Mopar C-body ja isolohko??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tovesala, 18.9.2006.

  1. tovesala

    tovesala Gearhead

    Aloin tässä miettimään että mitä kaikkea pitäisi päivitellä 66 furyyn jos siihen heittäis isolohkon keulille...Nyt tekniikka 318..

    Ilmeisesti jarruille pitäisi tehdä jotain, kun ovat 1-piiriset ja rummut joka kulmassa?...levyt eteen?...Oman turvallisuuden takia varmaan hyvä tehä mut entä muutoskatsastamisen?...
     
  2. tooke

    tooke Gearhead

    Ei kae siihen muutoskatsastuksen takia tartte mitn tehä, vaan oman turvallisuuden vuoksi...
     
  3. tovesala

    tovesala Gearhead

    No tuota samaa mä itekki muistelin joskus kuulleeni...

    Pitää varmaan Aro-Yhtymältä tuosta hommata joku dokumentti että leimasedätkin uskoo...
     
  4. tooke

    tooke Gearhead

    Kyllä ne yleensä korjausoppaita uskoo.
     
  5. tovesala

    tovesala Gearhead

    Valitettavasti Furyyn ei korjausopasta löydy mistään...et pitäs sit ottaa jonku saman ikäsen auton opas, josta näkis et jarrut riittää...
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mulla on '67 mallin korjausopas. En usko, että tosiaan itse koriin on pakko muuttaa mitään. Tarvitset tietysti moottorin ja vaihteiston, sekä luonnollisesti moottirnkiinnikkeet. Jos vanha loota on 904, tarvitset myös uuden kardaaanin. Jarruista, kaks piiriseks muuttaminen ei oo järin vaikee toimenpide. Levymuutos on hankalampi, tai ainakin kalliimpi. Jos oot oikeesti levyjä eteen laittamassa, niin edullisimmin se tuurilla onnistuu käytetyllä paketilla jostain uudemmasta aina '73 malliin asti, ja mielellään just '73 mallista. Siihen osasaatavuus on paras, ja levyt mm. samat kun pick upeissa. Toinen vaihtoehto on scarebirdin muutossarja, joka käyttää erinäisiä muiden autojen palikoita, ne on ainakin jenkeistä ostettuna suht edullisia.
     
  7. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Käys chrysleri kaupasta kysymässä. Minä oon käyny kyselemässä vaikka mitä ja ovat kopioineet alkuperäisistä oppaista sivuja kun olen pyytänyt. näin ainakin Kuopiossa.
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Aikasemminhan Aro-Yhtymältä sai varsin auliisti noita kopioita, soitto tekniseen neuvontaan ja läghettivät kopiot postissa. Nyttemmin politiikka talossa tolta osin on tainnut muuttua. Ehkä jonkun jälleenmyyyjän kautta onnistuu edelleen?
     
  9. Simo

    Simo 1st gear

    Kyllähän manuaaleja löytyy vaikka kuinka, esim. tuolta

    http://tinyurl.com/px9ot
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ja noi tehtaan manuaalit ei tosiaan oo mitään suurpiirteisiä haynesseja ym., vaan niillä oikeesti tekeekin jotain. Jos tollanen, tai muunlainen, auto on, ja sitä meinaa pitää, niin ehdottoman kannattava hankinta tollanen tehtaan korjaamokirja.
     
  11. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Noista vääntösauvoista; en nyt muista ihan tarkkaan pituuksia, että oliko toi fury pituus, vai Monaco/Chrysler pitusia, mutta neliveto Dakotassa on aika heavy duty sauvat, jotka on saman pitusia kun jompikumpi noista. Päät on vähän suuremmat halkaisijaltaan, mutta ne voi hioa alas C-bodyn mittoihin.
     
  12. teromopar

    teromopar 2nd gear

    tekniikka

    onkos siinä alkuperänen 318 vai uudempi malli tunnistaa venttiilikopista ns.ryppyreuna venttiilikopat ovat pakosarjojenpuolelta aaltomaiset ja kiinnitys koppien päältä eli vanhempi malli on isolohkosta pienennetty ja se vaihtui uudempaan malliin jossain 60 luvun lopulla.. eli isolohko pitäisi mennä suoraan lootaan kiinni.. ja vääntösauvoja en kävis muuttelee jos on ollu ryppyreunal koska sama paino kun isolohkolla.. olen kiinnostunut ostamaan moottorin jos on myynnis ja vanhenpimalli 318..
     
  13. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ryppyreunalla ei ole mitään tekemistä isolohkon kanssa. Se on uudempien pikkulohkojen suora edeltäjä samoilla porausväleillä ja perusmitoilla, ja myös vaihteiston laipaltaan. Erona on lähinnä kannet ja niiden oheislaitteet nokka-akselia myöten. Moparin pikkulohko on aika iso, sen lohkon korkeus on vain 0.2" matalampi kun vaikkapa 454 letukassa, sen päälle ryppyreunan suoraan jatkuvat kannet ja leveyttä kertyy kiitettävästi. Modernimpaan pikkulohkoon siirryttiin halvempien valmistuskustannusten vuoksi, poly moottorin venttiilikoneisto oli huomattavasti wedgejen vastaavaa monimutkaisempi. Perintönä poly, eli A-mooottorista on LA moottorien omituiset nostajakulmat, jotka ei oikeen natsaa wedgekansien kanssa, ja joita joissakin uudemmissa racelohkoissa onkin ohennettu 59 asteesta 48 asteeseen.
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ja vaihtovuosi oli ameriikan markkinoilla '67 ja kanadan markkinoilla '68. Ryppis onkyllä ihan mukava "dare to be different" moottori, ja siitä saa varsin tehokkaankin.
     
  15. teromopar

    teromopar 2nd gear

    menkäähän vipottajat ja vinoilijat kattomaa nettiautos o 63 belvedere 318 truck ISOLOHKOLLA myynnis.. kaatakaa puut ja syökää heinää.. ps. id autoon o 878730
     
  16. hlappis

    hlappis Gearhead

    itelläni 67 2dht fury3 ja 383 nokilla ja 440/727yhdistelmä tallin lattialla..tarviis pakosarjat 440..mielummin ku viel ne magnumit.. :odroll: yeah...
     
  17. hlappis

    hlappis Gearhead

  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

  19. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Ei ole olemassa 318 isolohkoa, jenkeissä on kyllä käytössä nimitys "wide block", mutta pikkulohkoja ne on. Alakerta kutakuinkin vastaava kuin LA pikkulohkossa. Kannet tekevät koneesta leveän, joten se näyttää isolta, mutta ei se mikään isolohko ole.
     

Kerro tästä muillekin!