Mopar flathead 6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sixmachine, 30.9.2007.

  1. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Mitköhän mahtaa kestää tuommonen orggis kuparipahvi jos imuilma ylipaineistetaan... Kannenpulttejahan tuossa on aikas tiheään . Kun ei amerikan anttilan kuvastossa paljo lättis 6:n virutussosia ole.

    Tahtosin ostaa 12v startin moiseen ja 251:een passelin vauhtipyörän
     
  2. Dartsan

    Dartsan Gearhead

  3. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Ton '49 koneessa oli s11-208746.
    Eli on ainakin oikeaaa merkkiä, mutta mites noi muut tiedot selviäis..?
     
  4. Fireball

    Fireball Gearhead

    Tolla sivulla on listattu kaikki lättiksen versiot vuosimalleittain ja AUTOmerkeittäin
    http://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_Flathead_engine

    JuhKiv S-11 = 1946,47,48 De Soto, ja sun konees on 236.6cid ja 109hp.

    Jäpälä, näähän suorastaan huutaa ahdinta kylkeen, menee ilman muutoksia kunhan ei hulluttele paineilla, sanovat ameriikan sedät. Sit tosta startista, jos sulla on 6V ja suunnittelet 12V konversiota, niin samat sedät on ajelleet vuosikymmeniä onnistuneesti ilman startin vaihtoa. Pyörittää kuulemma skarpisti 12 voltilla mutta sanovat ettei se säry siitä. Eikä kuulemma ees pyöri nurinpäin vaikka orkiksen 6V + ground laittaa 12V - ground.

    Tämän kera voidaan nyplätä nivusia tämä ilta

    [​IMG]
     
  5. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Minä kans jyräyttelin aina 12voltilla käyntiin, kun oli hieman huonoa se lähteminen. Ja tuon napaisuuden vaihtamistarinan olen kuullut kans. Toimi noin ainakin kaverin Early Hemissä.

    Ois aika äleet nuo vermeet läntätä paikoilleen. Voivat olla aika kiven alla tämän valtion rajojen sisällä.
     
  6. Fireball

    Fireball Gearhead

    Puristukset on vakiona jotain 6.5 - 7.5. Alukansi nimenomaan nostaa sitä, hengitykseen ei niin olennaista hyötyä tule, joskin voi se palotilan muoto palamistapahtumaa parantaakin.

    Tosta taulukosta osviittaa paljonko höyläämällä rutku kasvaa ja mitä kestää ottaa. (Kopioi kuva ja suurenna toisella ohjelmalla)



    [​IMG][​IMG]
     
  7. Antti P

    Antti P Gearhead

    No nythän tämä alkaa olla hyvä keskustelu.
    Hitto ku sais nuo muut projektit alta pois niin ehtis tuota Power Wagonia hiukka hiplaa.
     
  8. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    "JuhKiv S-11 = 1946,47,48 De Soto, ja sun konees on 236.6cid ja 109hp."

    Kiitos ja kumarrus. Mitä vertaamalla tiedän että onko orgis moottori?
    Ikänsä puolesta varmaan on kyllä. '49 auto ja '46-'48 kone.
     
  9. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Minulla olis tarkotus virittää tuota lättistä nii paljo ,et saan jotakin rikki. Ennen tuo kaava on ainakin onnistunut. Vaihdelaatikon päivitys lienee ajankohtainen samalla.
    Ja tuo startti ,se päästi sen verta pahanhajusen savun kun notkistelin konetta että uudemman hankinta on enempi kun tarpeen...
     
  10. gremlin

    gremlin Gearhead

    Ukolla oli sen -55 Chrysyssa 12v startille ja muuten oli 6v :eek: Vanha pikiakku (tai saahan niita uusiakin) niissa kun on ne kennojen yhdistys jutskat ulkopualla, niin siihen oli liimattu puoleenvaliin uusi napa akunkengalle ja siita meni auton sahkot. Ja startille(ja puolalle startatessa) meni normi navoista 12v. Lahtee ihan stanan hyvin kayntiin.
    Akun toinenpaahan pikkuhiljaa tyhjenee kun starttailee paljon mutta kun lataus ja akku on kunnossa niin sita ei valilla tarttenut latailla koko kesana. Kyllahan se tasottaa virtansa kun se on lepotilassa ja myoskin startatessa.
    Ja heti ennen kun joku(tiedan kylla keta :soosoo: ) kerkee viisastelemaan niin kylla, akkuun tulee lisaa virtaa kun silla starttaa pidempaan :eek: :rotfl:
    Niinkuin ton nakonen, mutta vaan 12v;
    http://www.mc-scatter.com/catalog/popup ... ae6c21a265
     
  11. gremlin

    gremlin Gearhead

    Tuliko kuvat perille? Ukko meinas ettei silla oikeen olis ylimaarasia laatikoita/osia. Kannattaa silti kysyy, se voi jostain luopuakkin, ei kylla yleensa. :rotfl:
    Tarttee taalta kattella jos loytys noita ylivaihde lootia.
     
