Mopar sb: veivin laakereista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja JuTi-racing, 29.6.2009.

  1. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Nonniin arvon rasvanäpit kysymystä pukkaa.

    Onkos noissa moparin pikkulohkon veivien laakereissa alunperin ollut "kolot" niissä kohdin missä veivin pukissa on se öljyura? Elikkäs se sen uran kohdalla, josta vievin alapää ruikkii öljyä vastakkaiseen sylinteriin.

    Uusissa lakruissa ei ole mitään koloa mistä öljy pääsis kammen kaulalta moiseen veivin uraan ja aattelin, et pitäiskö siihen pukin puoleiseen laakeriliuskaan pukata viilalla pikku kolo?

    :eek:
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Talvella kun kasasin omaani ja purin vanhoja laakereita pois niin eipä ollut uusissa ja vanhoissa laakereissa mitään uria. Joten kammet oikein päin ja STP/mt-öljyseos laakerin pintaan sekä tausta kuivaksi.
     
  3. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Joo noi perusjutskat on selvää sianlihaa. Eli veivien suunnat jne.

    Mut jäin vaan pohtimaan noita öljyuria. Taitaa noiden veivien välistäkin lentää sitä ööliä niihin sylintereihin jo melkoisesti ja edellisen kerran, kun kasasin ton motin pari vuotta sitten, en asiaan kiinnittänyt mitään huomiota.

    Kiinnostas vaan tietää onko alunperin ollut ja viilaileeko Super Hyper Pro:mat heput noita?
     
  4. 69

    69 Gearhead

    Mulla oli 340 alkuperäisissä kangenlaakereissa noi kolot ja kun uusissa cleviteissä ei ollut, niin viilattiin!
     

Kerro tästä muillekin!