Mopar flathead 6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sixmachine, 30.9.2007.

  1. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Tollanen vesipumppu tuli Amerikoista:

    http://i247.photobucket.com/albums/gg15 ... 8_8869.jpg

    Mut mulla ei oo siihen sopivaa autoa. Mahtaisko kyseessä olla isolohko-lättiksen pumppu? :eek: Jos on ja jos joku tarvii, niin voin myydä vaikka pienellä persnetolla. Uusi se on, vaikka pinnassa on lievää patinoitumista havaittavissa.
     
  2. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Ei ainakaan yhtäläisyyttä 251:n vesipumppuun, enempi näyttäis 6:s letukan pumpulta?

    Nokka-akselirintamalla lyödään TAAS päätä seinään.
    GT motorista, eikä R-Koneistuksesta löydy mallia millä ton vois tehdä. Johtuen nokan jyrkästä harjasta ym., näin puheluista ymmärsin.
    Onko Bob Fatlips ainut oikeesti kuka noita osaa tehdä.
    Eikö lätäkön tältäpuolen löydykkään tekijää :eek: :mad:
     
  3. gremlin

    gremlin Gearhead

    Vedat hatusta siihen profiilin. Vahan loivempi harja ja ''pulleemmat'' kyljet niin eikohan se paree oo kun alkuperanen.
    Kun noi summitin ja muitten anttiloiden nokissakin kaytettaan usein letukan profiilia muihin merkkeisiin niin eikohan sama ajatus tassakin jotenkin pelaa?
    Sillain vaan nostoa etta nokka pyorayttamalla paasee talon katolle niin hyva on :rotfl:
     
  4. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Joopa joo, Finnish fireballin laittamat nokkakorttikuvat oli mukana, mut ei auttanut. Kuulemma pitää hioa liian paljon jos käyttää jotain nykynokkaprofiilia? Ei viittis sataan paikkaan soitella ja lähettää nokkaa nähtäväksi, kalliiksi tulee mokoma kepukka.
    Enpä uskonutkaan miten vaikeeta tämmönen lypsykoneen viilaus on.
     
  5. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    No, mitään uutta. Vai ollaanko sielläkin oltu käet haaroissa....
     
  6. gremlin

    gremlin Gearhead

    Lohko tuli linja hoonauksesta. Pitais varmaan alkaa rimpuileen konetta pois Plymouthista etta sais sielta aksilan.
    Olikos jollain niita irtonaisia venttiileita? 1 imu ja 1 pako tarvittais etta vois tehda vaikka venttiilityon valmiiks.
     
  7. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Gurut hoi!

    Onko tietoa lättiksen tasapainotuksesta, tai siis siitä, että voiko vauhtipyöräks laittaa toisen koneen limpun? Tilanne on sellainen, että on rempattu -58 Town Panelin 230:nen. Tämän koneen vauhtipyörän kytkinpinta ja hammaskehä, sekä itse kytkin sekä starttikin on huonossa kondiksessa. Mulla olis -55 Plymouthin koneesta kyseiset hyväkuntoiset osat. Kytkimet on eri kokoiset ja startit ja hammaskehät myös erilaiset, eli koko paketti pitäis vaihtaa niin kaikki ois ok. Mut vauhtipyörissä on tasapainotusporauksia eikä ne käy kampiakselin päähän kuin yhteen asentoon. Tästä voi päätellä, että kone voi olla tasapainotettu yhdessä vauhtipyörän kanssa. Jos näin on, niin mahtaisko olla mahdollista koneistamossa "epätasapainottaa" vauhtipyörät samanlaisiksi?
     
  8. mke77

    mke77 Gearhead

    kaitse onnistuu kunhan tekee semmosen"valeakselin" mis on se vauhtipallon pultin reijät.........pistää painotus koneeseen kiine.....ja tekee toiseen(tulevaan) samat heitot.

    olettaen tietysti et tulevat hilut on saman painoisia ja paino jakauma on samassa kohtaa......eli vauhtipallo on yksistään saman painonen ja asetelma/kytkin on saman painoisia!!!!!!!!!
     
  9. gremlin

    gremlin Gearhead

    Eikos kuutos koneet ole yleensa ns. 0-painotettuja? Eli kaikki osat on erikseen painotettuja joten niita kasittaakseni saa sekotella keskenaan.
     
  10. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Joo, samaa mieltä oltiin koneistamossa kun asiaa kysyin. Eikun kasaan vaan. :D
     
  11. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Haa, tulevalla viikolla oma mutkarauta puntitetaan, nähdään millä toleranssilla tehtaalta on lähtenyt. Tulee tuo adapterisarjan vetolevykin samalla tarkistettua. O puntitettujahan ne on, mutta kohtuu isoilla toleransseilla.
     