  12. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Joo, kuvat tuli ja kuola valu parralle, aika hitekki kirnu :lol: Niin ,laatikoksi oon kattellut japanialaista 5 vaihteista. Ans kattoo nyt.
     
  13. Fireball

    Fireball Gearhead

    Wilkäppihän tekee noita loota-a-dapters mutta vain vääräuskoisiin kytkettäväksi, joten Jäpälä sun nousevan auringon maa visio kiinnostais kovasti... Mulla tosin Fluidrive kyllä pelaa kuten pitääkin mutta, niin noh, mutta. Mullois 904 paketti ja kardaani valmiina ko sais jostaki adapterin.

    http://www.wilcap.com/chryslerfh.html ja maksaa $500 - $700,-

    Ja mitä tohon virittämiseen tulee niin edellä mainittu herra Earl Edgerton edgerton@pacbell.net on jumala, tekipä se tossa joutessaan OHV kannenkin lätäriin

    [​IMG]

    EDGY CAMS Santa Clara Ca. (408)247-7582 Antique Cam Grinding, Stock, Street and race

    [​IMG]
     
  14. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Niin tarkotushan olis kadottaa nurkkiin jääneitä rojuja tuo proggiksen myötä. Ja noita sojotan laatikoitahan on survottu vaikka minkä merkkisiin autoihin. Minulla oli aikana ennen intternettiä moparin kytkinpaketti tojotassa, ni siitähän se ajatus sitte lähti... ,vähän niiku fits all :lol: Taidampa tästä mennäkkin alakertaan taas mittailemaan.
     
  15. Rock-man

    Rock-man 1st gear

    Wau. Tuon Wikipedian listan mukaan tuosta mun vuoden 1959 230 cid lättiksestä pitäis löytymän lihavat 132 hp. Yhdellä ykskurkkusella Ball & Ball kaasarilla. Ja kun taas kolmekymmentä vuotta myöhemmin, vuonna 1989 232 cid ruiskuveekuutosesta on Ford saanu irti vaivaiset 140 hp... :eek:

    On ne Äiti-Moparilla osannu jo aikoja sitte...

    Mutta nyt kyllä syyhyttää kynsiä noi kakskaasari-imusarjat ja noi pikkupeltisarjat... Sittehän tuosta voimanpesästä irtoais tehoja aivan tajuttomasti, ei taida enää alkuperäinen kolmevaihteinen manuaali moista mänttöötä kestää... :lol:

    -Risto-
     
  16. pena

    pena 1st gear

  17. gremlin

    gremlin Gearhead

    Pikkusen vanha ilmotus kun nayttas edit. paivamaaraks 4/23/07
    Pistin hakua tonne craigs listiin muttei enaan loytynyt mitaan. :cry:
     
  18. Kevin

    Kevin 1st gear

    Kiitos kaikille kuvista, itellä ollut myös mielessä tuo kannen höylääminen pienimuotoisen puristuksen noston toivossa. Tivarisatsin tilasin jo keväällä valmiiksi, joten ny ei ole siitäkään enää kiinni.

    onko muuten v-mäinen urakka ottaa venat pois tosta motista, kun luultavasti yksi on palanu, takkuaa, tai vuotaa. Siis yläkautta tietty tulevat, mutta saako jyvät tippumaan oikeeseen paikkaan , vai voiko ne ryssiä koneen sisään.

    Ylivaihdelaatikko löytyisi muuten jos kiinnostaa, eli 3+ automaatti od ja vapaakytkin, rempattu viime talvena. Eli olisi aikalailla ylimääräisenä, kun ei riittäny mielenkiinto hankkimaan pitempää karpaasia.
     
  19. gremlin

    gremlin Gearhead

    Onkos se siis oikea manuaali loota ylivaihteella vai semmonen fluidi matikki?
     
  20. sixmachine

    sixmachine 1st gear

    Eikös toi ylivaihde loota oo just se jollakin fluid matic nimellä varustettu laatikko..??Muistaakseni itellä olevassa käyttöohje kirjassa puhuttiin fluid maticista ja "normaali" laatikosta,jos se joittenki mielestä on normaali..Ittee vähä arveluttaa toi turbiini ja kytkin yhistelmä mut täytynee se kokeilla miten kyseinen laatikko kestää käyttöä. Onko kokemuksia ton laatikon kestävyydestä?? Jostain amerikan sivuilta luin et ois poistaneet sen "turbiinin" käytöstä mut muuta en siitä tiedä eli jos joku sattuu kyseisestä asiasta jotain tietään ni kinnostais kuulla lisää..
     

Kerro tästä muillekin!