Mopar flathead 6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sixmachine, 30.9.2007.

  1. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Mulla kans oli Fluid-Drive aski tuossa. Kyl se sillä kulki sekä eteen ja taakse. On aika villin olonen aski ajella aluksi, mut kun siihen tottuu, niin oikeastaan aika mukava.
     
  2. Kevin

    Kevin 1st gear

    Ihan oikea manuaali, jossa ylivaihde. Ei siis fluidmatikki.
     
  3. gremlin

    gremlin Gearhead

    Juu eli siis tammosta ylivaihdelootaa on myos. Eli normaali 3 vaihteinen ja sen peraan on ruuvattu irtonainen ylivaihde kikkare.
    Vanhemmissa se kytketaan vivulla toimintaan, ja uudemmissa oikeen sahkolla. Lisaks siina on joku keskipako kikkare mika maaraa sen paalle/poijes kytkeytymis nopeuden.
    Ja sillon kun on ylivaihde osasto kytkettyna toimii myos vapaakytkin.
    Fanstastista ajonautintoa minka ainoastaan voi Chrysler yhtyman tuote tarjota. :rotfl:
    Kevin, heitin yv;ta tulemaan.
    Edit; Eikun e-mailin.
    Ja toinen Edit; sun meili ei toiminut mika on tossa kayttaja tiedossa, siin laitoin yv;n.
     
  4. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Minkä mittaisia noi 218 230 lohkot muuten on? Kun tarjolla on 62 cm pitkiä kansipahveja ,ja tuo 201 oli 59 cm ja 251:n n.64 cm. Voip tietty olla et ovatten johkin muuhun merkkiin?
     
  5. pena

    pena 1st gear

    Itsellä on myös zim ja siinä on kone kuin tuosta omasta dodgesta kopioitu ja myös laatikossa fluidrive.Tuli mieleen,että entäs noi itäiset panssarin lättikset :eek: :eek: ,niitähän oli jokin aika sitten ihan uusiakin tarjolla ja eikös ne ole kasvatettu tosta zimin koneesta .Mikähän niiden tilavuus on?
    Jäpälä, noita veli venäläisen kansipahveja on suomi pullollaan,itselläkin toistakymmentä, saa olla tarkkana ettei sekoita moparilaiseen.
     
  6. gremlin

    gremlin Gearhead

    Juu, varovasti niitten ryssien pahvien kanssa. Alkaa kansi hapertumaan ja hapankaali haisee putkessa :soosoo:

    Se 230 kone oli kans 59cm.
     
  7. gremlin

    gremlin Gearhead

    Jos muuten naatte jotain (lattis) herkkua jossain Kansasin tai Coloradon Craigslisteissa yms. laittakaa viestia niin voin koittaa saada tavarat pelastettua. Naa paikalliset sankarit ei oikeen usein paljoo lahettele mihinkaan. :(
    Konttia on tulossa jossain vaiheessa talvea suomeen pain.
     
  8. gremlin

    gremlin Gearhead

    No, onkos ketaan keksiny mitaan uutuuksia?
    Semmosta muuten tuli mieleen etta on noissa latyskoissa aina irto seetit pakopualla? Tossa industriaali lohkossa minka Rahkoselta pelastin oli semmoset :eek:
     
  9. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Minä availin omaa "pikkulohkoa" , ja totesin mäntienpäällä olevista stansseita että lättiksen mäntäjärjestys on näköjään: 124356. Kuis tollaseen sitten tulpanjohdot laitetaan. Outoja ja nämä moparin koneet :lol: Ja meneekö prosentteja kun auto on plymouth ja männissä lukee raisleri.
    No josko tuota kantta sit höyläisi ja laittaisi takasi nippuun kun vaikutti hyväkuntoiselta.

    Laanilta löydettyä isolohkoa ei ole kerennyt vielä kuin halailemaan ja valohoitoa antamaan.

    Mites kun tarjolla 251:een kahta erilaista fel pro kansipahvia. Miten ne mahtaa erota.
     
