

    Kyllä mullakin on tommonen poraus tai oikeestaan 2 vähän pienempää ja on nollassa.
     
  12. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Veikkaan että juurikin "tehtaan" balanssi vaan tarkistettu, mutta tarkistetaan uudelleen
     
  13. pötkö

    pötkö Gearhead

    Toi näyttää olevan nollassa. Yleensä lisäpuntti jos ulkoisesti tasapainoitettu.Kannattaa kummiskin tarkistaa.
     

Kerro tästä muillekin!