  12. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Tai yllättävän pienellä toleranssilla. Suurin heitto oli n. 15g. Wilcapin vetolevy teki lisää 2g. Nyt sitten kokonaisheitot alle 1g. Yllättävän pehmeää rautaa takoakseliksi. Saimpa samalla lyhyen oppimäärän mäntämoottorin puntituksista, kun sai olla läsnä.
     
  13. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Laitetaas vaikka tommonen kun täällä on muuten niin hiljaista:

    http://i247.photobucket.com/albums/gg15 ... 8_8899.jpg

    Savuja on otettu sen verran mitä ilman jäähdytintä kärsii, eli pari viiden sekunnin päräytystä. Syyläritinuri-Eikalla on hommia jonossa.
     
  14. mke77

    mke77 Gearhead

    naapuri kunnas(kuusjoella) on yks kaveri kun hio nokkia(jos ei nyt oo lopettanu, iäkäs nääs).....silt vois kysyy jos olis apua vaivaan. tosin ei tiedä jos ei ole nokkaa kädessä...puhelimessa ei auta keskustella!!

    mulle se teki dasseen( :oops: ) kenttiläisen profiililla "gt/sss" nokan ja voisin väittää et tuli paree kuin orggis "sss-ralli" nokka :D :D

    tosin sil ei oo karkasu mahollisuutta.....eikä täyttö mahollisuutta..... mut täytön hoitaa virtasen moottori salossa...ja päästön leino valuu.....hintaahan tolle tulee kaikki aan mut sit on uutta vastaava.........
     
  15. Itsellä oli hankaluuksia syylärin muutosten kanssa, kun se on noiden ammattilaisten ( kaikki varmaan juoppoja tai lyijyhöyryt muuten sekoittaneet pään ) mukaan niiiiiiiiiiiin vaikeeta !!!

    Ratkaisuksi tuli hakea UUSI jäähdytin parilla sataa tuolta farmilaitteesta. Meni ihan heittämällä 20-lukusen keulalle. Myyjä kysyi vaan, että otatko samalla mallin, jossa on laatikon kierukka valmiina !!!

    arvakkaa kumman otin : kierukalla vai ilman kun kerran valita sai.

    http://www.grp.fi/farmilaite/
     
  16. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    No nii nostellaas taas. Olisko kiinnostuneita nokka-akseli kimppahiontaan. Tulis aina halvemmaks hionta 150E/ akseli, Uuden nokkaprofiilin mallintaminen 300E ja se jakautuis sit osallistujien kesken. Kaikkien pitäs sit tyytyä samaan kompromissinokkaan. Toihan sama toimis "pikku ja iso" lohkoissa.
    Kyselin tuota Hap-Racing nimellä toimivalta tekijältä. Puhelimitse vaikutti Ok. Noi ehtis vasta kesänalussa työn alle.
    Onko kellään suosituksia / havaintoja, jossain Porin suunnalla toimii.?
    Gremlin? huhuu
     
  17. gremlin

    gremlin Gearhead

    Juusaatana, toi on se Harjavallan seppa mista taisin tossa aikasemmin mainita. Ei kait toi hiomisen hinta alyton ole, muistasin etta joskus 10v sitten hiotutin Moppe SBn nokan niin se maksoi 600mk. Eli siis sen hinta on mielestani ihan alueella.
    Mutta mika toi mallintaminen on? Ei semmosta sillon ainakaan tehty, tai jos sen ukko teki ei se mitaan ainakaan maksanut.
    Voisin ens viikolla vahan koittaa(muistaa) kysella siita firmasta mita sillon kaytettiin.
     
  18. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Siis hiontamallin teko tänpäivän specsien mukaan , jos "sepältä" ei valmista hiontamallia löydy mikä kävis tuohon nokkaan / koneeseen. Aikataulussa sillä oli mahista vasta kesäkuun tienoolla. Mut minulla ei ole niin kiirus. Hitsausta vielä löytyy pitemmäkski ajaks. Tuohon hiontamallin puutteeseenhan homma kaatu GT-motorissa ja R-Koneistuksessa.
     
  19. gremlin

    gremlin Gearhead

    Kaveri on lomalla pari viikkoo niin en oo saanu mitaan kyseltya noista nokkajutuista.
    Mutta toinen juttu: eiko tosiaan kellaan oo yhta irtonaista pako- ja imuventtiilia? Saisin tehtya tohon uuteen( :lol: ) lohkoon seetit valmiiks ennen kuin puretaan toi paikallaan oleva kone.
    Mottihan on 251, onkohan pienenmissa samat naulat :odroll:
     
  20. Fireball

    Fireball Gearhead

    Ei näyttäs olevan, dia, stem, length=
    230
    Pako 1.407" / 0.3405" / 4.841"
    Imu 1.531" / 0.3405 / 4.845"

    251
    Pako 1.501" / 0.34" / 4.845"
    Imu 1.718" / 0.341" / 4.845"
     

Kerro tästä muillekin!