  10. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    -54 Dodge truckien shop manualin pikaisen selailun perusteella näyttäisi olevan karkaistut irtoseetit kaiken kokoisissa koneissa.
     
  11. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Tavailin tuossa -96 FelPron katalookia ja näyttäisi olevan niin, että 251cid 1942-1952 pahvin numero on 7256C ja jos kyseessä on kanadalainen 251 1951-1954, pahvi on silloin 7688C. Ja kyseessähän on vain passenger-sopivuudet...

    kuvia ei ollut, niin en tiedä mitä eroa niissä on
     
  12. gremlin

    gremlin Gearhead

  13. sixmachine

    sixmachine 1st gear

    Onkos kukaan löytäny nokka akseleita mistään firmasta?? Power Wagonin sivuilta löysin yhen mut eipä ollu siellä muuta tietoo nokasta kuin et on viritys nokka.. Ois kiva tietää nostoo ja muuta nokasta jos semmosen menee ostaan..
     
  14. Fireball

    Fireball Gearhead

    Tässä hieman lisäinfoo ton Earl Edgertonin pulikoista:

    Regrinds are $140 plus S&H and I need your good core. As for which grind…What kind of car is it going into? Is it a hot rod or a nice driver? Do you want a lumpy idle or smooth idle?

    Heads are $725 plus S&H I require a $350 deposit up front to place an order with the foundry to cast one up. After I machine it, I will contact you for the balance. Delivery is 12-16 weeks. If you are interested, let me know and I will tell you where to send the cam/checks. Later, Earl
     
  15. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Eikös noiden nokkien nakertaminen onnistu täällä suomessakin?
    Ja olikos se että noita kansia ei löydy taas isolohkoon (251) ?
     
  16. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Minun econo projekti poksahti kiville tuon tojota laatikon kanssa, kun ei vastoin muistia ollukkaan ylivaihteellinen. Porvarimeiningillä tilasin suoraan autoilun emämaasta adapterit (pthyi) kenraalimoottorin inva-askille. Menin vissiin halvan taalan hurmokseen :eek:
     
  17. Fireball

    Fireball Gearhead

    Ai hurja, otikko Wilcapiltä?
     
  18. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Sieltähän ne löyty, toimitus aikaa pariviikkoa. Älkää ny sanoko et nuo on epäkuranttia.
     
  19. Fireball

    Fireball Gearhead

    Empä muista negatiivistä tosta virmasta lukeneeni, kerrohan miten toimitus asennus ja toimivuus rokkaa kun pääset maistelemaan?
    Minkä taka-akselin meinasit laittaa, vai koitakko muuttaa sen orkkiksen normikardaanille sopivaksi?

    Yks setä tuolla ameriikan yhrysvalloissa on jo pitemmän aikaa vuollu adaptereita mopsin lootan liittämiseksi lättiksen perään, mutta tiiä sitten tuleeko sillä valmista, kun kysyessäni se ei oikeen tienny onko se sopiva pikkulohkon vai isolohkon vai 904 vai 727 vai valurauta727 vai jotain muuta kanssa... Sen levujarruadaptereita monet on käyttäny ja kehunu.
    http://www.rustyhope.com/page2.html

    Tosta Jäpälällää vähän imusarjan mallia "Tein itse, säästin" Onko sulla kuvia projektistas missään?
    [​IMG]
     
  20. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Taka-akseliksi varmaan katsastusteknillisistä syistä on syytä jättää orkkis ja siks halusinkin tuota ylivaihdetta. Poljin tilaa ei kans paljoa jää, ni onhan 2 helpompi. Manuaalissa olis reilusti enemmän äijä meinikiä. Mut tuo on nuukuus auto ja koitan ympätä siihen kätköihin jääneitä rojuja. Ajatuksena oli myös ottaa mitat ja mallit noista osista jos vaik joku muukin tartteis. Säästyy vähän myös omat aivosolut.
    On minulla kuviakin , niitä voi tulla meille kattoon :) tarjoon kahvit samalla
     

Kerro tästä muillekin!